Toon posts:

Slechte ADSL verbinding, 4G Modem oplossing voor thuisnetwer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij kampen thuis sinds de uitvinding van internet al met een enorm langzame internet verbinding, dit is een probleem. Momenteel zitten wij rond een 400 Kbps down, top is ong. 500 en op slechte momenten hebben we niks. Er is hier alleen koper, geen kabel en glasvezel zal wel nooit komen.

Ik ben me er van bewust dat de 4G netwerken veel snellere up/down snelheden kunnen ondersteunen, en de zendmast staat op 800 meter weiland/open lucht van ons af. Vol bereik. Zodoende gaat mijn denkwijze steeds verder richting een 4G thuisnetwerk neigen, het enige wat ons tegenhoud zijn de hoge prijzen van de 4G modems.

Wat ik mij af vraag

1. Is een 4G thuisnetwerk echt een rendabele verbetering t.o.v. mijn huidige verbinding?
2. Kun je met een 4G dongel, en een switch met usb poort ook een LAN netwerk creeren?
2.1 Op welke manieren kun je allemaal een Lan netwerk creeren op een 4G "inkomende lijn"?
3. Werkt een 4G modem gekocht via ebay, uit bijvoorbeeld Thaiwan ook in nederland?

De gemiddelde prijs van een 4G modem, met Lan ondersteuning, ligt tussen de 200 en 1000 euro. Vandaar eerst deze vraagstelling alvorens zelf te gaan ondernemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:32:
Hallo,

Wij kampen thuis sinds de uitvinding van internet al met een enorm langzame internet verbinding, dit is een probleem. Momenteel zitten wij rond een 400 Kbps down, top is ong. 500 en op slechte momenten hebben we niks. Er is hier alleen koper, geen kabel en glasvezel zal wel nooit komen.

Ik ben me er van bewust dat de 4G netwerken veel snellere up/down snelheden kunnen ondersteunen, en de zendmast staat op 800 meter weiland/open lucht van ons af. Vol bereik. Zodoende gaat mijn denkwijze steeds verder richting een 4G thuisnetwerk neigen, het enige wat ons tegenhoud zijn de hoge prijzen van de 4G modems.

Wat ik mij af vraag

1. Is een 4G thuisnetwerk echt een rendabele verbetering t.o.v. mijn huidige verbinding?
2. Kun je met een 4G dongel, en een switch met usb poort ook een LAN netwerk creeren?
2.1 Op welke manieren kun je allemaal een Lan netwerk creeren op een 4G "inkomende lijn"?
3. Werkt een 4G modem gekocht via ebay, uit bijvoorbeeld Thaiwan ook in nederland?

De gemiddelde prijs van een 4G modem, met Lan ondersteuning, ligt tussen de 200 en 1000 euro. Vandaar eerst deze vraagstelling alvorens zelf te gaan ondernemen 8)
Heb je satellietinternet al overwogen? De ping is wel hoog, maar je kunt een snelheid tot 20down/6up halen(afhankelijk van je abonnement). En het is overal beschikbaar

Wat betreft 4G: Het is inderdaad snel maar de databundels zijn erg klein en ook best wel kostbaar. Een particulier abonnement ging dacht ik tot 8GB/maand en dan mag je ook wel flink betalen. Als je tóch voor 4G wilt gaan, dan zou ik een router met compatible 4G-usbstick nemen of een router met ingebouwd 4G-modem(Zoals een Fritz!Box). Router met aparte 4G-stick is het goedkoopste in aanschaf maar dan moet je wel handig zijn en compatibiliteit tussen stick en router hebben. WIl je snel klaar zijn, dan kun je de Fritz!Box nemen. Die is wel wat duurder. Let wel altijd op de LTE-frequenties die de Fritzbox en/of 4G-stick ondersteunen, de Nederlandse providers hebben verschillende frequenties in gebruik.

Heb je trouwens de KPN-checks al geprobeerd om te kijken of er upgrades komen/mogelijk zijn?
Als je een KPN-link wilt hebben om het nogmaals te checken, stuur eventjes een DM.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Super, bedankt voor je reactie.

Ik ga me eens verdiepen in satelliet internet, via de satelliet hebben wij ook lange tijd tv gekeken. Alleen met slecht weer kreeg je vaak signaalstoring. Vandaar dat we nu digitenne hebben, maar ook dat stoort regelmatig.

Mvg Timon

Edit: Satelliet internet werkt ook met een data limiet, en dat wordt al gauw 100 euro per maand, en dan komt de eenmalige aanschaf van de satelliet apparatuur er nog bij a 800 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:10:
Hallo,

Super, bedankt voor je reactie.

Ik ga me eens verdiepen in satelliet internet, via de satelliet hebben wij ook lange tijd tv gekeken. Alleen met slecht weer kreeg je vaak signaalstoring. Vandaar dat we nu digitenne hebben, maar ook dat stoort regelmatig.

Mvg Timon

Edit: Satelliet internet werkt ook met een data limiet, en dat wordt al gauw 100 euro per maand, en dan komt de eenmalige aanschaf van de satelliet apparatuur er nog bij a 800 euro.
Satellietinternet bij Skydsl is zonder datalimiet, tot 20Mbit down + 6Mbit up en de hardware kun je huren tegelijk met het abonnement.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb zelf ook 4g en SkyDSL.

Voor de 4g-verbinding heb ik van Alibaba een LTE-modem met 800MHz ondersteuning gehaald zodat hij werkt op de frequenties van KPN in Nederland. Over 4g haal ik 35 Mbps down. Ik zit op 1,2 km van de mast en heb bijna een zichtlijn. Het zwaarste particuliere abonnement van KPN heeft een datalimiet van 7,5GB. Downloaden doe ik daarom eigenlijk altijd over adsl of satelliet.

SkyDSL had ik erbij genomen als download- en streamverbinding. SkyDSL biedt alleen de beloofde snelheid als je weinig data gebruikt. Doe je meer dan zo'n 15 GB per maand dan wordt je snelheid afgeknepen. Het mac-adres wijzigen van de poort die aan de modem hangt helpt mogelijk om het trafficgebruik te resetten. In ieder geval is de snelheid altijd waardeloos in het weekend. Een film kijken op een Apple TV op zaterdagavond kun je wel vergeten. Op werkdagen haal ik overdag betere snelheden. Ik denk dat ik mijn abonnement maar weer ga stopzetten. Op deze manier heb je er weinig aan.

Het enige alternatief dat je dan nog hebt is het stapelen van adsl-lijnen maar dat is ook niet goedkoop als je het via ppp multilink wil doen. Load balancen kan altijd maar wat je natuurlijk eigenlijk wil is dat één stream met een hogere snelheid gaat.

Het hele probleem zou voor mij opgelost zijn als er 4g-abo's komen met hogere datalimieten. 4g is betrouwbaar, heeft een lage latency en een hoge bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:52
Bij Vodafone heb je 8GB + gratis 4G modem voor €31,50 per maand. Nee, je kunt met 8GB geen games downloaden via Steam, maar voor gewoon internet, muziek streamen en af en toe 720p YouTube moet het te doen zijn. 4G is sowieso sneller dan 500kbps.
Dit betreffende 4G modem zet een hotspot op, je zou je router als AP in kunnen stellen en vanuit daar kun je dan een LAN netwerk creëren. Niet super efficiënt, maar gezien je in het buitengebied woont zul je ook geen last hebben van 40 verschillende Wi-Fi netwerken die elkaar interfereren.

Sterker nog, als je via Vodafone die 4G-hotspot wilt, kan dat al voor €168,- als je het goedkoopste abonnement voor één jaar neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shuter verwacht verder dat het bedrijf binnen een halfjaar tot een jaar kan beginnen met het aanbieden van 4g als alternatief voor wie geen vast internet kan krijgen. De provider maakte eerder al bekend daaraan te werken. Volgens Shuter zal dat een nicheproduct worden. "Bijvoorbeeld voor mensen met een vakantiehuis zonder vast internet, of wie internet op zijn boot wil."
Zie:
nieuws: Vodafone: door snelheidslimieten werd 4g-netwerk juist zwaarder belast

Verder is het handig een 4G router te nemen waar je een externe 4G antenne op aan kan sluiten. De antenne kan je dan buiten plaatsen en daardoor kan je net wat beter bereik / throughput krijgen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Ik heb zelf al gegoogled maar kan alleen 4G backup modems vinden.

Is er ook een adsl modem met 4G ondersteuning als de gevraagde snelheid boven een bepaalde grens komt (de grens van de je adsl lijn, bij mij 650kb/s) dat je 4G 'bijschakelt'

www.weitjerock.com

Pagina: 1