HMDI&DVI-D kabel, Voor 1080p 60HZ

Pagina: 1
Acties:

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-02 13:43
Ik ben opzoek naar 2 kabels.
HDMI-HDMI
DVI-D naar DVI-D
beide van 3 meter in lengte.

Ik heb geen flauw benul of een 20,- kabel meer kwaliteit/functionaliteit geeft als een 10,- kabel.
Ik heb geen idee welke merken goed zijn, en welke merken juist niet.
of dat een "Action" kabel van 2 euro eigenlijk al genoeg is.

De kabels worden gebruikt voor 2 1080p 60HZ schermen, dus daarin ook niet echt speciaal.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gewoon de action kabel halen.
Geen enkel verschil merkbaar in beeldkwaliteit.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
het is digitaal wat inhoud het signaal komt aan of niet, vroeger bij analoog kon je storingen krijgen slechter beeld etc.
Bij digitaal of optisch maakt het dus niks uit.
Alleen misschien de levnsduur van de kabels/aansluitingen, dus sneller kapot bij ruw gedrag.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-02 10:19

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Op 3m heeft dit nog geen effect. Misschien op 10m+ maar mijn paar euro 10m HDMI kabel van de action doet het ook prima op de PS3 dus.. :)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:32
Elmo_b schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:57:
het is digitaal wat inhoud het signaal komt aan of niet, vroeger bij analoog kon je storingen krijgen slechter beeld etc.
Bij digitaal of optisch maakt het dus niks uit.
Alleen misschien de levnsduur van de kabels/aansluitingen, dus sneller kapot bij ruw gedrag.
Jazeker dat een slechte hdmi kabel voor slechte beeldkwaliteit kan zorgen, dat is echt een hardnekkig fabeltje. Het enige wat waar is dat als het werkt je idd geen verschil tussen goedkope en dure kabels kan zien en dat het weinig last heeft van storingen van buitenaf... maar een slechte kabel kan zeker wel voor problemen zorgen. Ik heb al meer dan eens kabels gehad met verstoord beeld of geluid wat niet werkt door kromme pinnetjes of kabelbreuken e.d.

Neemt niet weg dat een budget kabel van de Action gewoon prima kan werken en ook helemaal niet van slechte kwaliteit hoeft te zijn... andere kabels zijn juist doorgaans veel te duur.