Toon posts:

Gamepc max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al aangeeft wil ik gaan gamen met mn nieuwe pc. Ik heb nu een laptop en die trekt echt niks meer en ben dat onderhand zat.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro met alles erop en eraan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helemaal niks zelf. Misschien kan ik een scherm van een vriend kopen maar daar ga ik even niet van uit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon een pc hebben waarmee ik (bijna) alles soepel kan draaien. Dus van battlefield 4 tot minecraft. De graphics hoeven niet op ultra, met high ben ik tevreden. Verder ga ik denk ik voor 1tb opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit wordt de eerste pc die ik zelf ga bouwen dus heb nog geen ervaring met bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik hierboven heb gezegd wil ik een systeem zodat ik me nooit hoef af te vragen of ik de game wel kan runnen of niet. Een vriend van me heeft verteld dat het slim is om een videokaart van meer dan 2gb te pakken en meer dan 4gb ram. De pc hoeft niet muisstil te zijn, ik ben al wat gewend met mn laptop.

Ga je overklokken?
Nee ik heb daar geen ervaring mee.

Ik heb al een lijstje gemaakt, zie hieronder. Mijn vraag is: Kan er nog wat verbeterd en/of bespaard worden op deze build? Ik wil best iets extras betalen als ik er veel prestatie voor krijg maar ik neem ook genoegen met iets mindere prestatie als ik veel bespaar. De enige echte eis die ik stel is: alles moet soepel lopen. Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1ASRock B85M Pro4€ 56,50€ 56,50
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 288,-€ 288,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,20

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

br00ky

Moderator Harde Waren
An sich niks op aan te merken eigenlijk. Je zou nog een aftermarket koeler kunnen toevoegen om de boel wat stiller te maken.

Ook zou je de 290 kunnen vervangen door een 970, die zijn wat krachtiger en een stuk zuiniger. Ook bijna 100 euro duurder (maar je budget is 1000 euro, of moet je scherm er ook nog bij?).

Verwijderd

Topicstarter
Mij maakt het niet zo heel veel uit als ik de pc een beetje hoor als het maar niet te aanwezig is. Ik heb 9 van de 10 keer toch muziek op staan. De monitor moet er inderdaad nog bij dus weet niet of die videokaart nog in het budget past.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
als je eens bij v&a kijkt, dan zal je wel een paar goede monitors vinden voor onder de 101 euries..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, daar ga ik eens kijken! Deze monitor van LG leek me ook wel goed: pricewatch: LG 22MP55HQ-P Zwart Iemand die daar ervaring mee heeft?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ervaringen kan je beter actief zoeken. Kans is vrij klein dat iemand hier toevallig langskomt die dat scherm heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het denk ik verkeerd geformuleerd :P Wat ik wilde vragen was: Weet iemand of dit een geschikt scherm is om te gamen? Zelf weet ik niet veel van monitor specificaties af

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is voor zijn prijs een prima ding. Vond zelf de GW2265 schermen van BenQ intressanter [veel beter contrast], maarja, die kun je nergens meer vinden.

De rest rond die prijs is allemaal TN, en dat is gewoon knap klote, slecht contrast, slechte kleuren, waardeloze kijkhoeken, dus die LG is voor die 100 euro toch wel de beste koop die je kan maken.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oke top, dat wilde ik horen! ;)

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:39
Wel je voeding vervangen door de TS-serie, is exact dezelfde PSU maar XFX vondt het tijd voor een naamsverandering, deze kosten (€55?) zitten dus niet bij die €800 onderaan je lijstje!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

iBugged schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:16:
Wel je voeding vervangen door de TS-serie, is exact dezelfde PSU maar XFX vondt het tijd voor een naamsverandering, deze kosten (€55?) zitten dus niet bij die €800 onderaan je lijstje!
Dat was me nog niet eens opgevallen, vond hem al goedkoop!

Even een linkje voor de TS:
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:32:
[...]

Dat was me nog niet eens opgevallen, vond hem al goedkoop!

Even een linkje voor de TS:
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze
Ow verrek was me zelf ook niet opgevallen! Bedankt! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog op of aanmerkingen? Ik vroeg me ook af of dit misschien een overkill was aangezien ik niet per se voor max graphics ga of is het juist verstandig een betere pc te kopen zodat ie meer toekomstbestendig is? Ik hoor graag van jullie!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De enige nuttige downgrade zou naar een 7950 zijn. Dat is een videokaart die (uiteraard) een stuk minder krachtig is en rond de 160 euro kost. Daar kan je prima mee op FHD gamen momenteel, maar zal je eerder in de toekomst moeten vervangen voor iets krachtigers of eerder moeten gaan terugschakelen in instellingen van je games.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:34:
De enige nuttige downgrade zou naar een 7950 zijn. Dat is een videokaart die (uiteraard) een stuk minder krachtig is en rond de 160 euro kost. Daar kan je prima mee op FHD gamen momenteel, maar zal je eerder in de toekomst moeten vervangen voor iets krachtigers of eerder moeten gaan terugschakelen in instellingen van je games.
Oke bedankt! Ik denk dat deze build het dan gaat worden! Wat kan jij aanraden met bestellen van de onderdelen? Is het verstandig om alles bij een winkel te halen of per component te kijken waar ze het goedkoopst zijn?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Klik onder je wenslijstje op "bestelkosten berekenen" en laat de PW het werk doen. Je krijgt dan automatisch een totaalprijs inclusief verzendkosten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat ga ik dan maar eens doen ;) Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1