Op zoek naar site met knappe HD foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185829

Topicstarter
We willen iets graafs aan onze muur. Geen idee wat juist... Zwart wit afbeelding met een bepaalde kleur die oplicht vinden we wel erg leuk. Ik ben dus op zoek naar een site waar ik (eventueel tegen betaling) een afbeelding in hoge resolutie kan downloaden. Bij 500px kan dit bijvoorbeeld niet. Hebben jullie nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 22:42
Flickr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het zal bij veel sites niet kunnen, maar daar voor kun je contact opnemen met de fotograaf van die foto :)

De zoekterm voor wat je omschrijft is "selective color", op Flickr is daar bijv. een hele groep voor: https://www.flickr.com/groups/selective_color/.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Of kijk hier op het forum rond, en stuur een PM naar de fotograaf wanneer je iets leuks ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Via google images search kan je ook gewoon aangeven dat je bijv. foto's groter dan 4MP wilt zien.
Vul een onderwerp in en je vindt al heel veel.
Hoe dat verder met rechten zit weet ikook niet, maar aangezien het voor privé gebruik is lijkt me dat niet echt een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 09:37

Stoffel

Engineering the impossible

Je kunt toch ook gewoon op een site voor stockfoto's kijken? Bijvoorbeeld http://www.shutterstock.com/ of http://www.istockphoto.com/. Dat kost wel geld maar dan heb je wel een legale foto in hoge resolutie. En ze hebben er miljoenen, dus grote kans dat je er iets in kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Hier op GoT of andere foto-fora rondneuzen en bij een leuke foto de fotograaf contacteren. Wellicht krijg je het dan ook nog voor een vriendenprijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 16:01

Barrycade

Through the...

Je kan met Google ook zoeken op rechtenvrije foto's of foto's voor een bepaald gebruik rechtenvrij.

Ook kan je Stockfoto sites gebruiken. Zoals Stoffel hierboven ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:53
InterfaceLift
Wallbase.cc

Meer voor desktop wallpapers, maar misschien dat er toch wat voor je bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 23:33
ThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:11:
InterfaceLift
Wallbase.cc

Meer voor desktop wallpapers, maar misschien dat er toch wat voor je bij zit.
Wallbase.cc werkt niet meer... Het is nu wallhaven.cc

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laat een foto maken en bewerken, wordt het wat persoonlijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier zitten al heel wat nuttige tips tussen, ik ga er zometeen mee aan de slag, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
http://www.pixel-peeper.com/
Daar kom ik nog weleens. Kies je favoriete camera of lens, stel een minimale resolutie in en gaan!
Er staat vaak wel een watermerkje in, maar op een schilderij heb je ook een handtekening staan. En je zou eventueel contact kunnen opnemen met de maker.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2012_12_new_york/IMG_9040.jpg

In New York zijn er tal van dit soort foto's gemaakt van taxi's. In mijn mening één van de weinige type foto's waarin het effect daadwerkelijk tot z'n recht komt :P Het wordt al snel cliché... Bij 500px kan je prima aan dit soort foto's komen, maar zul je contact moeten leggen met de fotograaf.

Bedenk wel dat websites die achtergronden aanbieden, dit vaak in beeldschermresoluties doen. Afhankelijk van de grootte van de print/canvas/whatever is dat soms niet groot genoeg. Een full HD-wallpaper doet 't niet zo goed op een canvas van een meter breed.

[ Voor 5% gewijzigd door tobiasvs op 03-11-2014 13:52 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
500px.com <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

500px heeft gewoon een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 11:43
Om onze eigen fotografen even te promoten: Kijk eens naar de diverse Hotshot topics! Daar staan steeds de mooiste foto's die Tweakers het afgelopen kwartaal hebben gemaakt. Gewoon even contact opnemen met de desbetreffende Tweaker en dan kom je er vast wel uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Balance schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:27:
Om onze eigen fotografen even te promoten: Kijk eens naar de diverse Hotshot topics! Daar staan steeds de mooiste foto's die Tweakers het afgelopen kwartaal hebben gemaakt. Gewoon even contact opnemen met de desbetreffende Tweaker en dan kom je er vast wel uit :).
Ga ik nu meteen doen :)
Pagina: 1