Windows plaatst door Systeem Gereserveerd op andere schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08 15:25
Beste Tweakers,

Misschien weten jullie wat ik hier mee aan moet. Na het installeren van mijn thuisserver kom ik ineens tot de ontdekking dat windows de door systeem gereserveerde bestanden niet op de ssd heeft geplaatst maar op mijn hdd. Dit is natuurlijk niet mijn insteek geweest. Daarnaast kan ik nu niet de hdd goed partitioneren want hij heeft een losse partitie van 700gb waar ik niks meer kan. Daarnaast heb ik al een reinstall geprobeerd. Hierbij plaatste de standaard installer alsnog de door systeem gereserveerde bestanden op de 2e schijf.

P.s. ik heb die 349 mb verkleind omdat ik wilde kijken of ik hem kon verplaatsen op een of andere manier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eFJ3z5ws.png

Alvast bedankt!

Edit:
Zou ik misschien de sata kabels om moeten wisselen dat de ssd als schijf 0 staat en de hdd als schijf 1?

[ Voor 16% gewijzigd door thomvh op 02-11-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53
Wat dacht je van voor de setup gewoon even die sata kabel uit de hdd te trekken en hem er dan later als windows is geïnstalleerd weer in te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de HDD niet goed partitioneren omdat deze waarschijnlijk als MBR is ingericht. MBR doet niet aan grotere partities dan 2TB.

Ik zou zeggen: HDD d'r uit, reinstall met alleen SSD dr in, daarna HDD d'r bij, formatteren als GPT (dus niet MBR) en een nieuwe partitie aanmaken van 2,7TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08 15:25
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:09:
Je kunt de HDD niet goed partitioneren omdat deze waarschijnlijk als MBR is ingericht. MBR doet niet aan grotere partities dan 2TB.

Ik zou zeggen: HDD d'r uit, reinstall met alleen SSD dr in, daarna HDD d'r bij, formatteren als GPT (dus niet MBR) en een nieuwe partitie aanmaken van 2,7TB.
Caelorum schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:35:
Wat dacht je van voor de setup gewoon even die sata kabel uit de hdd te trekken en hem er dan later als windows is geïnstalleerd weer in te stoppen?
Thanks guys! Ga het proberen!