Toon posts:

Scherm krijgt geen signaal tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Mijn probleem is het volgende:

Dit is mijn eerste build ooit die ik heb samengestoken bijna 2 maand geleden.
Alles was perfect tot een week na het samensteken, toen speelde ik BF4 en plots kreeg mijn monitor geen signaal meer en ging in slaapstand..
Dit was echter opgelost door simpelweg een nieuwe server te joinen met een nieuwe map.

Maar een goede 2 weken geleden kwam het probleem terug, dit gebeurd nu op andere games (Guild Wars 2 & ArcheAge).
Het gebeurd al na 1 minuut spelen..

Ik heb al vanalles geprobeerd;
Nieuwe monitor met een volledig andere aansluiting, Eerste aansluiting was VGA met DVI adapter, nu is het HDMI.
Grafische kaart werd opgestuurd voor garantie (ik dacht dat deze defect was en dit probleem veroorzaakte) en ik kreeg een gloednieuwe terug.
Probleem was ook niet opgelost hiermee..
Alle Nvidia Drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Alles van kabels bekeken in de case en gecontroleerd als deze goed waren aangesloten.
BIOS geupdate. Geen effect..

Ook dit moet vermeld worden die misschien helpt:
Toen de GPU behandeld werd voor garantie, heb ik Guild wars 2 gespeeld met de Intel HD 4600 Graphics (alles op low settings dus :p).
In deze tijd (een week) heb ik GEEN enkel probleem gehad..

De GPU en CPU raken trouwens NOOIT over de 65°C.

De PC heeft de volgende specs:
Asus GTX 780TI DC2 OC
i7 4790k
XFX Core Edition PRO750W
Asus maximus VII hero
16GB RAM

Alvast Bedankt!

Xazone

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Sluit de computer zichzelf ook af of start hij opnieuw op?
Want dan zou het wel eens heel goed aan de voeding kunnen liggen, als het niet aan de temperaturen ligt.

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:59:
Sluit de computer zichzelf ook af of start hij opnieuw op?
Want dan zou het wel eens heel goed aan de voeding kunnen liggen, als het niet aan de temperaturen ligt.
Soms.. 30% van de keren, meestal blijft hij gewoon aan alsof er niets aan de hand is, het geluid blijf ik ook horen.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Kijk eens tussen je Windows updates of er een nVidia WDDM update tussen staat. Die geeft bij mij en anderen ook black screens zonder signaal op een 780Ti.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Het eerste wat in mij opkwam bij het lezen van de titel, was de resolutie (je scherm kan de ingestelde resolutie niet aan). Maar de symptomen sluiten dit ook weer grotendeels uit.

Verwijderd

Topicstarter
Imprezzion schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:43:
Kijk eens tussen je Windows updates of er een nVidia WDDM update tussen staat. Die geeft bij mij en anderen ook black screens zonder signaal op een 780Ti.
Nee staat er niet tussen, enkel deze wat voor de intel hd 4600 is dus maar niet voor de nvidia;

Intel Corporation - Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 - Intel(R) HD Graphics 4600

Installation date: ‎22/‎10/‎2014 14:50

Installation status: Succeeded

Update type: Important

Intel Corporation Graphics Adapter WDDM1.1, Graphics Adapter WDDM1.2, Graphics Adapter WDDM1.3 software update released in October, 2014

More information:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx

Help and Support:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Kan alsnog hetzelfde veroorzaken maar die update is van 22-10 en je had het probleem al eerder zo aan je beschrijving te horen.

Hmm jammer, was te proberen aangezien dat bij mij en enkele anderen op overclock.net wel het probleem was.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
Imprezzion schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:32:
Kan alsnog hetzelfde veroorzaken maar die update is van 22-10 en je had het probleem al eerder zo aan je beschrijving te horen.

Hmm jammer, was te proberen aangezien dat bij mij en enkele anderen op overclock.net wel het probleem was.
En weet jij toevallig niet aan wat het nog zou kunnen liggen?

• Assix
Heb je meerdere schermen aangesloten tegelijkertijd?
Probeer eens de driver te verwijderen en opnieuw te installeren terwijl je maar één scherm hebt aangesloten.
Misschien dat dat helpt...

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:38:
Heb je meerdere schermen aangesloten tegelijkertijd?
Probeer eens de driver te verwijderen en opnieuw te installeren terwijl je maar één scherm hebt aangesloten.
Misschien dat dat helpt...
Er is maar één scherm aangesloten, nooit meerdere en de drivers zijn al 3x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

• Assix
Helaas is het overduidelijke nu grotendeels wel uitgesloten en wordt het dus elk component één voor één uitsluiten ben ik bang (tenzij iemand anders een beter idee heeft?).

Test je RAM geheugen eens met memtest voor ongeveer 12 uur. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt.

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:31:
Helaas is het overduidelijke nu grotendeels wel uitgesloten en wordt het dus elk component één voor één uitsluiten ben ik bang (tenzij iemand anders een beter idee heeft?).

Test je RAM geheugen eens met memtest voor ongeveer 12 uur. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt.
Ik denk dat ik gewoon de voeding en het moederbord opstuur naar azerty.nl aangezien ik denk dat een van de twee dit probleem veroorzaakt.. Of denkt u dat deze onderdelen de problemen niet veroorzaken?

• Assix
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat ik gewoon de voeding en het moederbord opstuur naar azerty.nl aangezien ik denk dat een van de twee dit probleem veroorzaakt.. Of denkt u dat deze onderdelen de problemen niet veroorzaken?
Het kan zowel aan de voeding, het moederbord of RAM liggen.
RAM kun je zelf testen met memtest, stel dat dat het niet is probeer eens een voeding van iemand te lenen. Als dat niet kan kun je ze inderdaad naar azerty opsturen, ik weet alleen niet hoe hun service werkt dus kijk dat even na!

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:29:
[...]

Het kan zowel aan de voeding, het moederbord of RAM liggen.
RAM kun je zelf testen met memtest, stel dat dat het niet is probeer eens een voeding van iemand te lenen. Als dat niet kan kun je ze inderdaad naar azerty opsturen, ik weet alleen niet hoe hun service werkt dus kijk dat even na!
Na het opsturen van de voeding en het moederbord werden ze allebei getest, de voeding is niet defect, een nieuw moederbord heb ik wel gekregen, helaas is het probleem nog altijd niet opgelost? hoe kan dit?
na een nieuwe gpu, monitor, mobo en PSU die niet defect is!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook net zie is, sinds ik de pc heb (sinds ik het probleem dus heb) staan er 75 van deze critical events;
van 13 september tot vandaag;

Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 15/11/2014 23:06:09
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (2)
User: SYSTEM
Computer: Dries-PC
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>3</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-11-15T22:06:09.416361400Z" />
<EventRecordID>21697</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Dries-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand helpen? :s

Denk dat azerty toch de PSU niet heeft getest want deze zat nog perfect in de doos zoals deze was opgestuurd.. wat volgens mij onmogelijk is want hij zat er in een bizarre manier in omdat ik niet wist hoe het moest :)

Dus kan de PSU deze critical error veroorzaken?

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07-2025
Misschien is dit iets om naar te kijken?

http://www.eightforums.co...vent-id-41-task-63-a.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het dat probleem is, ik krijg zelfs geen BSOD :s enkel "no signal" van de monitor en deze gaat in slaapstand. Ik zou het wel willen lezen maar soms snap ik er niets van, waar ze het over hebben

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Leen een voeding en test daarmee, dat is de enigste manier om zeker te zijn.
En opeens geen signal kan zijn dat er niet genoeg stroom is en je videokaart sluit zich af.

Heb je windows geprobeert schoon te installeren, en dan zo min mogelijk installeren en dan je spel te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:58:
Leen een voeding en test daarmee, dat is de enigste manier om zeker te zijn.
En opeens geen signal kan zijn dat er niet genoeg stroom is en je videokaart sluit zich af.

Heb je windows geprobeert schoon te installeren, en dan zo min mogelijk installeren en dan je spel te spelen?
Ik kan helaas geen voeding lenen, ik heb een mail gestuurd naar azerty dat ze deze keer nu de voeding WEL testen..

Ik heb al een schone install gedaan van windows en ook enkel de dingen geinstalleerd die echt noodzakelijk waren, en dan het ene spel geinstalleerd, maar het probleem kwam opnieuw voor

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 21:13
Hmm je hebt toch wel de monitor aangesloten op je 780Ti?
Schakel eens de intel graphics uit, kijken of dat helpt.
Pagina: 1