Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door de bomen het bos niet meer zien, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• glen123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-01-2022
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor mijn studie, dus hij moet wel redelijk licht zijn voor het meenemen, ook wil ik graag wat oude games erop kunnen spelen als dat mogelijk is. Ik doe ook aan foto /video bewerking. Mijn dj software wil ik er ook graag op installeren.

Wat is je budget?
ik zit te denken aan budget van 600 -700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem de laptop met grote regelmaat mee naar school, projecten etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een aantal laptops gezien:
Toshiba Satellite S50-136B
Toshiba Satellite S50D-A-10L
en een asus f555ld-xx088h.

Andere merken of typen mogen aangeraden worden.
Deze bekeek ik omdat er ene i5 of hoger inzit en een grafische kaart. Ook las ik iets over hybride / ssd dat dat zorgt dat een laptop snel houdt? Met een laptop hoop ik wat jaren mee te kunnen, het is niet iets wat ik ieder jaar aanschaf. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren want ik weet het zelf niet zo goed omdat er erg veel soorten laptops zijn.

met vriendelijke groet,

Glen

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 11:23
Mooi, ik zit precies met dezelfde vraag in ongeveer hetzelfde budget. Ik zal even een aanvulling hierop doen, want anders moet ik weer speciaal een nieuw topic openen.

Ik kijk persoonlijk niet naar die drie modellen, maar heb wel andere modellen gevonden:
Lenovo Thinkpad Edge E540
  • Goede processor (ik heb gekozen voor de i5)
  • Goede videokaart (720M)
  • Full-HD als mogelijkheid
  • Lange batterijduur (en een grotere is ook nog eens mogelijk)
Nadeel is echter dat het scherm een tn-paneel is met behoorlijk slechte kijkhoeken, hij is nogal zwaar (2,44 kg uit mijn hoofd) en hij heeft geen verlicht toetsenbord :'(.

Via de Duitse website (http://shop.lenovo.com/de...hinkpad/edge-series/e540/) kom ik uit op een prijs van €652,92 (na die halloween coupon, maar die prijs blijft vaak toch wel hetzelfde of i.i.g. in de buurt).

Lenovo Thinkpad Edge S540
  • Processor is wel oké.
  • Videokaart is wat minder dan de vorige.
  • Prijs is hoger dan de vorige (€677,56 t.o.v. €652,95)
  • Verlicht toetsenbord :9~
  • Lekker dun en compact
  • Super goede batterijduur (9 uur t.o.v. 4 / 5 uur bij de vorige)
Nadeel is wel dat je inlevert op de processor en videokaart, maar daar krijg je een verlicht toetsenbord, hogere accuduur en een dunne laptop voor terug.

Beide laptops zijn via de Duitse site beschikbaar met die prijzen, je kan via een truucje als het goed is verzenden naar NL zonder dat je meer betaalt.

Misschien dat jij hier ook iets aan hebt? Ik speel zelfs niet echt veel games, maar wil het wel eens doen (van die sporadische momenten :+) en dan verschilt het vaak welk spel, maar ik kan denk ik wel leven met oudere games.

[ Voor 4% gewijzigd door stane op 02-11-2014 18:19 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Dan zou ik toch echt voor de S540 gaan die heeft een mooie solide behuizing, en volgens mij een beter scherm dan de E540. Ik zou dan gewoon voor de variant gaan met alleen de Intel 4400 Graphics en dan met 8GB (2x4) ram dan ben je voor 606,61 klaar. En dan zelf een SSD erin zetten dan wel door de HDD te vervangen dan wel door een SSD te plaatsen in de m.2 42mm poort.

Je kan idd de laptop naar Nederland laten komen en met iDeal betalen door nadat je op "zur kasse gehen" hebt gedrukt in de adresbalk de_DE in nl_NL te veranderen.

Let op de coupon HALLOWEEN2014 werkt maar tot 03.11 daarna kun je waarschijnlijk alleen 10% krijgen met een andere coupon op de E serie de S serie doet de laatste tijd niet meer mee in Duitsland.

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 11:23
Enige nadeel is dan wel dat je geen grafische kaart hebt. RAM koop ik later toch wel bij, samen met een SSD, maar een grafische kaart kun je niet zomaar in een laptop plaatsen.

• glen123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-01-2022
Bedankt voor de reacties, ik zit nu ook de lenovo s540 aan het overwegen. het blijft toch een lastige keuze XD als er meerdere opties zijn laat het maar weten :)