is dit een 64bit of een 32 dankje !

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
hallo ik had een game gekoch, vandaag, maar toen ik deze game opstarten werkten het niet. omdat ik een 32bit OS heb, maar ik denk toch dat me processor een 64 bit is of niet ? het is een amd a8 6600k 3,9 ghz quad core . en de rest van pc is nvidia gtx 750 ti en 4gb ram . en de game shadow of mordor . zou iemand weten hoe veel bit deze processor is, en ook als deze een 32 bit is het schadelijk om 64 te draaien dan ? alvast erg bedankt !!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, die CPU is dan wel 64-bit, maar mogelijk heb je gewoon een 32-bit OS geinstalleerd. Waar heb je de PC vandaan? Je klinkt niet erg technisch, maar kort door de bocht, je zult het OS, ALS het 32-bit is, opnieuw moeten installeren met een 64-bit schijfje om het te kunnen draaien.

Ik weet niet wat voor OS je gebruikt, maar indien het Windows 8.1 is, klik eens rechts op de start knop, en druk op "system". Je zult dan een lijstje zien in deze orde:

Processor: Intel Core i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz
Installed memory (RAM): 16.0 GB (15.89GB usable)
System type: 64-bit Operating System, x64-based processor
Pen and Touch: No Pen or Touch input is available for this Display

In jouw geval zal dat iets zijn in de lijn:

Processor: AMD A8 6600K @ 3.90GHz
Installed memory (RAM) 8.00 GB (2,76 GB usable)
System type: 32-bit Operating System (x86/x64)-based processor

Zelfde scherm zit in win7, en het zal er vast ook wel in het Nederlands zijn, maar dit is geen helpdesk, dit kun je vast zelf ook vinden.

Mogelijk heb je dus een 32-bit OS op 64-bit hardware gezet. Dat maakt niet veel uit, immers, een 64-bit CPU kan nog steeds 32-bit code draaien, alleen heb je met een 32-bit OS dan geen mogelijkheid meer om 64-bit software te draaien. Heel kort door de bocht: tenzij je minder dan 2GB RAM hebt (niet door de war halen met wat er op de videokaart zit) of 16-bit software gebruikt, is er géén reden om een 32-bit OS te installeren. Je zult, als je echt zelf 4GB RAM hebt, het niet eens kunnen gebruiken.

Ik vrees dat je niet aan een re-install ontkomt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wow. Wat een post. Hoofdletters gebruiken is niet strafbaar, wist je dat?

Maar dus. Een snelle google-search laat zien dat de processor die je hebt 64-bit compatible is. Of je daarvan gebruik maakt hangt af of je een 64-bit versie van Windows hebt geïnstalleerd. Waarschijnlijk is dat niet het geval, waardoor je game dus een foutmelding laat zien.

Trouwens, 32-bit processen draaien op een 64-bit systeem kan absoluut geen kwaad. 64-bit processen werken overigens gewoon niet op 32-bit systemen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
oke bedankt allemaal heb de foute os heb de 32 bit :( dat word opnieuw instaleren bedankt allemaal voor julie reactie !!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
1. Matige titel
2. Onduidelijke openingspost
3. Geen eigen onderzoek
4. Spelling

Slotje.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om welk spel gaat het hier overigens?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.