upgrade van geforce 560ti

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631475

Topicstarter
Beste

Ik zoek een upgrade van mijn Geforce 560ti.
Ik dacht aan iets in de prijsklasse van 200-300 euro. Maar mijn verstand van pc's is zeer beperkt...

Mijn specs:
IntelCore i7 2700k cpu@ 3.50ghz (4 cores)
Asustek P8Z77-V LX
700W voeding

Deze pc wordt voornamelijk gebruikt voor te gamen. (mmo's gelijk WoW en Wildstar)

Enig advies is van harte welkom.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een 560Ti is inderdaad op leeftijd. Als je richting de 300euro zou willen gaan zou ik persoonlijk die paar tientjes extra pakken en voor een GTX 970 gaan. Beest van een ding, zuinig, en kan je voorlopig goed mee vooruit. Liever goedkoper? Dan kan je bijna niet om deze heen: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
De meeste kaarten rond de ~200 euro presteren niet echt veel beter, de eerste stap op zou m.i. de r9 280X zijn, maar de 7950 vind ik dan een betere deal, of zoals ik zei, dan in 1x goed en de GTX970 die niets van die kaart over laat.

Grote vragen voordat je een definitieve keuze maakt:
- Welke 700W Voeding?
- Welke resolutie speel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grote vragen voordat je een definitieve keuze maakt:
- Welke 700W Voeding?
- Welke resolutie speel je
Geen idee welke voeding :s er staat OCZ op.
Ik speel in de dezelfde resolutie als mijn desktop. 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Meestal staat er ook nog wel een type op de sticker. Heb je je case als eens opengemaakt om te kijken? OCZ maak(te) overigens niet de allerslechte, maar ook niet de allerbeste voedingen. Een 700W model voor een 7950 moet echter wel voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Aangezien je ook niet echt bezuinigd hebt op je CPU, zou ik het zonde vinden om dan een 'low-end' videokaart in je systeem te proppen. Zo verleg je je bottleneck nog niet. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik beaam de keuze van Foritain. Een GTX970 is een zéér goede upgrade (De beste kaart die momenteel te krijgen is op basis van prijs/kwaliteit). Ligt wel 50euro boven je budget, maar je bent wel toekomstbestendig met deze kaart. Ben zelf sinds een maand in bezit van een GTX970 (Gigabyte). Deze kaart is zo enorm energiezuinig en stil. Niets meer dan lof voor deze kaart (buiten dat de LEDs op de kaart blauw zijn, en de rest van mn kast zwart/rood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:17

Thomg

Aww yiss

Een 7950 is low end?
In welke dimensie?
Twilight zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Toen de 7950 uitkwam in 2012 zeker niet... maar dat is al weer een tijdje geleden.
Anno 2014 is het zeker geen high-end kaar meer.

Ik moet wel zeggen dat voor de huidige mmo's de kaart wel voldoende zou zijn.
Wil je een beetje toekomst bestendig zijn zou idd een GTX 970 een hele goede keuze zijn.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de voeding zelf staat ocz700mxsp

Deez gtx970 kan ik zelf in de kast steken? Of komt hier wat meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Videokaart vervangen is heel makkelijk.

Alleen even vooraf kijken of de kaart qua lengte geen probleem is.
De 970 is een 28 á 29 cm lang en dat wil in sommige wat kleinere behuizingen soms niet passen.

Verder is het een kwestie van oude drivers verwijderen met een driversweep programma (even googlen)
Pc uitzetten en oude kaart eruit, nieuwe erin. Pc weer aanzetten en nieuwe drivers downloaden en installeren.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik beaam de keuze van Foritain. Een GTX970 is een zéér goede upgrade (De beste kaart die momenteel te krijgen is op basis van prijs/kwaliteit). Ligt wel 50euro boven je budget, maar je bent wel toekomstbestendig met deze kaart. Ben zelf sinds een maand in bezit van een GTX970 (Gigabyte). Deze kaart is zo enorm energiezuinig en stil. Niets meer dan lof voor deze kaart (buiten dat de LEDs op de kaart blauw zijn, en de rest van mn kast zwart/rood).
Waar kopen jullie die kaarten dan? Ik vind er zoveel verschillende aan zoveel verschillende prijzen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De goedkoopste leverancier die een positieve beoordeling heeft, in het geval van de bovengenoemde kaart zou dat Alternate zijn, helaas voor jou in België echter een stuk (25 euro) duurder.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 03-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zocht eigenlijk de gtx 970, en ook hier vind ik verschillende versies, zowel van msi, asus, evga etc met verschillende waarvan van ghz enzo... Is er iets specifieks waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah, je kan zelf zoeken op reviews van de verschillende versie. Er zit niet heel veel verschil in. De pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 en pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G zijn beiden passief gekoeld tot ~60-65 graden, dus tot dat punt onhoorbaar. Erg handig als je hem niet gebruikt, zoals bij gewoon surfen en tekstverwerken. Qua prestaties ligt het allemaal erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal voor deze info!
Het heeft alvast enorm geholpen.

Ik ga voor de GTX 970 gaan ^^ (nu nog toestemming van de vrouw krijgen ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Gigabyte, MSI, Asus, EVGA, geen van deze GTX970 kaarten (Vermoedelijk de anderen ook niet overigens) zullen hoorbaar zijn op idle met hun standaard fan profielen in een normale behuizing. De kans dat je iets van een coil gaat horen is in mijn ervaring nog groter. Ik zou kijken welke er leuk geprijsd is bij jouw favoriete shops, ze ontlopen elkaar echt amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt wel hoog tijd voor een nieuwe, tijdens het spelen van Wildstar (mmo) kan de temp van de gt 560ti oplopen tot 90 graden. Vind ik toch wat aan de hoge kant.

Ik vrees een beetje voor schade aan de rest van mijn pc als deze nog hoger zou oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat is een normale temperatuur voor die GPU. Fabrikant zelf geeft aan max 99 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vind het toch maar vreselijk dicht bij de max temperatuur :o

Misschien push ik het dingetje wel teveel? Speel een mmo op high settings, 1920 x 1080 res plus een hele berg addons die 't nog wat zwaarder maken.

Ik heb niet te klagen van de kwaliteit van gamen (fps is hoog genoeg) maar een upgrade mag toch wel. Zeker naar de toekomst toe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de zekerheid, mijn 700W voeding (80 plus staat er bij) is voldoende voor de gtx970?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 631475 op 04-11-2014 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

700W voor een i7 + GTX 970 systeem is dik overkill. Je hele systeem gaat tijdens gamen misschien 350-400W uit de muur trekken (uitgaande van 2-3 harde schijven en wat randapparatuur). (ik onder de 300W gemiddeld met een GTX 770, de R9 290 kwam rond de 360W gemiddeld met pieken richting de 400.)

Ik zou mij eerder zorgen maken over de -kwaliteit- van de voeding, dus niet kijken naar *zo veel W*, maar liever exact het typenummer met ons delen, en de leeftijd van die voeding. Als hij oorspronkelijk bij dat systeem kwam zal hij minder dan 3 jaar oud zijn, dus verwacht ik zelf geen dramas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik durf eerlijk gezegd niet zo goed dingen losschroeven in mijn pc. Dus kan ik de specifieke gegevens niet meegeven.
De Gtx 970 is besteld en ik laat hem inbouwen in de pc shop hie. ik ga hun zeker naar de voeding laten kijken.

Nog 1 vraagje, de strix gtx970 fans draaien pas rond de 64graden. Heb ik dat gpu tweak programma hiervoor nodig? Of kan ik die software van de pc laten ? Overclock zal ik toch niet doen, maar wil natuurlijk niet dat de fans niet werken wanneer nodig.

Als het mogelijk is installeer ik zoiets natuurlijk niet.

Sorry voor de noob vragen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 631475 op 05-11-2014 01:01 ]

Pagina: 1