Toon posts:

Eerste keer pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
solved

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 12:29 ]

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:25
Deze voldoet pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

En deze ook
pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

[ Voor 71% gewijzigd door JKMH op 03-11-2014 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het antwoorden. Op basis waarvan voldoen deze, als in wat is het nadeel tov degene die ik gekozen heb? Hoe lang gaan deze mee?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Is mijn voeding sterk genoeg? - deze is goedkoper pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W alleen 80 Plus Bronze ipv gold weet niet hoe belangrijk je dat vind ?

Is i5 voldoende of moet het toch i7 zijn. - Een i5 is voldoende voor gamen inderdaad. De i5 4460 is wat goedkoper het verschil in performance is verwaarloosbaar voor gaming.

Ik wil graag een nvidia videokaart hebben, is daarin de gtx 970 de beste keuze? - Ja beste prijs/prestatie verhouding op dit moment.

Moet ik nog een netwerkkaart kopen of zit die al on board op mijn motherboard? - Zit reeds op moederbord tenzij je wifi erbij wilt dan heb je een wifi stick nodig.

Zal deze kast voldoende koeling erbij bieden? Kast is prima al heb ik geen ervaring met deze ben meer fan van Corsair behuizingen maar dat is een persoonlijke keuze.

Mooi lijstje verder ;) mischien nog een aftermarket cooler erbij voor een stiller systeem pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

[ Voor 25% gewijzigd door JT888 op 03-11-2014 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
JT888 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:01:
Is mijn voeding sterk genoeg? - deze is goedkoper pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W alleen 80 Plus Bronze ipv gold weet niet hoe belangrijk je dat vind ?
Hmm, dat verschil is voor mij verwaarloosbaar inderdaad, goede suggestie. Maar is Seasonic een degelijk merk, zal deze lang meegaan?
Is i5 voldoende of moet het toch i7 zijn. - Een i5 is voldoende voor gamen inderdaad. De i5 4460 is wat goedkoper het verschil in performance is verwaarloosbaar voor gaming.
In welke taken zou het verschil wel naar boven komen?
Ik wil graag een nvidia videokaart hebben, is daarin de gtx 970 de beste keuze? - Ja beste prijs/prestatie verhouding op dit moment.

Moet ik nog een netwerkkaart kopen of zit die al on board op mijn motherboard? - Zit reeds op moederbord tenzij je wifi erbij wilt dan heb je een wifi stick nodig.
Dus ik kan nu alleen maar bedraad internet hebben, correct?
Zal deze kast voldoende koeling erbij bieden? Kast is prima al heb ik geen ervaring met deze ben meer fan van Corsair behuizingen maar dat is een persoonlijke keuze.
Wat vind jij een mooie kast in deze prijsklasse? :)
Mooi lijstje verder ;) mischien nog een aftermarket cooler erbij voor een stiller systeem pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Hmm, misschien later als ik toch veel last van het geluid blijk te hebben, goede suggestie :)

Bedankt voor dit uitgebreide antwoord! :D

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05
quote: jelletje18
- Hmm, dat verschil is voor mij verwaarloosbaar inderdaad, goede suggestie. Maar is Seasonic een degelijk merk, zal deze lang meegaan?
Seasonic is één van de betere merken op het gebied van voedingen, met geloof ik standaard 5 jaar garantie.
- Dus ik kan nu alleen maar bedraad internet hebben, correct?
Correct, voor wifi dien je een wifi stickje te kopen (€10,-)
- Wat vind jij een mooie kast in deze prijsklasse? :)
"mooi" is een persoonlijk iets, vandaar dat er zoveel verschillende merken en keuzes zijn.
Maar mijn mening omtrent een kast die goed koelt, stil en mooi is: Fractal Design Define R4.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de antwoorden! Dit helpt! :D

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:19:
[...]

[...]
4460 vs 4590 ? Benchmarks >:) en "oudere" single core applicaties maar dan nog zal het verschil marginaal zijn correct me if i'm wrong ;) .

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21

Eagle Creek

Breathing security

Grappig genoeg is het een van de meestgestelde vragen volgens mij, omdat men toch denkt "gaming = zwaar" en "i7 = zwaarste".
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:19:
- Taken waarin ruwe rekenkracht per core belangrijker is dan het verdelen van belasting (en dat is bij moderne games niet het geval);

- Taken waarin het verdelen van belasting niet mogelijk of niet wenselijk is en onder de streep meer totale kracht nodig is (bijvoorbeeld virtualiseren van applicaties of besturingssystemen).

Een paar generaties geleden werd de i7 gezien als dé game-processor en de i5 als een "medium" processor en/of kantoorprocessor (en de i3 als instap). Dat is met de huidige generatie processoren echter niet meer het geval.

Nog steeds is (van minder naar meest) de volgorde i3 -> i5 -> i7. Maar de i7 is inmiddels zo krachtig dat hij voor de meeste applicaties (en dus gebruikers) meer biedt dan nodig is, en de i5 is een prima all-rounder processor waarmee ook gaming perfect kan worden gedaan.

In vrijwel alle game-gevallen geldt dat je het geld voor een i7 in je zak kunt houden en met een goede i5 meer dan tevreden zult zijn. Verder zit er onder water nog wat verschil tussen cores en hyper threading. Je zou als vuistregel kunnen aanhouden dat een i5 per core wat meer prestatie levert maar een i7 over meer cores beschikt.

Dit is nog wel een mooie beschrijving:
Spaceman Spiff in "i5 of i7 processor voor een pc voor zwaar gebruik"

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 03-11-2014 14:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1