Sony: KDL-42W705 of KDL-50w705

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:07
Op dit moment heb ik een 32 inch LG LCD TV en ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe LED TV. Ik ben er al wel uit dat ik er een van de Sony W7 Serie wil. Dit vanwege het prachtige design en de goede reviews.

Ik twijfel echter (zoals de titel al aangeeft) nog over de maat in combinatie met de kijkafstand en de content die ik over het algemeen kijk.

De kijkafstand is +/- 3.2m - 3.5m en ik kijk voornamelijk Ziggo Digitale TV (met de beschikbare HD zenders) en 720p internetstreams via XBMC. Ik kijk vooralsnog geen Blu-Ray of volledig lossless 1080p content.

De Sony W7 serie heeft geen tussenmaat van bijvoorbeeld 46 inch. Dus het wordt of 42 of 50 inch. Aangezien het verschil behoorlijk is ben ik benieuwd wat jullie advies is:
  • KDL-42W705 of
  • KDL-50W705
Verder vroeg ik mij af of iemand uitsluitsel kan geven over de mogelijkheid van USB HDD opname op beide TV's. Op dit moment gebruik ik nog een interactieve Cisco HD recorder. Ik zou bij voorkeur over willen gaan op de CI+ module, maar tegelijk de mogelijkheid willen behouden om andere programma's op te nemen.
Op de site van Sony kan heeft de KDL42W705 deze mogelijkheid wel, maar de KDL50W705 niet. Echter bij verschillende webshops heeft de KDL50W705 deze optie ook.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je de ruimte en het budget hebt zou ik zeker voor de 50 inch gaan. Formaat went snel en veel kans dat wanneer je nu voor de 42 inch gaat je over twee weken spijt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De W7 heeft volgens mij altijd een paneel met een native refresh rate van 50 Hz. Met een scherm formaat van 50 inch is de kans op bewegingsonscherpte vrij groot. Als je er nog wat extra budget zou kunnen/willen vrijmaken zou ik je de W8 serie adviseren. Vanaf 50 inch hebben deze een native refresh rate van 100 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bedankt voor de tips. Is ergens te zien wat de native refreshrates van dergelijke LED TV's zijn en in het bijzonder die van Sony. Want ik lees overal enkel de 200Hz en 400Hz Motion Flows. Of weet men dit in een elektronica zaak te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
50 inch W7 nemen ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Yep, 50 inch is wel 100 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bedankt...voor de reacties!
Dat wordt wat verder sparen voor de KDL50W705 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik had de vraag over de native refresh rate tussen de onderlinge modellen gesteld bij Sony Online Store. Zij kunnen/mogen daar geen antwoord op geven. Is het mogelijk om in een winkel op een showmodel de native refresh rate te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FJP84 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:01:
Ik had de vraag over de native refresh rate tussen de onderlinge modellen gesteld bij Sony Online Store. Zij kunnen/mogen daar geen antwoord op geven. Is het mogelijk om in een winkel op een showmodel de native refresh rate te tonen?
Dat is niet direct af te lezen uit het service menu nee. Je kan wel kijken of je de volledige Motionflow standen tot je beschikking hebt; zo niet dan kan je ervan uitgaan dat het een 50hz tv is en zo ja dat het een 100Hz is.
Zit onder opties -> beeld -> scrollen tot je het tegenkomt (... of niet en dan zal je iets van LED Motion aan/uit tegenkomen).
Voor de 2014 modellen kon je ervan uitgaan dat bij XR 400 het een 100Hz is met dan 1 uitzondering: de 42W828/9B.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 04-11-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bedankt,

Ik zal binnenkort de oriëntatie in de winkels voortzetten. Dan kan ik ook de vergelijking maken met de Panasonic TX47AS650E die mij sinds gisteren ook wel aanspreekt.

Edit:
Vandaag maar eens naar de winkel gegaan. Daar hadden ze de Sony KDL50W705 en de Panasonic TX47ASM651 (geen idee wat het verschil met de TX47AS650E is trouwens). Daar vond ik de Panasonic een fijner beeld hebben dan de Sony. Bij de Sony leken de kleuren nogal overdreven fel en leek er een soort van flikkering te zijn lans de randen van letters van reclame uitingen. Verder werd er bij de Sony aangegeven dat er 200hz Motion flow en dus een 50hz Panel aanwezig was. De Panasonic vond ik natuurlijker en rustiger overkomen en het formaat sprak mij denk ik iets meer aan. De LG Ultra HD 42UB820 gaf ook erg mooi beeld, alleen was het na even rondlopen toch wat aan de kleine kant en vind het design van LG niet zo strak als dat van Sony of Panasonic.

Qua budget ontloopt het elkaar niet zo dus vanaf nu eerst dat maar eens regelen en dan weer (real life) verder kijken.

[ Voor 71% gewijzigd door FJP84 op 08-11-2014 16:55 ]

• FJP84
Na wat andere prioriteiten is de focus weer terug op een nieuwe TV. Nu gebaseerd op andere wensen namelijk: 43 inch en Android TV (ivm Kodi en Chromecast).

Wat heb ik gevonden:
FHD
- Sony KDL43w755c (+/- €600,00)
- Sony KDL43w808c (+/- €750,00)

UHD
- Sony KD43x8305c (+/- €930,00)
- Philips 43PUK7100 (+/- €800,00)

Waar hecht ik geen belang aan:
- 3D, ga namelijk niet bril op thuis tv kijken.
- Geluid ivm plannen voor Soundbar
- Ambilight

Waar twijfel ik over:
- Heeft UHD met dit formaat en kijkafstand +-/ 3m wel nut?
- Hebben 2 tuners wel nut? Ik kijk vaak programma's terug via Kodi En met Apps zoals NPO Gemist en RTLXL kun je ook veel terugkijken.

Wat heeft nu de voorkeur
- In de eerste plaats Sony, ivm prachtig design
- In de tweede plaats Full HD (zie eeste twijfel)
Kortom:
1. Sony KDL43w808 ivm dubbele tuner en nette prijs
2. Sony KDL43w755 (Best budget buy binnen mijn opties)
3. Philips 43PUK7100 (Niet veel duurder dan eerste voorkeur, wel UHD, en Ambilight is dan leuke gimmick)
4. Sony KD43x8305c (Prijs toch wat aan de hoge kant)

Mijn vraag: Hebben jullie nog argumenten om voor de een of andere TV te gaan ofwel, wat zou jullie voorkeur zijn?

Ik ben benieuwd

• S1NN3D
  • Niet online
FJP84 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:10:
Mijn vraag: Hebben jullie nog argumenten om voor de een of andere TV te gaan ofwel, wat zou jullie voorkeur zijn?
Ik zou wel de berichtgeving rondom de Android-toestellen goed blijven volgen. Het is erg rijk aan bugs en vele gebruikers klagen daar over.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Precies, volgens mij was die serie van verleden jaar stukken stabieler, en dus beter.

• FJP84
S1NN3D schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:28:
[...]

Ik zou wel de berichtgeving rondom de Android-toestellen goed blijven volgen. Het is erg rijk aan bugs en vele gebruikers klagen daar over.
Sjah schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:26:
Precies, volgens mij was die serie van verleden jaar stukken stabieler, en dus beter.
Dank voor de tip. Alternatief is uiteraard een Raspberry Pi 2 achter de tv plakken en deze via de TV (CEC) besturen.

Ik weer eens bekijken wat er met 2 tuners op de markt is. Toch wel prettig om het een te kunnen opnemen, terwijl je het andere lijkt. Vind ik denk ik wel belangrijker dan UHD, 3d en Android.
Pagina: 1