Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor een grafisch vormgever en muzikant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop aangezien mijn oude bakje het nogal zwaar heeft en na een tijdje te onderzoeken en heel veel bomen te hebben gezien hoop ik dat jullie me kunnen vertellen of ik leuke machines heb uitgezocht en of ik misschien nog een fantastische laptop heb gemist. :-)
Mijn technische kennis is.... toereikend maar alvast sorry als ik rare dingen roep.

Ik ben 30 jaar, startend ZZP-er, semi-professioneel grafisch vormgever en muzikant. Ik ben aan het kijken naar een laptop omdat ik a: redelijk klein behuisd ben, b: de vrijheid van een computer waarmee ik op mijn balkon kan zitten of mee kan nemen me bevalt en c: ik niet de indruk had dat een PC met vergelijkbare specs nu veel voordeliger uitviel (corrigeer me vooral als ik het mis heb!)
Dit wordt mijn main computer. Ik gebruik mijn computer vooral voor vormgeven en foto's bewerken. (hoofdzakelijk drukwerk, ook backdrops en ander extreem grote spullen) Illustrator, Photoshop en in mindere mate Indesign staan het meeste open. Daarnaast componeer ik ook en gebruik ik mijn computer als miniatuur thuis studio door een geluidstafeltje aan te sluiten.
Gamen..... het is leuk als het kan maar ik speel geen recente titels en heb dus ook geen enorme eisen op dat gebied. Ik speel zelfs graag oude dingen. :-) En internet, mailen, skypen, bla bla...

De specificaties waar ik nu naar kijk zijn:
een Intel i7 quadcore processor uit een HQ serie en een kloksnelheid van minstens 2.4 Ghz
16 GB RAM geheugen.
2 harde schijven waarvan 1 SSD (256 GB+1TB oid 1 SSD is ook acceptabel, dan schaf ik een NAS aan)
Een IPS display (of eentje die donders goed gekalibreert is. graag anti-glare)
een goede videokaart met minimaal 2 GB geheugen.
Goede geluidsprestaties. Ik ben toch wel enigzins een audiofiel. (De geluidskaart, ik sluit externe speakers aan)
Windows. Mac is geen optie aangezien ik een complete Adobe Creative Suite bezit. Voor Mac zou ik dan nieuwe software moeten aanschaffen en daar heb ik geen budget voor. Hoe mooi die macbooks ook zijn....

Mijn budget ligt rond de €1500,- Goedkoper is beter maar ik wil er ook wel ietsje overheen als het echt een heel goede deal is.
Ik heb een lichte voorkeur voor een 15 inch display maar 17 inch is geen dealbreaker. Kleiner wel.
Qua uiterlijk vind ik het fijn als hij toch wel een enigzins professioneel en mooie buitenkant heeft (iets met potentiele klanten.) Ik ben best zuinig op mijn spullen, maar voor mijn klunzige gemoedsrust vind ik een goed gebouwd apparaat heel fijn.
Draagbaarheid vind ik erg moeilijk. Mijn huidige flop weegt een kleine drie kilo en als ik daarmee op pad ga voel ik dat toch vrij snel aangezien ik rug en schouder issues heb. Aan de andere kant ga ik ook een tablet aanschaffen wat de keren dat ik mijn laptop mee moet nemen echt veel minder zal zijn. (een zeldzame hackathon of bandvergadering over cd boekjes)
Over een merk ben ik redelijk neutraal. Ik vind een goede service wel heel fijn, maar als het een kwalitatief goed apparaat is en ze hem netjes repareren als hij stuk gaat dan hoor je mij niet klagen over een naam.

Rondkijken vind ik verdraaid lastig. Ik kom snel uit bij gaming laptops. Dat maakt me niet echt uit, maar de reviews daarvan zijn gericht op gamen en dat is moeilijk om dan te peilen hoe interessant het dan voor mij is.
Waar ik tot nu toe naar heb gekeken....
Lenovo IdeaPad Y50-70------------Ziet er fijn uit maar ik begreep uit reviews dat de display best poep is. Dat valt dan af.
Toshiba Satellite P50-B-10L------Voldoet ook best goed aan mijn eisen maar is voor zover ik kan zien nergens in Nederland te krijgen of voorradig is. Schiet dus ook niet op
MSI GS60 Ghost (Pro)--------------Een beetje aan de dure kant....
Asus N751JK-T7122H---------------Redelijk spot on, lijkt me. Alleen best wel groot en zwaar.

Tot zover! Ik hoop dat jullie genoeg weten en ben heel beniewd naar de reacties!
Alvast super bedankt voor de moeite en het advies! _/-\o_

Verwijderd

Ik ga mezelf quote |:( Misschien is een acer nitro of de Asus N550JK en N551JK wat voor jouw. Blijft er budget over om zelf wat naar je hand te zetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:40:
Een laptop van 5 jaar oud upgraden zou ik niet doen, of je moet er voor 90 euro een 256 gb ssd in zetten en dan gebruiken voor erbij( als multimedia laptop waarmee je download en aansluit op tv). Met een budget van 1000-1500 euro kun je een top systeem halen voor jouw gebruik. Ik heb toevallig net een zelfde laptop gezocht en gevonden.
Mijn eisen:
~ Maximaal 15.6 inch
~Ips scherm
~ I7 core 4700/4710HQ
~ 16 Gb Werkgeheugen
~ GTX 860m/850m
~minimaal 256 Gb SSD( lieft 512 Gb)
~geen hdd dat zorgt voor veel geluid, warmte en energie verbruik
~kwaliteits behuizing
~caddy mogelijkheden
Ik heb veel laptops bekeken en afgewogen, waaronder alle topmodellen van Acer, Lenovo, Dell en Asus.
Zelf kwam ik uiteindelijk uit bij de Asus N550JK-CN360H / Acer V15 Nitro / Lenovo Y50.
De lenovo heeft een erg slecht scherm en dat vervangen kost ook al snel 120 euro. De eerste laptop is het uiteindelijk geworden. Ik kon hem een stuk goedkoper krijgen en dat gaf de doorslag omdat ik nog upgrades wilde doen. Ik heb er 8 Gb ram en een caddy 256 Gb SSD bijgezet. Daardoor heb ik voor ongeveer € 1000 een laptop die aan al mijn eisen voldoet.
Acer V15 nitro
http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html

Asus N551JK( opvolger N550JK)
https://www.megekko.nl/pr...02744/Asus-N551JK-FHD-IPS
http://youtu.be/dVW5pWnWrJQ

Asus N551JK vs N550JK( verder 50 en 51)
De Asus 51 is uitgekomen( nog slecht verkrijgbaar) met verbeteringen ten opzichten van de 50. Zo is het koelingsystemen veranderd, de onderkant veranderd, vervangbare batterij. Je kan dit allemaal in YouTube reviews nakijken. Ik vind de N550 gewoon een stuk mooier en kan je zeggen dat deze geen last heeft van enige vorm van warmte issues ook als je zware benchmarks etc draait. Wel word de 50 vanaf €899 aangeboden wat budget geeft om voor 350 euro een 512 Gb SSD en 8 Gb( betekent waarschijnlijk 2 x 8 gb aanschaffen als er al 2 x 4 gb inzit) geheugen te plaatsen. De 2 x 4 gb kun je nadien verkopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt aangezien je zelf nog geen opties aandraagt wat wel de bedoeling is. Kijk zelf eens rond wat je mooi vind en een merk waar je vertrouwen in hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel!! Ik heb me nog kies verdiept in een laptop kopen en gelijk upgraden.. Kun je misschien iets meer vertellen over hoe dat in zijn werk gaat en heb je misschien een goed adresje daarvoor?

Verwijderd

Het is eigenlijk niet zo lastig hoor. Je koopt een laptop met een processor, beeldscherm en videokaart die je wilt hebben. Daarna vervang je zelf de hdd voor een ssd en zet er 8 gb geheugen bij. Let er wel op of er 1 x 8 gb of 2 x 4 gb in de laptop zit dat scheelt je ongeveer 75 euro.

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Voorbeeld:
Asus N551JK-CB360H €945
16 gb werkgeheugen €140
Crucial m100 256 gb SSD €95 ( 2 x 256 gb SSD ;) )
Caddy + case optische drive €25
Netwerkadapter 7260 €25
Totaal: €1230.-

Verwacht de 2 x 4 geheugen en netwerkadapter die uit de Asus komen samen voor ongeveer €75 te kunnen verkopen. Het inbouwen kost niet zoveel tijd, let wel op dat je niet per ongeluk of door haast iets stuk maakt en zorg voor een antistatische armband (€6,95 bij alternate). Het is best leuk om te doen en je bespaart jezelf een behoorlijk wat geld.

Op joetjoep vind je allerlei voorbeelden en guides, kun je precies zien wat je moet doen, van elk model laptop staat er bijna wel een voorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt Manuskate!
Ik heb uiteindelijk die Asus uitgekozen en daar het RAM geheugen van laten upgraden naar 16 GB. Dat bleek gewoon bij de fabrikant te kunnen. :-) (Ik ben niet onhandig met computers maar ze zelf openmaken vind ik wel heel spannend!)
Nog een paar nachtjes slapen en dan komt hij binnen. :-)

Cheers!

Verwijderd

Ok, daar zul je denk ik geen spijt van krijgen! Ik ben er erg blij mee! Mocht je ergens tegen aanlopen dan hoor ik het graag, zal ik zelf ook melden. Er is een speciaal thread Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
Pagina: 1