Toon posts:

Ondertiteling op mijn Samsung Curved TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en dat probleem is wel bekend maar ik kom er nog steeds niet uit na zoeken op alle websites en dergelijke. Als ik een .mp4 film afspeel op mijn tv en ik heb in exact dezelfde map een .srt met exact dezelde naam als mijn film dan pakt mijn Samsung TV de ondertiteling niet. Ook niet als ik op mijn afstandsbediening op de knop ad/subt druk, mijn tv zegt dan 'niet beschikbaar'. Ook via de tools knop krijg ik geen ondertitel functie. Wie o wie heeft een oplossing?

PS: Ik heb een gloednieuwe samsung curved tv dus aan de oudheid zal het wel niet liggen. :9

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waar staat het af te spelen mediabestand? Op een USB-stick die je in de tv steekt of op een netwerkshare op bijvoorbeeld een NAS?

Bij veel tv's is het namelijk zo dat het wel werkt via een stick maar niet via DLNA vanaf het netwerk.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

TommieW

Numa numa.

Ondertiteling via DLNA is bij Samsung om van te huilen.

Alleen als je op een USB stick een srt bestand hebt met dezelfde naam als het mediabestand, heb je nog hoop. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het voornamelijk geprobeerd via mn NAS. Maar dan toch raar dat het via mn NAS het niet doet. Ik zal het vanmiddag nogmaals proberen met een usb stick.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TommieW schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:17:
Ondertiteling via DLNA is bij Samsung om van te huilen.

Alleen als je op een USB stick een srt bestand hebt met dezelfde naam als het mediabestand, heb je nog hoop. ;)
Ik heb sinds vorige week een NAS (WD my cloud) en mijn samsung 6000 serie van 2012 speelt toch gewoon subs via DLNA.
Gaat dan om MKV's met externe subs. MKV's met interne subs heb ik nog niet geprobeerd.

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:12:
Ja, ik heb het voornamelijk geprobeerd via mn NAS. Maar dan toch raar dat het via mn NAS het niet doet. Ik zal het vanmiddag nogmaals proberen met een usb stick.
Als je een synology hebt installeer dan Plex op zowel je nas als je Samsung smart tv.
Dit werkt wel goed met subtitles en je hebt ook gelijk cover-art etc erbij!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:22
Probeer is de SRT in de map te zetten bij de film zonder .SRT erachter, pakt hij het dan wel ?

Zo werkt het namelijk bij 3 LG modellen die ik heb ook :(.

Erg triest, maar wel waar.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die willen weten hoe ik het heb opgelost en wat mijn fouten voorheen waren:

Ik heb een MP4 bestand en een MKV bestand met een SRT bestandje op een usb geprobeerd en het werkte super!

Ondertiteling afspelen via een NAS is niet succesvol op een samsung tv, dus gebruik een usb!

Zorg dat je een kwalitatief goede usb heb omdat ik het ook geprobeerd heb met een stickie van de chinees maar toen liep de film elke keer vast.
Pagina: 1