• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-02 09:20
Hoi allemaal,

Ik probeer een wat oudere PC die al een tijdje op zolder heeft gestaan nieuw leven in te blazen door er windows 7 of 8.1 op te zetten. Ik krijg echter met geen mogelijkheid windows geinstalleerd op deze computer door een gebrek aan drivers voor de sata controller. Ik heb er al enige tijd op Google in gestoken en hoewel sommige sites mij drivers aanbieden die zouden moeten werken, is dit toch niet het geval. De windows installer geeft de melding dat de drivers niet digitaal ondertekend zijn en dus niet gebruikt kunnen worden :'( .

Heeft iemand toevallig werkende drivers of suggesties hoe ik dit beestje alsnog nieuw leven in kan blazen?
Het gaat om het P5N-MX moederbord van Asus, met een nForce 4 sata controller.

~ SonataArctica

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10-2025
Al geprobeerd om bij Nvidia direct de drivers te downloaden?
Die kun je vervolgens uitpakken en dan de drivers op een sticky zetten en vervolgens in de setup laden.

Plezant. Krokant. Galant.

• SonataArctica
Tompecht schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:29:
Al geprobeerd om bij Nvidia direct de drivers te downloaden?
Die kun je vervolgens uitpakken en dan de drivers op een sticky zetten en vervolgens in de setup laden.
Yes, dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Zowel 7 als 8.1 accepteren deze drivers niet. Er verschijnt geen foutmelding, maar ik kan nog steeds mijn harde schijf niet zien nadat ik deze drivers heb ingeladen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
nForce is altijd al problematisch geweest... staat ie op RAID of AHCI of IDE mode?

• SonataArctica
johnkeates schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:32:
nForce is altijd al problematisch geweest... staat ie op RAID of AHCI of IDE mode?
Momenteel op AHCI, maar ik heb alle 3 de opties uitgeprobeerd, maakt helaas geen verschil :-( Ik kan me inderdaad herinneren dat die nForce vaker gezeur opleverden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44
Welke melding krijg je precies tijdens de Windows installatie?

• SonataArctica
Ik zal hem zo nog eens aanzetten en precies kijken wat het was.

• SonataArctica
De exacte error:

"To continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. Installing an unsigned 64-bit device driver is not supported and might result in an unusable Windows installation."

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 12:57
Wat gebeurt er dan als je een oudere Windows versie probeert? Bv. met XP? Ook daar moet je handmatig drivers laden, maar als je die stap eenmaal voorbij bent kun je de drive (ntfs) partioneren en formatteren. Dan de setup van XP afbreken en de setup van Windows 7 of 8 starten.

Mijn YouTube Channel

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

SonataArctica schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:15:
De exacte error:

"To continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. Installing an unsigned 64-bit device driver is not supported and might result in an unusable Windows installation."
Er staat dat de install getekende 64 bits drivers nodig heeft. Bij 32bits staat dat er niet bij dus je zou de 32 bits versie moeten kunnen installeren met de drivers die je hebt gedownload

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1