Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Momenteel ben ik aan het afstuderen, helaas gaat de voortgang hierin door het omgooien van de opdracht niet zo voorspoedig. Er zit veel tijd tussen momenten waarop ik echt weer stappen verder kan in mijn afstuderen.

Daarom ben ik voor de tussentijd al opzoek naar een baan. Gezien mijn studenten bijbaan in de categorie 'ongeschoold werk' valt wil ik graag iets uitdagenders gaan doen, ervaring op doen en gebruik maken van mijn kennis (Ik heb nu een technische bachelor & de master op afstuderen na ook. Dit is overigens een technisch gefocuste Industrieel ontwerpen master, wat meer richting de ontwikkeling in werktuigbouw/mechanica hoek en project organisatie gericht). Ook om hier eventueel in door te gaan na mijn afstuderen. Projectbasis is overigens ook geen probleem en heeft misschien zelfs de voorkeur!

In dit profiel denk ik dat ik het meeste kans maak in het MKB. Waar men nog zaken 'op de plank' heeft liggen om te ontwikkelen maar men niet aan toe komt of net de kennis ontbreekt om een volledig nieuw product te gaan ontwikkelen. Of aan de andere kant een start-up die zijn product verder moet professionaliseren. Het is in het MKB relatief makkelijker om een tussenweg te vinden tussen een vast fulltime dienstverband en een meer flexibele oplossing. In vergelijking met grotere bedrijven zit je minder 'vast' in voorgekookte dienstverbanden waar je 1 van de X in een bepaalde functie bent.

Het probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik slecht vacatures direct in het MKB kan vinden voor technisch hogeropgeleiden. Vele sites (Linked-In, Monsterboard, Nationalevacaturebank) worden overspoeld door recruiters als tussenstation tussen mij en zo een MKB. Iets wat de mogelijkheid om alternatieve dienstverbanden/oplossingen sterk elimineert. Mijn ervaringen op dit vlak (iets anders dan de standaard dienstverband invulling van een functie) met recruiters maar ook HR afdelingen zijn niet zo goed.

Om met dit soort bedrijven in contact te komen heb ik me voorgenomen actief rond te gaan kijken naar lokale evenementen waar potentiële werkgevers komen (vakbeurzen of lokale careerevents). Daarnaast ga ik zoeken in branche verenigingen/organisaties om dit soort bedrijven te vinden.

Daarom vraag ik me af, hoe vind ik deze bedrijven: MKB bedrijven in de techniek welke behoefte hebben aan een HBO/WO geschoolde (deeltijd/projectbasis) ingenieur in hun ontwikkeling. Ook andere suggesties zijn natuurlijk welkom.

In het verleden heb ik zeer gericht in een branche gezocht, deze fabriceerden een specifiek consumenten product en daardoor waren deze bedrijven relatief makkelijk te vinden. Echter nu wil ik me niet blindstaren op een specifiek product dat een bedrijf maakt. Of dit nu installaties voor zonnepanelen zijn, straatmeubilair of bloemverwerkingsmachines (ik noem maar wat dwarsstraten) maakt me op zich weinig uit.

Ik besef me dat deze startpost niet heel erg duidelijk is op het moment. Ik zal proberen deze verder te verduidelijken. Ook aan de hand van dit topic zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:37
Ik heb je even een DM gestuurd om een discussie omtrent recruiting te voorkomen ;)