Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631523

Topicstarter
Vrijdag een update gedaan naar IOS 8.1.
Plotseling werkt de camera op de achterzijde van mijn Iphone niet meer.

Herstel reeds geprobeerd, geen resultaat.
Volgens Apple is de herstelkost 261 € en laat ik dat nu NET iets te veel vinden.
Volgens mij is het ook echt niet de camera die kapot is.
Als ik wissel van de camera vooraan naar de camera achteraan blokkeert immers heel de camera-app.

Iemand tips of hetzelfde voor met zijn Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:22

Galois

1811 - 1832

Als het na de update is gebeurd, lijkt de kans dat het een hardware probleem is erg klein.

Heb je de telefoon al aan iTunes gehangen en hersteld? Of anders als 'nieuwe' telefoon instellen via iTunes? Dat moet helpen denk ik...

En bij de Apple Store willen ze je ook wel 'gratis' helpen en naar de instellingen kijken. Als ze het zo voor je kunnen verhelpen, dan rekenen ze daar niets voor (volgens mij).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631995

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar ik had nog niet de laatste update gedaan, en toch had ik dit probleem al. Mijn iphone is niet gevallen ofzo sinds dit gebeurd is, opeens werkte achterste camera niet meer. Bij de app Snapchat heb ik net hetzelfde probleem, het icoontje om de camera te wisselen is zelfs verdwenen en ik kan alleen nog maar foto's nemen met frontcamera. Het lijkt alsof mijn achterste camera gewoon opeens niet meer bestaat, terwijl er echt niets stuk is gegaan of niets gebarsten is ofzo aan de camera.

Toen viel me binnen dat ik de recentste update nog niet had gedaan, en dacht ik dat het misschien daar aan lag. Ik deed dan gisteren de update, maar tevergeefs veranderde dit er niets aan.

Iemand ervaring met dit soort probleem? Want ik ben echt ten einde raad. SarahVandesande, werkte het 'herstellen' bij jou?

Alvast bedankt.

Anoniem: 631523

Topicstarter
herstellen naar fabrieksinstellingen heeft ook niet gewerkt.

Ben dan naar de Applestore gereden waar ze zeiden dat, omdat hij ouder dan 1 jaar is, hij binnen moet bij de winkel waar ik hem gekocht heb. Zij toen ook dat ze dan waarschijnlijk 'valschade' aanbrengen, omdat hij al wel eens een keertje gevallen is, maar die mens van applestore bekeek hem en zei dat hij er nog echt goed uit zag.
Binnen gedaan bij krëfel waar hij na 2 weken terugkwam: camera nog steeds kapot!
Apple had hem blijkbaar teruggestuurd omdat de app 'Zoek mijn Iphone' nog openstond en ze er dus niet konden aan werken |:(
Nu is hij alweer een dikke week binnen en ik mag hopen dat hij toch echt hersteld geraakt.

Is jouw probleem ondertussen al opgelost?