Toon posts:

Televisie kijken met Online (van T-mobile)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,

Ik heb een Online (T-Mobile) abonnement voor internet en TV. Deze week heb ik een nieuwe TV gekocht (48" H6200 van Samsung). Helaas kan ik geen TV kijken omdat het signaal te zwak is. Dit komt omdat de digitale decoder van Online alleen een Scart ingang heeft en geen HDMI.

De Samsung TV die ik gekocht hebt ondersteunt geen Online via de CI+card (via cammodule). De klantenservice medewerker dacht dat het wel zou kunnen maar dan zouden de pixels veel te groot worden. Een andere oplossing is een kabel met aan ene kant Scart en andere HDMI, maar heb ook begrepen dat beeld dan niet erg goed is. Online biedt geen kastjes met HDMI poort aan. (enkel interactieve TV, maar ik woon in een gebied - 1 km van centrum van Rotterdam - wat niet ondersteund wordt)

Weet iemand of er ook een digitale decoder bestaat die HDMI aansluiting heeft en waarop Online werkt?

Overstappen naar andere provider is lastig ivm contract duur.

Hoor graag van jullie
Maarten

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik snap het hele probleem niet? Je online kastje heeft een scart en je tv ook, dus je kunt gewoon via scart kijken.
Als je online kastje geen HDMI ondersteund geeft hij alleen maar sd door.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt dus niet omdat het signaal te zwak is. Ik heb het bij de Mediamarkt nagevraagd en dat komt omdat het een 48" scherm is en dat is te groot, waardoor het signaal via de scart niet werkt. Er is mij verteld dat alleen HDMI werkt...

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Heeft je TV wel een scart aansluiting?
Het hele signaal te zwak verhaal slaat nergens op, het moet gewoon werken misschien ziet het er niet zo mooi uit maar het moet gewoon werken via de scart aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn tv heeft een scart aansluiting. Ik heb 2 dingen geprobeerd:

De antenne in de decoder gestopt en daarna 'Automatisch afstemmen' van de zenders. Bij Digitaal, TV, Radio en Gegevens/overig vindt hij dan '0' (er komt daarna in beeld te staan: "zwak of geen signaal, controleer de aansluiting van de antennekabel en controleer opgeslagen kanalen". Ik kan nu geen NL 1, 2 en 3 bekijken.)

Daarna heb ik de antenne uit het de decoder gehaald en direct in de TV gestopt en daarna wederom 'automatisch afstemmen' van zenders. De scartkabel verbinding tussen TV en kastje heb ik in stand gelaten. Dan vindt hij bij Digitaal 59 zenders (31 TV en 28 bij Radio).
Ik kan nu wel NL1, 2 en 3 bekijken maar bij de andere zenders krijg ik: : Zender is gecodeerd, CI+module of smartcard niet herkend. Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit.

Groet,
Maarten

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Als het via het kastje/scart gaat moet je ook de tv niet laten zoeken naar zenders.
Tv op scart kanaal en dan moet het goed zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt boys, hij doet het!
Pagina: 1