Intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik wil het intern geheugen uitbreiden van 128mb naar 256mb (pIII 500) het geheugen is 133mhz, is er een mogelijkeid om hier beter geheugen in te zetten of moet dan alles worden vervangen?:?

Is het de moeite waard om een PIII 500mhz over te clocken?

Verwijderd

Euhm....je hebt nu 133 mhz geheugen bedoel je. En je vraagt of als je meer wil je alles moet vervangen. (dat begrijp ik eruit)
Nou nee, gewoon geheugen erbij prakken, niet totaal nieuw kopen.

En je vraagt of je het voor beter kan vervangen. Tja, dat kan vast wel, maar wat bedoel je met beter :?

Verwijderd

Als je duurder beter noemt dan kan dat altijd natuurlijk :7 . Maar ik zou gewoon er een bankje van 128Mb of 256 naast plakken.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 00:37 schreef --BoBo-- het volgende:
Euhm....je hebt nu 133 mhz geheugen bedoel je. En je vraagt of als je meer wil je alles moet vervangen. (dat begrijp ik eruit)
Nou nee, gewoon geheugen erbij prakken, niet totaal nieuw kopen.

En je vraagt of je het voor beter kan vervangen. Tja, dat kan vast wel, maar wat bedoel je met beter :?
Ok ff voor de duidelijkheid!
ik heb 128mb 133 mhz geheugen!
dit wil ik uitbreiden naar 256mb! Is het zinvol om van 133 mhz naar een hogere snelheid te gaan!
Zal duidelijker typen, next time!!

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 00:46 schreef ketjap het volgende:
Als je duurder beter noemt dan kan dat altijd natuurlijk :7 . Maar ik zou gewoon er een bankje van 128Mb of 256 naast plakken.
Dankjewel voor reactie!
En het overclocken dan, is dat zinvol? Hoe het moet is het probleem niet maar of het zinvol is! :?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik heb mijn geheugen op cas2/2/2 staan terwijl het 3/3/3 moet zijn (oftewel overgeclockt). Leuk in benchmarks maar ik merk geen prestatie verschil met m'n spellen/programmas. Het geheugen is meestal nooit de bottleneck.

MechWarrior || Monsters Game

• deadinspace
  • Laatst online: 10:49

deadinspace

The what goes where now?

Nee, er is wel 150mhz geheugen, maar daar maakt je systeem geen gebruik van. Dan is er DDR geheugen en RDRAM, maar die passen allebei niet in je mobo. Oftewel: gewoon wat bijkopen en bijprikken.

Een pIII heeft een gelockte multiplier, dus als je wilt overclocken, moet je de FSB hoger zetten. Dit doe je in de bios of met jumpers op het mobo, maar het probleem is dat dan ook je geheugen en je pci bus sneller gaat draaien, en hier kan je systeem zeer instabiel van worden.

Verwijderd

super_grover , je hebt een pentium 500 dat is een 100 mhz fsb proc , dus je mem draait op 100 mhz ook al is het 133 mhz mem ( afhankelijk van moederbord )
dus gewoon 133 mhz erbij zetten , meer mem is altijd beter, 100 mhz is duur geworden en je kunt 133 mhz mem bij een eventuele upgrade dan ook gewoon meenemen naar het nieuwe systeem. cpu oc en ligt eraan , als je rond de 600 mhz kan komen is dat natuurlijk leuk maar volgens mij heb je een slot 1 cpu en die willen niet zo heel hoog komen ... maar ja alles is wel iets snelheidswinst ...
Pagina: 1