Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Onze 50" Samsung plasma-TV uit 2008 geeft soms een dikke vertikale blauwe streep in het beeld en is dus aan vervanging toe.
Budget; zo'n 1500-1600€

Nu moet de volgende een 60" worden en iig geen plasma meer.
Onze Samsung is alleen maar achteruit gegaan in die 6 jaar en rap ook.

Ik ben inmiddels tot de volgende selectie gekomen maar kan moeilijk een keus maken.

3D wil ik dat wel?? Geen idee en gamen wordt er (nog?) niet op gedaan.
Er lopen hier wel 2 kids rond van 5 en 7, misschien wat voor hen dat 3D?

Net ben ik net een een BCC binnengelopen en daar vond ik de LG's allemaal een wat donker beeld geven.
Er stond ook een Sony 55W828 te spelen waar ik erg van onder de indruk was.
Vooral het zwart was erg zwart.
De Sony 60W605B was er ook maar diewas minder mooi kwa beeld.
Is het paneel van de 60W855B vergelijkbaar met die van de 55W828? Omdat de 828 niet op 60" leverbaar is.

Erg goed vergelijken kun je natuurlijk niet in een BCC.
Alle TV staan op dynamic of een winkel-mode ingesteld.

Ik neig nu naar de Sony 60W855B.
Al schijnt de UI wat straag te zijn.

-edit-
en ik zie her ben der wat bandingproblemen met dit toestel?

Er zijn niet veel reviews te vinden van de geselecteerde TV's dus iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 02-11-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat je geen plasma hoeft, is alleen maar handig; die zijn nog maar nauwelijks verkrijgbaar. Wat betreft 3D zou ik altijd zeggen: kijk hier gewoonweg niet naar. Net zoals met smart-functie is dat gewoonweg zo'n beetje standaard aanwezig en gewoon een van de features die je krijgt bij een televisie.

Dat die W6-serie minder mooi beeld had, geloof ik best, zeker op het genoemde schermformaat. Deze tv's hebben volgens mij panelen die native maar 50 Hz zijn en met een 60" zal dat de nodige bewegingsonscherpte opleveren.

De panelen van de 55W828B (AUO T500HVF04-0) en de 60W855B (Samsung-SPVA4) zijn volgens mij verschillend, als ik het goed gezien heb op avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hmm, de 855 heb ik weer niet in het echt gezien en de 828 is er weer niet 60".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De 60W605B is een beetje vreemde eend in de bijt: deze heeft namelijk wel een 100Hz paneel, van Sharp nog wel, in tegenstelling tot de 40 en 48 inch versie en beschikt ook over Motionflow instellingen in het menu. In principe zou het een goed plaatje moeten opleveren na het goed instellen ...
Naast een 55 inch zal een 60 inch er vaak minder uitzien (van te dichtbij iig) simpelweg omdat de pixeldichtheid lager is maar het zou in dit geval aan nog meer zaken kunnen liggen natuurlijk.

Volgens een eigenaar heeft de 60W605B ook direct-lit LED verlichting en agfaande op de kleinere varianten zou dit de kijkhoek ten goede moeten komen. De 855B voegt dan 3D toe en het Wedge design van Sony. Vond hier een review: http://www.prad.de/new/tv/test-sony-kdl-60w855b.html en van de amerikaanse variant zullen er ook wel een paar zijn, de 60W850B (hier bijv. http://www.rtings.com/reviews/tv/lcd-led/sony/w850b) ... Volgens die Duitse review komt het wedge design het geluid ten goede dus dat zal dan ook wel een pluspunt tov de 605 zijn (edit: dacht het al maar lees het net toevallig: er passen daardoor grotere speakers in) ...
Kijkhoek komt als matig uit de bus en zal voor de 605 een pluspunt zijn. Het gebruikte materiaal zal wel plastic zijn voor de 605 en metaal voor de 855 en de 855 zal wat stabieler op de voet staan (lees dat ie aardig wat moet wegen).

De 60W630B zou wel eens de amerikaanse (of canadese) variant van 605 kunnen zijn ...
Grappig genoeg kwam iemand tot dezelfde conclusie wbt de 55W8 vs 60W6:
Also, I got to see this TV almost side-by-side to the above mentioned 55" TV and I know in store set TV's are not a reliable source of comparison but to me anyway the KDL55790B has a noticeably better picture quality almost all around to this KDL60W630B. So they definitely do not share the same panel and there is a seeable difference in picture quality, at-least to my eye. Add to this that the KDL60W630B was a full inch thicker than the KDL55W790B I am going to guess and say that the KDL60W630B is a direct-lit LED panel and NOT edge-lit. Again Im not the most knowledgeable about TV's so this is just me making inferences. But I saw another direct-lit TV a couple TV's down from this KDL60W630B on display and it looked to be about the same thickness leading to me confirm my belief that its not a edge-lit tv but a direct-lit TV. Again, please if someone can confirm if this TV is direct-lit or edge-lit please post up and Ill amend my post accordingly here.
http://www.avsforum.com/f...850b-34.html#post26974281
Vlgns mij was hij wel in de veronderstelling dat de W6 een 50Hz paneel had op dat moment ...

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 02-11-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik wilde voor de 855B gaan maar na het lezen van het 850B topic op avsforum huiver ik om hem te bestellen.

Schijnt een loterij te zijn of je een goed paneel krijgt.

Hier zit ik niet op te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/content/type/61/id/403055/width/200/height/400/flags/LL

In het begin ruilde Sony de schermen gewoon om maar het worden er schijnbaar te veel nu en Sony wordt minder behulpzaam nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat was ik ook tegengekomen vandaag op dat forum maar met gewoon beeld zag je er niks van. Vind dat soort tests met egaal beeld ook enigszins onzin al legt het wel bloot waar je issues zouden kunnen zitten; net als sommige banding tests met (snel) zwenkende camera onzinnig zijn naar mijn mening (zo snel dat je nooit tegenkomt met 99.99% van de content die je kijkt)
De "gouden" regel: ga niet op zoek naar issues met dat soort tests en je merkt er vaker niets dan iets van :D .
Volgens mij heeft het voor een deel ook met assemblage te maken; die tv's voor Noord-Amerika worden in Mexico in elkaar gezet, voor Europa ergens in Centraal-Europa ... niet dat het een minder is dan de ander maar wellicht dat die issues daar met radial banding hier wel minder voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Niet één scherm is perfect, dat besef ik maar al te goed maar dit zie je gewoon.
Als er bijvoorbeeld een heldere hemel getoont wordt op het scherm of een heel groen scherm bij een voetlbalwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Idd, zie nu nog een paar van de ergste exemplaren en dan komt het wel door bij ook gewoon tv kijken bij egale vlakken. Veel ervan zijn uit de beginperiode lijkt het(?) ... Zie nu net deze post van ene 'videokid' : http://www.avsforum.com/f...read-11.html#post27264234 Eerder had ie vlgns mij ook een 60 70 inch en dat was een van de ergere. Deze 70 ziet er in eerste instantie ook vrij zichtbaar uit qua radiale banding maar hier valt het toch best mee bij echte beelden, zelfs met egale vlakken. Even verderop wel duidelijk zichtbaar maar van de zijkant gezien en daar vallen bij elke tv de issues duidelijker op of schuin van boven bekeken ...

Maar misschien meteen des te meer reden om voor de W605 te gaan met direct-lit LED en Sharp panelen hebben een goede reputatie. Of de Samsung, veel meer keus lijkt er niet te zijn op een paar Sharp modellen na.

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 03-11-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat is ook het probleem, weinig keus verder op 60" binnen mijn budget.
En het zwart is zo mooi zwart van de sony.
Als je een goed paneel hebt is het beeld erg mooi.
Kan weinig aan tippen momenteel volgens mij.

Maar dit... :| Al zou je mogen verwachten dat Sony je niet met zo'n toestel laat zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=322746&d=1413898576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat was zijn eerste set ja :D , zeker de ergste. Er zitten ook alleen ledjes langs de onderkant bij de edge-lit modellen van Sony lijkt het. Bij de W955 ook en de 805, etc. dus dat zal voor de W855 ook wel gelden. Misschien dat dat zo slecht uitpakt bij de grotere modellen ... Bij Samsung zitten ze onder en boven maar ik kwam een comment tegen ook op avs forum dat bij de UN60H6203 de bovenkant dunner leek tov de 6400 (duidend op mogelijk ontbreken van ledjes aan de bovenkant) dus dat is wellicht nog iets om op te letten.

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 03-11-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zijn er geen LCD schermen meer met ccfl's als backlights?
Op de slaapkamer hier staat een Samsung C630 en die is perfekt verlicht.
Geen clouding geen banding, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die maken ze niet meer nee ... Denk ook niet dat je daarmee de zwartwaarden van nu kan halen en blijkbaar is de meerderheid van de 60 en 70 inchen wel zonder overduidelijke/storende problemen met 'slechts' een rij ledjes langs de onderkant. De techniek wordt nog steeds verbeterd wat dat betreft om met zo min mogelijk leds een zo uniform mogelijk beeld te krijgen om maar op de kosten te kunnen besparen. Ziet ook steeds minder topmodellen met full array led verlichting ...
Overigens viel me nog op dat de paneelcode van de 60W855B best veel lijkt op die in de 60W605B, niet helemaal hetzelfde maar wel een sterke gelijkenis. Dus misschien zijn ze beide van Samsung of beide van Sharp; maar zoals gezegd heeft de 60W605B direct LED dus dat komt nog enigszins in de buurt van ccfl (qua plaatsing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en het budget wat verhoogd en een Samsung 60H7000 besteld.
Komt erg goed uit de reviews dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En ook de Samsung heeft last van clouding...
En in de reviews was dat juist een van de betere punten van deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Hoe hoog staat je backlight? Uit eigen ervaring vind ik rond de 11/12 overdag fijn, en in het menu bij de eco instellingen heb ik de eco sensor aan en min. Verlichting op 3/4 staan. Op die manier overdag een fel genoeg verlicht scherm en s avonds ook meer dan genoeg licht, en nagenoeg geen clouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Het is al grotendeels opgelost door het scherm te poetsen!
Zie ook het Samsung TV topic.

Ik heb de backlight op 7 staan en eco uit.
Nog fel genoeg en idd bijna geen clouding meer.
Pagina: 1