gegevens van router of netwerk achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631590

Topicstarter
Het volgende is er aan de hand en weet niet of dit technisch mogelijk is.

Wij hebben vorige maand een erg hoge telefoonrekening gekregen. Er blijkt dus gebeld te zijn met 0906 en 0909 nummer via onze telefoon lijn. Maar wij waren niet eens thuis op die momenten maar onze oppas wel. Nou hebben wij het vermoeden dat zij via haar laptop heeft gebeld. Want in onze telefoon staan die nummers niet. en de kinderen zijn te jong om telefoonnummers te draaien.Maar willen dit heel graag zeker weten. Kan ik deze gegevens achterhalen en hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee.
1: je dient te beschikken over haar laptop... (mocht er onverhoopt daar wat gelogd worden).
2: standaard routers loggen geen dataverkeer.
3: hoe gaat ze bellen via haar laptop en jullie telefoon ? (sip ?) Als dat al mogelijk is, check dan mar gauw je wireless security..
4: op je rekening staat precies be begin en eindtijden, confronteer haar ermee.

[ Voor 59% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-11-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kpn toevallig, met een wat recentere experiadoos?
Dan kan het ook via de ingebouwde sipserver gaan. dus iedereen met wifi op jouw netwerk kan dan bellen ;)

maw ik kan gewoon met een ap op mijn telefoon het huisnummer gebruiken (en gebeld worden)

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 03-11-2014 15:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We hebben ziggo. Dus dit is met geen andere mogelijkheid te achterhalen zonder haar computer?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Nope, wellicht dat Ziggo wat voor je kan betekenen, maar ik gok van niet. Maar ik denk dat het een verstandiger idee is dat je een gesprekje aangaat.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt toch een log/rekening van ziggo ? vraag het gewoon aan haar wij er aan het bellen is terwijl zij oppast en al zij het niet, is waarom ze de kinderen 0900 nummers laat bellen

Welke 0900 nummers zijn het dan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 03-11-2014 15:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed die nummers zijn gebeld toen de oppas er was -> problem solved.

Zolang het niet op onmogelijke tijden is gebeurd ('s-nachts als jullie liggen te slapen) dan denk ik dat je de dader al hebt gevonden.

Daarbij waarom blokkeer je die nummers niet gewoon?
Zit te denken zou ze niet gewoon naar TV hebben gekeken en vaak naar van die 'stem-nummers' gebeld hebben? 0909-13xx (voor RTL stemnummers van bijv. The voice/ HGT /enz)

[ Voor 36% gewijzigd door Frostbite op 03-11-2014 15:52 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja we gaan zeker een gesprek aan hoor maar omdat ze familie is wil ik niemand vals beschuldigen en ze heeft al genoeg problemen. Dus vandaar wil ik echt zeker weten. Ziggo kan niks voor ons doen. Er is toch echt gebeld via onze telefoonaansluiting. Via welk apparaat kunnen ze niet zien. Maar bedank jullie allemaal voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja hoe zeker wil je zijn ? Pak je gesprekslijst van de provider erbij en leg die naast je kalender 1+1 =2.
Het is dan hoe dan ook onder haar toezicht gebeurd, of het verwijtbaar is,is wat anders.
Maar door op te zoeken waar de 0900 nummers bijhoren, kun je ook al wel afleiden dat zij heeft gebeld en niet de kids.
Pagina: 1