Hoi allen,
even een vraagje wat betreft de AF fine tuning van mijn D7000.
Ik ben in het bezit van de Nikon D7000 met daarop de volgende lenzen:
pricewatch: Nikon 50mm f/1.8D AF
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm Ni F/2.8 SP Di II VC (Nikon)
De D7000 heeft een hele handige AF fine tune optie, waarmee je kleine autofocus probleem kan bij stellen, bijvoorbeeld bij back-focussing.
Ik moet echter bij beide lenzen de AF fine tune optie naar -19 zetten, wil ik goed focussen. Als ik via Live view scherp stel (gebruikt een andere methode van focussen), is hij wel spot-on!
Dus nu mijn vraag:
Zou er iets met mijn body zijn? Of heb ik net toevallig twee mislukte lenzen?
Ik vind het gewoon frapant dat ik met beide lenzen naar -19 moet om correct te focussen. Het duidt dus meer op een probleem in de body.
Ik zit erover na te denken om zaterdag aanstaande terug te gaan naar de winkel (foto patent in Utrecht) met de body om eens navraag te doen. Maar eerst hier even checken
even een vraagje wat betreft de AF fine tuning van mijn D7000.
Ik ben in het bezit van de Nikon D7000 met daarop de volgende lenzen:
pricewatch: Nikon 50mm f/1.8D AF
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm Ni F/2.8 SP Di II VC (Nikon)
De D7000 heeft een hele handige AF fine tune optie, waarmee je kleine autofocus probleem kan bij stellen, bijvoorbeeld bij back-focussing.
Ik moet echter bij beide lenzen de AF fine tune optie naar -19 zetten, wil ik goed focussen. Als ik via Live view scherp stel (gebruikt een andere methode van focussen), is hij wel spot-on!
Dus nu mijn vraag:
Zou er iets met mijn body zijn? Of heb ik net toevallig twee mislukte lenzen?
Ik vind het gewoon frapant dat ik met beide lenzen naar -19 moet om correct te focussen. Het duidt dus meer op een probleem in de body.
Ik zit erover na te denken om zaterdag aanstaande terug te gaan naar de winkel (foto patent in Utrecht) met de body om eens navraag te doen. Maar eerst hier even checken