Toon posts:

Nas alternatief (Plex,automatic downloading)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds heb ik de Nas ontdekt en over de vele mogelijkheden gelezen. Ik wil progammas zoals SazNzb , Nzbdrone en couchpotato willen kunnen gebruiken en mijn files kunnen hosten op een plex media server.
het enige probleem dat ik heb nu is het feit dat voor een Student een Nas met de specs om 1080 media te transcoden en automatisch te downloaden erg duur is.
Dus ik vroeg me af iemand een goed alternatief weet dat hetzelfde doet maar dan voor iets minder geld.

alvast bedankt

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 11:34
Instapmodel NAS hoeft niet duur te zijn toch?
pricewatch: Synology DS115j

1080p media transcoden kun je beter laten doen door je apparaat waarmee je je media afspeelt zoals een mediaplayer of HTPC. Het unrarren zal niet heel snel gaan met deze NAS, maar het werkt prima.
Tip: gebruik NZBget ipv SabNZBd. gebruikt minder resources wat zeker van pas komt op de goedkopere (langzamere) NAS'sen

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat is misschien een optie, ik twijfel er alleen aan of 6gb genoeg is om mijn anime collectie te hosten. en als ik de plex beschikbaar wil maken voor mijn vrienden dus via het web, is het dan nodig dat de nas transcode?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Met een instap Synology kan je geen materiaal transcoden met Plex hoor... SabNZBd gaat ook niet erg snel op zo'n model.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
het hoeft niet perse van synology te zijn. ik vroeg me af wat het minimum bedrag is dat ik zou moeten neertellen voor de functies die ik wil uit zou kunnen voeren. ook is het een mogelijkheid om een andere usenet programma te gebruiken alleen daar zou ik me dan meer in moeten verdiepen

• DennusB
  • Niet online
Gewoon zelf een PC'tje in elkaar steken, moet voor euro of 300 wel kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het vermoeden dat dat heel veel stroom verbruikt. en zou dan de mediapc die in de bbg van november staat een gangbare optie zijn? dan ben je voor 300 klaar. Ook heb ik nog nooit zelf een pc gebouwd dus ik vraag me af of dit mogelijk is

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 17:08 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:04:
ik heb het vermoeden dat dat heel veel stroom verbruikt. en zou dan de mediapc die in de bbg van november staat een gangbare optie zijn? dan ben je voor 300 klaar
Zelf een PC'tje laten draaien hoeft echt niet veel stroom te kosten. Op het forum is er zelfs een topic voor energiezuinige servers. Als je niet zelf aan het knutselen wil gaan, is een HP Proliant microserver wellicht een optie. Mijn N40L kan net wel, net niet 1080p transcoden (Plex op Ubuntu server 14.04), maar wellicht dat de N54L dat wel kan. Wat betreft stroomverbruik zit je dan tussen de 15W en 45W op piekbelasting schat ik.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
DennusB schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:57:
Met een instap Synology kan je geen materiaal transcoden met Plex hoor... SabNZBd gaat ook niet erg snel op zo'n model.
Sab / NZBget draait prima op mijn 211j hoor, Plex inderdaad niet.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:36
Joster schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:15:
[...]

Sab / NZBget draait prima op mijn 211j hoor, Plex inderdaad niet.
Wat haal jij voor snelheden dan? En is dat met SSL of zonder? Ik kreeg met de combinatie 111 en SabNZB niet meer dan 200kB/s binnen (met SSL).

[ Voor 0% gewijzigd door celshof op 03-11-2014 17:18 . Reden: spelfoutje ]

• DennusB
  • Niet online
celshof schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:17:
[...]
Wat haal jij voor snelheden dan? En is dat met SSL of zonder? Ik kreeg de met de combinatie 111 en SabNZB niet meer dan 200kB/s binnen (met SSL).
Idd, en mijn HP N54L (niet veel duurder dan gemiddelde Syno) doet nu 13,5MB/s (max van de lijn) :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op het moment alleen ervaring met windows. maar ubuntu en linux zijn het dus wel waard om te doorgronden?

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:22:
ik heb op het moment alleen ervaring met windows. maar ubuntu en linux zijn het dus wel waard om te doorgronden?
Zo lastig is het niet :) Zijn speciale distro's (FreeNas bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, dan ga ik het eens doorgronden. dank voor het advies.
ik wil wel rond de 8tb aan geheugen hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 17:26 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
celshof schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:17:
[...]
Wat haal jij voor snelheden dan? En is dat met SSL of zonder? Ik kreeg met de combinatie 111 en SabNZB niet meer dan 200kB/s binnen (met SSL).
211j, ssl, 10 mb/s = max van de lijn.
Pagina: 1