Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanrs
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoi,

Ik wil een mooie DVD maken over mijn reis in Zuid-Oost Azië. Het grootste deel zal bestaan uit een soort slideshow van foto's. Ik maak deze DVD in Adobe premiere pro. Nu is mijn vraag; kent er iemand een goede plugin om dit werk een stuk geautomatiseerder/gemakkelijker/mooier te maken?

Ik vond zelf deze plugin, en die is wat mij betreft perfect: YouTube: Photo Montage Slideshows in Premiere Pro
Dit is echter alleen compatible met de Mac-versie, ik heb windows.

Dus kent iemand een prima plugin voor de windows versie van premiere pro? Extra mooi als hij gratis is, maar ben ook bereid ervoor te betalen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wat dacht je van Adobe Lightroom? Een slideshow maken in Première vind ik een beetje hetzelfde als een bewegend filmpje maken in Photoshop. Het kan wel, maar er zijn duizend gebruiksvriendelijkere manieren.

Die slideshow kan je na het renderen uiteraard wel gewoon importeren in Premiere. Eventuele video-edits kan je dus gewoon behouden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je precies? Voor het simpele tot normale werk kun je volgens mij prima Windows Live Movie Maker gebruiken, deze kan ook exporteren naar mp4 :). Je kunt ook filmpjes er tussen zetten. Wil je bijvoorbeeld dat meerdere foto's naast elkaar los van elkaar in het frame vallen of een blokjes opbouw dan heb je een geavanceerder programma nodig. Of als je meer controle wilt over pan en/of zoom.

Qua Lightroom ligt het eraan welke versie je hebt want oudere versies die hebben heel weinig mogelijkheden. Ook de huidige versies produceren van wat ik op YT heb gezien niet bijzondere presentaties. Qua Premiere Pro zul je toch wel alles ongeveer kunnen doen met de standaard plugins? Dingen als pan en/of zoom, layers laten binnen komen van allerlei kanten, etc. Wil je het meer automatiseren dan heb je denk ik een apart programma nodig zoals Photodex ProShow of Magix Photostory. Dat zijn echt programma's die als enig doel hebben het maken van slideshows.