Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Voor mijn bedrijf wil ik graag wat nieuwe monitoren aanschaffen die ergonomisch verantwoord zijn.
Werkzaamheden zijn voornamelijk programmeren voor web en app.
Na lang zoeken ben ik bij deze uitgekomen pricewatch: Iiyama XB2380HS-1 Zwart

om de volgende redenen:
Ergonomisch volledig instelbaar
Moderne technieken en efficiency
Sub 200 euro

Daarnaast zijn de reviews ook erg positief. Ik heb gekozen voor ips vanwege de betere kijkhoeken waardoor de buurman makkelijker mee kan kijken voor als er pair-programming wordt gedaan.

Enige risico is de dat de lichtopbrengst slechts 250 candela per m2 is. Ik kan dit moeilijk vertalen naar apparatuur die hier al staat, daarom hoor ik graag of 250 candela m2 voldoende is voor een kantoor met veel lichtinval.

Een foto ter illustratie:
kantoor
Zoals te zien is staan er schermen richting het raam opgesteld, daarnaast zijn de ramen veelvuldig aanwezig (ergo veel lichtinval). Ik merk met mijn brakke laptop dat die niet fel genoeg kan. Gaan deze schermen daar ook last van hebben?

TL:DR Is 250 candela/m2 voldoende voor kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien is het handig om op te zoeken hoeveel de lichtopbrengst is van de huidige monitor die de dame links gebruikt en hoe dat bevalt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Het eerste wat me binnen schoot.... "zo, nu eerst een Bavaria"

[ Voor 5% gewijzigd door da_PSI op 03-11-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
da_PSI schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:57:
Het eerste wat me binnen schoot.... "zo, nu eerst een Bavaria"
Haha zijn een start-up, we hebben pas onze officiele eerste verjaardag gevierd en sinds 2 maanden zitten we in het Klokgebouw in Eindhoven. En ja ipv een bakker elkhuizen a 90 euro voldoet nu een kratje bier nog wel. Die hebben daarnaast positieve neveneffecten ;)
-The_Mask- schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:54:
Misschien is het handig om op te zoeken hoeveel de lichtopbrengst is van de huidige monitor die de dame links gebruikt en hoe dat bevalt.
pricewatch: Samsung Syncmaster 226BW Zwart
300 candela :(. Die is verder qua lichtsterkte voldoende. Geen idee of lichtsterkte afneemt na verloop van tijd en dat de syncmaster er bij wijze van effectief ook maar 250 uitkakt.

Daarnaast kan ik na 20 min zoeken nog steeds niet vinden of de genoemde iiyama een mat of een glanzend paneel heeft. (glanzend zou nogal een dealbreaker zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 03-11-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij is het mat scherm, HWI heeft er trouwens ook een review van geschreven en meet bijna 300 cd/m², zit altijd wel een verschil tussen opgegeven en werkelijke helderheid. In dit geval (bij de sample van HWI iig) in positieve zin.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 21:21
Het is een mat scherm. Ik ben zelf zeer tevreden over het scherm, maar beiden staan niet direct in het licht. Ongeveer 2,5 meter van het raam met een hoek van 90 graden.

Ik kan eventueel in het weekend mijn scherm bij het raam zetten voor een foto (voor zover dat wat zegt), maar ik ben deze week verder niet bij daglicht thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
-The_Mask- schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:55:
Volgens mij is het mat scherm, HWI heeft er trouwens ook een review van geschreven en meet bijna 300 cd/m², zit altijd wel een verschil tussen opgegeven en werkelijke helderheid. In dit geval (bij de sample van HWI iig) in positieve zin.
Hafermaut schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:22:
Het is een mat scherm. Ik ben zelf zeer tevreden over het scherm, maar beiden staan niet direct in het licht. Ongeveer 2,5 meter van het raam met een hoek van 90 graden.

Ik kan eventueel in het weekend mijn scherm bij het raam zetten voor een foto (voor zover dat wat zegt), maar ik ben deze week verder niet bij daglicht thuis.
Tnx, dan gaan we toch maar voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op welke windstreek ligt dat kantoor? (M.a.w. heb je direct zonlicht?) Als je direct tegen het zonlicht in kijkt gaat een monitor dat nooit redden. Als het mogelijk is om het scherm haaks op het raam te zetten zonder dat de zon direct op het scherm kan schijnen scheelt dat al een hoop.

Verder moet je er rekening mee houden dat een backlight behoorlijk slijt gedurende de levensduur van het scherm. Mijn U2711 is nu na 11.254 branduren ongeveer 30% van z'n maximale helderheid kwijt. Nu kom je daar zakelijk niet zo snel aan, want met 5 jaar à 47 werkwerken à 40 uur kom je op 9400 uur uit en tegen die tijd vervang je dat scherm echt wel. Maar het slijten gaat steed langzamer, dus op 9400 uur zal je ook zeker wel 25% kwijt zijn (dus 187,5 cd/m² max voor wit).

EDIT: moet er wel bij zeggen dat mijn U2711 nog een PWM gestuurde backlight heeft op 175 Hz. Ik kan me goed voorstellen dat een analoog gestuurde backlight minder snel slijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 04-11-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Kid Jansen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:19:
Op welke windstreek ligt dat kantoor? (M.a.w. heb je direct zonlicht?) Als je direct tegen het zonlicht in kijkt gaat een monitor dat nooit redden. Als het mogelijk is om het scherm haaks op het raam te zetten zonder dat de zon direct op het scherm kan schijnen scheelt dat al een hoop.

Verder moet je er rekening mee houden dat een backlight behoorlijk slijt gedurende de levensduur van het scherm. Mijn U2711 is nu na 11.254 branduren ongeveer 30% van z'n maximale helderheid kwijt. Nu kom je daar zakelijk niet zo snel aan, want met 5 jaar à 47 werkwerken à 40 uur kom je op 9400 uur uit en tegen die tijd vervang je dat scherm echt wel. Maar het slijten gaat steed langzamer, dus op 9400 uur zal je ook zeker wel 25% kwijt zijn (dus 187,5 cd/m² max voor wit).

EDIT: moet er wel bij zeggen dat mijn U2711 nog een PWM gestuurde backlight heeft op 175 Hz. Ik kan me goed voorstellen dat een analoog gestuurde backlight minder snel slijt.
Ramen zijn op het oosten (gok noord oost oost) en aangezien wij geen vroege vogels zijn is direct in de zon kijken niet zo zeer het issue. Is meer dat het scherm voor het raam staat omdat we graag van het uitzicht genieten. Als het echt licht (bijv dadelijk sneeuw en zon) is gaat het gordijn er gewoon voor dus ook dat is niet echt een issue. Het is vooral dat ik met deze een oude laptop echt helderheid te kort kwam waardoor ik er zeker rekening mee wil houden.

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 04-11-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dan zou 250 cd/m² wel genoeg moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Uiteindelijk voor de in de TS genoemde iiyama gegaan en geen spijt van.
Voor prive zou ik zelf een niet pivot exemplaar zoeken aangezien hij door het draaimechanisme in landscape modus niet 100% waterpas staat.
Pagina: 1