pc in elkaar gezet maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• wespsv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-01 11:23
Beste Tweakers,

Afgelopen week de onderdelen/componenten gekocht van mijn pc.
Na wat video's op YouTube te hebben bekeken dacht ik dat ik genoeg kwaliteiten bezat om mijn pc in elkaar te zetten (grootste overschatting ooit |:( )
Uiteindelijk mijn vrienden ingeschakeld die zelf al hun pc in elkaar hebben gezet. Zij hebben de pc vandaag in elkaar gezet, er is alleen een probleem: mijn monitor/TV weergeeft geen beeld van de PC (aangesloten. Via hdmi). De fans draaien wel. En ik kan de pc aandoen. Dus ik ga ervan uit dat er beeld zichtbaar zou moeten zijn (van de bios)
Mijn vrienden hadden zelf geen idee waarom er geen beeld te zien was op mijn TV .

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt

( ik weet overigens niet of ik dit topic in de juiste categorie heb gezet, kon niet echt iets meer passend vinden Dan deze categorie)

Verwijderd

Wat zijn de specs? Handig om te weten.
-Heb je een iGPU? Eerst daarop aansluiten, en kijken of je beeld hebt.
-Heb je hem aangesloten op een dedicated GPU? Dan checken of de powerkabels goed zitten en of je PSU zwaar genoeg is.
-Ook even aansluiten op een geaard stopcontact. De kans dat dat het is is klein, maar dan weet je in elk geval dat dat het niet is.

En als laatste gewoon nog even alle kabels langsgaan, kijken of alles goed zit en goed vast zit. Bijvoorbeeld, zit de 8-pin CPU kabel niet in de GPU of andersom? Elektrostatisch veilig gewerkt?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 16:25
Punten die je kan proberen:

- Als je een ingebouwde HD graphics videokaart hebt zou je kunnen proberen om deze te gebruiken (dus de videopoort van je moederbord gebruiken, trek voor de zekerheid even de dedicated videokaart los).
- Trek je dedicated videokaart eens los en plaats hem opnieuw, mogelijk zit hij niet goed?
- Weet je zeker dat je voeding genoeg levert?

Edit:
Dbhuis was eerder met vrijwel dezelfde punten :P

[ Voor 15% gewijzigd door Junia op 02-11-2014 19:36 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:54
wellicht handig om te starten met een lijst van de gebruikte onderdelen van je pc, daarnaast vraag ik me af of er een speakertje is aangesloten op het moederbord zodat je kan horen of de bios post goed verloopt.
1 piep is goed, geen/meerdere piepjes is niet goed. Let wel dat dit NIET dezelfde speaker is waar normaal het geluid van je computer uit komt.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• wespsv
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:34:
Wat zijn de specs? Handig om te weten.
-Heb je een iGPU? Eerst daarop aansluiten, en kijken of je beeld hebt.
-Heb je hem aangesloten op een dedicated GPU? Dan checken of de powerkabels goed zitten en of je PSU zwaar genoeg is.
-Ook even aansluiten op een geaard stopcontact. De kans dat dat het is is klein, maar dan weet je in elk geval dat dat het niet is.

En als laatste gewoon nog even alle kabels langsgaan, kijken of alles goed zit en goed vast zit. Bijvoorbeeld, zit de 8-pin CPU kabel niet in de GPU of andersom? Elektrostatisch veilig gewerkt?
Bedenkt voor de reactie
Moet even nadenken, want ik ben nu niet thuis en weet specs niet allemaal uit mijn hoofd,
Amd athlon 860k
Sshd 1tb
Asus moederbord geloog ik
ik zal overmorgen ( als ik weer thuis ben) even een lijstje specs laten. Zien.

Sorry wat is een dedicated gpu of een igpu?
En elektrostatisch veilig gewerkt, lijkt me dat hier niet zo veel mis kan gaan? Heb niet alle risers geïnstalleerd in de case voor mijn moederbord, misschien dat het moederbord de case raakt, levert dat problemen op?

• wespsv
Junia schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:35:
Punten die je kan proberen:

- Als je een ingebouwde HD graphics videokaart hebt zou je kunnen proberen om deze te gebruiken (dus de videopoort van je moederbord gebruiken, trek voor de zekerheid even de dedicated videokaart los).
- Trek je dedicated videokaart eens los en plaats hem opnieuw, mogelijk zit hij niet goed?
- Weet je zeker dat je voeding genoeg levert?

Edit:
Dbhuis was eerder met vrijwel dezelfde punten :P
Allereerst, bedankt voor de reactie

430 watt met 85% efficiency voeding. Dat is zeer waarschijnlijk genoeg voor mijn pc. Ik heb helaas geen geintregreerde gpu in mijn CPU. Dus dat wordt lastig. Ga overmorgen nog een keer dubbel dubbel checken. Maar ik had dat vanmiddag ook al gedaan voor mijn gevoel.

• wespsv
Spekkie88 schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:36:
wellicht handig om te starten met een lijst van de gebruikte onderdelen van je pc, daarnaast vraag ik me af of er een speakertje is aangesloten op het moederbord zodat je kan horen of de bios post goed verloopt.
1 piep is goed, geen/meerdere piepjes is niet goed. Let wel dat dit NIET dezelfde speaker is waar normaal het geluid van je computer uit komt.
Bedankt voor de reactie

Heb dit meerdere malen gelezen, maar ik kan dus niet zomaar speakers aansluiten op de pc? Dat werkt niet? Hoe moet ik dit doen?

Verwijderd

wespsv schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:51:
[...]

Bedenkt voor de reactie
Moet even nadenken, want ik ben nu niet thuis en weet specs niet allemaal uit mijn hoofd,
Amd athlon 860k
Sshd 1tb
Asus moederbord geloog ik
ik zal overmorgen ( als ik weer thuis ben) even een lijstje specs laten. Zien.

Sorry wat is een dedicated gpu of een igpu?
En elektrostatisch veilig gewerkt, lijkt me dat hier niet zo veel mis kan gaan? Heb niet alle risers geïnstalleerd in de case voor mijn moederbord, misschien dat het moederbord de case raakt, levert dat problemen op?
Dat laatste levert zeer zeker problemen op :+ Het mobo mag de case echt niet raken, dat leidt tot kortsluiting. Een iGPU is een videokaart die ingebouwd zit in je CPU, en waarvoor de aansluiting dus ook op je mobo zit. Een dedicated GPU is een videokaart die je echt als losse kaart in je PC zet, en waarvan de aansluiting dus ook in een PCIE slot zit. Elektrostatisch niet veilig werken levert zelden problemen op, maar ik heb er wel eens een mobo mee gesloopt.
wespsv schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:54:
[...]

Allereerst, bedankt voor de reactie

430 watt met 85% efficiency voeding. Dat is zeer waarschijnlijk genoeg voor mijn pc. Ik heb helaas geen geintregreerde gpu in mijn CPU. Dus dat wordt lastig. Ga overmorgen nog een keer dubbel dubbel checken. Maar ik had dat vanmiddag ook al gedaan voor mijn gevoel.
Welk merk en model?
wespsv schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:56:
[...]

Bedankt voor de reactie

Heb dit meerdere malen gelezen, maar ik kan dus niet zomaar speakers aansluiten op de pc? Dat werkt niet? Hoe moet ik dit doen?
Je hebt bij de aansluiting voor de aan/ uitknop als het goed is ook pinnen zitten voor een interne speaker/ pieper. Als het goed is krijg je zo'n ding ook bij je mobo. Als je die aansluit en hij gaat piepen, kan je in de handleiding van je mobo opzoeken wat die piepjes betekenen.

Overigens kan je meerdere keren quoten binnen één reactie, en kan je achteraf je reactie nog aanpassen ;) Als je dat doet en maar een keer reageert op verschillende reacties dan houdt het je topic schoon en overzichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 20:00 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
4 pins voeding kabel aangesloten?

• wespsv
Dus wanneer het mobo de case raakt vind er kortsluiting plaats?
Maar de fans werken wel gewoon dus dat zou dan toch niet kunnen?
En dit heeft toch ook niets met het beeld te maken of wel?

Verwijderd

wespsv schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:49:
Dus wanneer het mobo de case raakt vind er kortsluiting plaats?
Maar de fans werken wel gewoon dus dat zou dan toch niet kunnen?
En dit heeft toch ook niets met het beeld te maken of wel?
Wanneer je mobo je case raakt weet je niets zeker, het zou prima de oorzaak van de problemen kunnen zijn. Het hoeft het niet te zijn, maar de kans is best groot en je moet toch ergens beginnen.

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-12-2025

Sigm4tic

High Five!

Vergeet niet dat bij sommige goedkopere cases maar drie spacers/raisers zitten. Dit is voor mensen met een mini-atx. Voor de normale atx gebruikers doe je die spacers er niet in, maar schroef je ze vast op de hobbeltjes in het paneel. Als je zo'n case hebt dan kunnen die spacers kortsluiting veroorzaken.

Ik weet niet of je zo'n case hebt, maar het is het controleren waard.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• wespsv
Ik heb een mini atx moederbord (geloof ik). Dus ik heb dan maar 3 risers nodig? Ik heb er nu 5 inzitten Geloof ik.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 08:16

paularts

Paulux !!!!!!

Pak het boekje van de CASE, check de maat van je MOBO,
lees in het boekje van de CASE welke gaten gevuld moeten met een RISER voor de maat van je MOBO... RTFM..

dubbel check alle stekker verbindingen. op het mobo en op de viedeokaart moet alle vast zitten.
zeker handig om te weten of je in intern (in de processor videokaart) of dedicated (extra kaart in de computer)
hebt. kan zijn dat je dit in de BIOS moet aangeven.

Succes!

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Sorry wesp, ik had duidelijker moeten zijn. Bij mijn case zaten maar drie risers voor het mini-itx bord, maar het kan kloppen dat jij meer risers hebt. Zoals paul al zei moet je die maten even proberen of houd je moederbord in de case en kijk op welke plekken risers in lijn zijn met de gaten voor de schroeven.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

rdejongjr

Gnome

Ik lees nergens dat de TS een losse videokaart gebruikt.
de Athlon II x4 860K heeft namelijk geen ipg.
SPECS

Het is altijd slim om voor het inbouwen de setup even te testen op bijv een stuk karton.
Meest essentiële onderdelen (moederbord, cpu, geheugen, videokaar en de voeding) en eventjes aan zetten met bijv een paperclip.
Start het niet, kun je makkelijk onderdelen wisselen, start hij wel kun je verder inbouwen.

• wespsv
Ik denk dat ik wat heb gevonden:
Er zit een draad van de voeding niet aangesloten, hierop staat cpu . t is een 8 pin . maar op mijn moederbord zie ik geen aansluiting hiervoor. Is dit waardoor ik geen beeld zie?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:07

rdejongjr

Gnome

Dit zijn vaak blokjes die je in 2 kunt delen, of er is een los snoer met een 4pin aanwezig.
Zonder 4/8pin aangesloten zal je inderdaad ook geen beeld krijgen.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Er moeten (minimaal?) twee kabels vanaf de voeding naar het moederbord gaan. Die 8/4 pin waar je het over hebt, die zit ongeveer helemaal rechtsboven vlak bij de I/O shield, links van de processor.

• wespsv
Het is gelukt ik heb beeld,
CPU was idd een 4 pin (kon de blokjes uit elkaar halen)

Sorry voor de onduidelijke beschrijving, en het ontbreken van een goede inhoudelijke vraagstelling inclusief specs. Ik had alles al geprobeerd en was er even klaar mee.
Heel erg bedankt dat er mensen zijn die de moeite nemen om iemand (met een niet volledige beschrijving) toch uit de brand te helpen.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Mooi dat het is gelukt en veel plezier met jouw nieuwe (werkende) systeem!!

Pagina: 1