Glasvezel alles-in-één met DVB-C (incl. HD zenders)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 12:53
Hoi allemaal,

Ik heb momenteel een Telefoon&Internet abbo bij KPN (glasvezel).
Televisie abonnement heb ik bij Ziggo.

Ik zou het liefst alles bij één provider onder brengen, het liefst met glasvezel internet.

Weet iemand of er een glasvezel provider is die een abonnement heeft incl. DVB-C met HD zenders? Ik heb een tv met dvb-c kaartje zonder extra 'kastje' en dit wil ik graag zo houden.
Interactieve tv gebruik ik niet en ik vind het nu wel prettig werken zo...

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Er zijn steeds minder glasvezelaanbieders die DVB-C aanbieden en die er zijn hebben volgens mij ook maar heel beperkt HD zenders, als ze die al hebben. Volgens mij is dat omdat ze de DVB-C voornamelijk als extraatje aanbieden voor een extra tv waar geen interactieve tv nodig is.

Precies om deze reden heb ik ook alleen internet (en telefoon, die zat er bij maar gebruik ik niet) via de glasvezel heb en kijk ik nog gewoon tv via Ziggo. De beeldkwaliteit van tv over glasvezel is ook niet om over naar huis te schrijven. Een vriend van me heeft afgelopen week KPN alles in één via glasvezel opgeleverd gekregen en ik was in het geheel niet onder de indruk van de beeldkwaliteit, sterker nog, ik zou het zelfs als slecht willen omschrijven. Dat komt volgens mij doordat de stream van KPN behoorlijk gecomprimeerd wordt. Bijna alle providers gebruiken de KPN stream tegenwoordig, dus als je graag goede beeldkwaliteit hebt zou ik daarvoor bij Ziggo blijven.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1jht
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik zit bij Fiber. Deze heeft de streams van Glashart media in mijn buurt. Daarbij ook DVB-C (uit mijn hoofd ook HD) en ook nog analoog signaal. De ip streams zijn verder ook prima.

Voor DVB-C geen extra kaart nodig .

Maar geen idee of het bij jou in de buurt ook leverbaar is.

[ Voor 0% gewijzigd door nl1jht op 03-11-2014 11:39 . Reden: Spelvaud correctie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Via Telfort Glasvezel (ja, kpn dochter) is DVB-c mogelijk.

Check: http://www.telfort.nl/Per...en/Zenders-Analoge-TV.htm

Ik heb me laten vertellen dat je ziggo decoder (wel zonder kaart) kunt gebruiken om HD zenders of zonder decoder kan ontvangen.

Ik weet het niet meer zeker omdat mij dit verteld was toen ik nog bij Concepts zat. Misschien is het handig als je even contact opneemt met de helpdesk van Telfort Glasvezel (aparte afdeling trouwens binnen Telfort) 088 - 1200 000 (lokaal tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
nl1jht schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:38:
Ik zit bij Fiber. Deze heeft de streams van Glashart media in mijn buurt. Daarbij ook DVB-C (uit mijn hoofd ook HD) en ook nog analoog signaal. De ip streams zijn verder ook prima.

Voor DVB-C geen extra kaart nodig .

Maar geen idee of het bij jou in de buurt ook leverbaar is.
Volgens de website van Fiber zijn alleen Ned1-3 en de lokale zender HD.
Nick schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:49:
Via Telfort Glasvezel (ja, kpn dochter) is DVB-c mogelijk.

Check: http://www.telfort.nl/Per...en/Zenders-Analoge-TV.htm

Ik heb me laten vertellen dat je ziggo decoder (wel zonder kaart) kunt gebruiken om HD zenders of zonder decoder kan ontvangen.

Ik weet het niet meer zeker omdat mij dit verteld was toen ik nog bij Concepts zat. Misschien is het handig als je even contact opneemt met de helpdesk van Telfort Glasvezel (aparte afdeling trouwens binnen Telfort) 088 - 1200 000 (lokaal tarief).
Ook hier alleen de publieke en lokale zender(s) HD.

[ Voor 43% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 03-11-2014 11:54 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:52:

[...]

Ook hier alleen de publieke en lokale zender(s) HD.
Dan denk ik gewoon dat niemand dit doet.
Ik weet dat Telfort via Glashart TV krijgt.
Andere providers zoals Brabantnet ook via glashart.

Je zou nog even via Vodafone kunnen kijken omdat die laatst van TV provider zijn geswitcht.

Overal is het tegenwoordig interactive TV via een aparte box om HD te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:01:
[...]

Dan denk ik gewoon dat niemand dit doet.
Ik weet dat Telfort via Glashart TV krijgt.
Andere providers zoals Brabantnet ook via glashart.

Je zou nog even via Vodafone kunnen kijken omdat die laatst van TV provider zijn geswitcht.

Overal is het tegenwoordig interactive TV via een aparte box.
NIeuwe propositie van Vodafone is ook zonder DVB-C. Alleen de oude propositie was met DVB-C, maar die leveren ze niet meer.

Mijn advies: blijf voor je TV bij Ziggo en neem een Internet-Only abonnement bij een glasvezelprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Weinig providers die DVB-C leveren. Her en der zijn er wel lokale partijen die dit aanbieden op hun eigen netwerk.

Op de Reggefiber netwerken is het aanbod lager. Glashartmedia levert wel DVB-C (oa Solcon) maar dat is SD, en alleen NPO1/2/3 in HD..

Wel zijn er een aantal kleine providers die DVB-C aanbieden, waarbij (vaak) ook het basispakket in HD is zonder encryptie. (Jonaz in Leusden, XSyou in Ermelo)

Behalve de paar uitzonderingen ben je dus bij een kabelaar beter af voor TV als je niet met losse boxen wilt werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leow88
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 10:19
Bij voorbeeld onsbrabantnet biedt voor de nieuwe abonnementen GEEN DVB-C meer aan.

Ik probeer van mijn abonnement af te komen nu blijkt dat ze sinds 4 januari 2016 geen COAX (met analoog en DVB-C) meer aanbieden. Lukt niet. ERG klantonvriendelijk dat onsbrabantnet (daar werken duidelijk GEEN brabanders)!!!

Zie: https://www.onsbrabantnet...televisie/overige-vragen/

quote:
"...Klanten die vanaf 4 januari 2016 een abonnement bij ons afsluiten, bieden wij daarom alleen nog Interactieve TV aan, waarmee Analoge TV niet meer beschikbaar is...."

LG-HM071MR-U44 (3.6.0.3) / Atlantic Explorer V4 - 270L / Zonnepanelen 7200 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Waarom post je dit in een topic uit 2014?
Pagina: 1