Toon posts:

MacBook downgrade Yosemite-Lion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik weet dat downgraden al is besproken op dit forum maar in dit specifieke geval weet ik even niet wat het beste is...:

Mijn vriend heeft zijn MacBook (late 2008) van OS Lion geupgrade naar het noeuwe yosemite. Helaas is de MacBook zo sloom geworden dat er niet meer mee te werken valt. Nu wilt hij dus een downgrade doen terug naar Lion, we hebben OS Lion op een externe harde schijf staan en hij heeft al zijn bestanden ook op een USB gezet. Een time machine Back-up terugzetten kan niet want die heeft die niet. Het is dus niet erg als de hele MacBook word overgetrokken, des te 'schoner' die na deze downgrade zal zijn (denk ik) hoe kunnen wij deze MacBook het beste downgraden?

Hopelijk is het een beetje duidelijk.. En Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Forum*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Je zult eerst een OSX installatie schijf moeten hebben van Lion of zelf maken op bijvoorbeeld een USB stick.

Vervolgens opstarten van die installatie schijf, harde schijf opnieuw patroneren (dan wordt ie netjes helemaal gewist) en daarna OSX Lion installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben Lion op een externe disk, dus die gewoon opstarten en dan wijst het zich dus vanzelf?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 14:03

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

1. Stop de Lion-installatiestick in je Mac. Start de Mac op en houdt vanaf het begin ⌥ (option) ingedrukt.
2. Selecteer de stick zodra je de keuze hiervoor krijgt.
3. Selecteer 'Schijfhulpprogramma' en klik vervolgens op 'Ga door'.
4. Selecteer de harde schijf uit de lijst links en klik vervolgens op het tabblad 'Wissen'.
5. Selecteer 'Mac OS Uitgebreid (Journaled)' in het venstermenu Structuur, typ een naam voor de schijf en klik vervolgens op 'Wis'.
6. Kies Schijfhulpprogramma > Stop Schijfhulpprogramma na het wissen van de schijf.
7. Selecteer 'Installeer Mac OS X opnieuw', klik op 'Ga door' en volg dan de instructies.
(De gequote instructies zijn niet exact hetzelfde als op de pagina van Apple, omdat je de installatiestick wilt gebruiken. Gebruik dus niet het stappenplan dat je op Apple’s site vindt.)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Na het wissen van de harde schijf herkende de mac helaas de Lion software niet.. Dus toch maar even naar iCentre gebracht en die zetten het er nu netjes op... maar bedankt voor de tips ;)
Pagina: 1