Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Delen knop staat in de footer

Pagina: 1
Acties:

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter
De delen knop staat opeens helemaal onder aan de pagina ipv onder een artikel.

delen knop

Nexus 5
Chrome for Android
Android 5.0

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Thanks, het was ons ook opgevallen :) na de release van deze iteratie staat hij weer netjes op zijn plek.

Verwijderd

Ik kon hem ook al niet vinden, waardoor ik T.net maar weer gewoon vanuit de browser ben gaan gebruiken. Dan kan ik de links die ik wil delen in elk geval nog uit de adresbalk plukken.

Mooi om te zien dat de knop weer terecht is.
Hopelijk gauw weer op de oorspronkelijke plek!

Opmerkelijk dat jullie met het fixen van dit soort foutjes vasthouden aan het strikte versiebeleid. Het is een aanpassing van vijf minuten en in de tussentijd kost dit jullie indirect bezoekers uit sociale media.
Het is goed om vast te houden aan bepaalde procedures bij het ontwikkelen en onderhouden van websites en webapplicaties, maar dit streeft zijn doel wel wat voorbij bij dit soort kleine foutjes. Juist als bij dit soort foutjes blijkt dat de procedures niet feilloos zijn, is het goed om hier vanaf te kunnen wijken.
De site zal niet inelkaar storten als tussentijds een minuscule patch wordt aangebracht...

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter
tijdelijk fix tot de volgende iteratie :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* delen button fix */
#socialButtonsContainer {
position: inherit;
}

^ in je custom css zetten (kan je kopen in de karmastore)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:58:
Ik kon hem ook al niet vinden, waardoor ik T.net maar weer gewoon vanuit de browser ben gaan gebruiken. Dan kan ik de links die ik wil delen in elk geval nog uit de adresbalk plukken.

Mooi om te zien dat de knop weer terecht is.
Hopelijk gauw weer op de oorspronkelijke plek!

Opmerkelijk dat jullie met het fixen van dit soort foutjes vasthouden aan het strikte versiebeleid. Het is een aanpassing van vijf minuten en in de tussentijd kost dit jullie indirect bezoekers uit sociale media.
Het is goed om vast te houden aan bepaalde procedures bij het ontwikkelen en onderhouden van websites en webapplicaties, maar dit streeft zijn doel wel wat voorbij bij dit soort kleine foutjes. Juist als bij dit soort foutjes blijkt dat de procedures niet feilloos zijn, is het goed om hier vanaf te kunnen wijken.
De site zal niet inelkaar storten als tussentijds een minuscule patch wordt aangebracht...
Het is ook niet zozeer de fix die de tijd kost maar meer de handelingen daaromheen. De release procedure is de laatste jaren flink verbeterd bij Tweakers maar er het kan nog beter. We zouden ervoor kunnen kiezen om dit soort bugs in trunk te fixen en direct live te zetten. Voor bugs die echt bezoekers kosten of inkomsten in de weg staan wordt dit ook wel gedaan maar voor relatief kleine bugjes als deze niet. We werken in principe in een iteration branch en afwijkingen in de trunk moeten netjes terug gemerged worden, al is dit op zich niet zo'n probleem. We hebben wel gekeken naar continues integration en continues deployment maar dit is iets wat we nu nog niet zonder zorgen in kunnen zetten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Wat ^^ zegt. Hoe je het ook wendt of keert: tussenreleases kosten nu eenmaal extra tijd, dus ga je dat niet voor elk wissewasje doen...
Elke (tussen)release brengt risico's met zich mee, hoe klein dan ook.

Intentionally left blank

Verwijderd

Natuurlijk maak je altijd een afweging tussen risico en opbrengst.
Jullie geven al aan dat het risico in dit geval beperkt zou zijn. Marketingtechnisch is dit toch een belangrijke functie binnen de site, die nu praktisch onvindbaar is.

Grappig is dat jullie beide al evenveel tijd hebben besteed aan het reageren op dit topic, dan dat het naar voren halen van deze fix gekost zou moeten hebben. Bedankt hiervoor ;)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Developers zijn geen drones die 8 uur achter elkaar devven; ze mogen ook af en toe een beetje surfen en eventjes niet coden. Net als alle overige beroepsgroepen dat doen. ;)

De fix is misschien lokaal zo uitgevoerd, alleen de procedure om iets live te zetten is een stukje uitgebreider dan het plaatsen van de comments ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:25:
Natuurlijk maak je altijd een afweging tussen risico en opbrengst.
Jullie geven al aan dat het risico in dit geval beperkt zou zijn. Marketingtechnisch is dit toch een belangrijke functie binnen de site, die nu praktisch onvindbaar is.
Alleen op de lagere devicegrades, dus die impact valt ook nog wel mee ;)
Grappig is dat jullie beide al evenveel tijd hebben besteed aan het reageren op dit topic, dan dat het naar voren halen van deze fix gekost zou moeten hebben. Bedankt hiervoor ;)
De volgende keer dat iemand iets dergelijks opmerkt kunnen we natuurlijk gewoon naar deze discussie verwijzen, dat scheelt ons dan weer tijd :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Het zal nog steeds niet helpen, maar ik wil nogmaals zeggen dat ik mij kapoterger aan deze fout. Niet alleen is de knop verplaatst naar de header, hij is ook nagenoeg onbruikbaar.

Ik heb net zo'n 25 pogingen gedaan om een artikel te delen op Twitter. Hierbij worden keer op keer partnersites als Carsom of Computable geopend. Deze sites zullen flink wat meer traffic gekregen hebben vanaf Tweakers deze maand.

Als jullie willen dat mensen stoppen met jullie artikelen delen met de rest van de wereld, dan is dat gelukt. Als ik wat wil delen zoek ik voortaan wel een linkje van een concurrerende website op.

Het heeft geen zin om gebruikers te overtuigen dat het niet tussendoor fixen hiervan niet de moeite waard is. Met welke uitleg dan ook hebben jullie vooral jezelf hiermee.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fwiw: morgen is dit opgelost ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1