Ik ben nu voor de zoveelste keer aan het proberen om mijn windows op een RAID1 van 2 120GB SSD's aan de praat te krijgen, maar het wil maar niet lukken.
In de EUFI Bios moet ik de Sata Controller op "RAID" zetten. Als ik dan boot krijg ik de RAID opties van de controller te zien. Hier maak ik een nieuw RAID1 volume aan met de 2 120GB SSD's.
Vervolgens boot ik de windows 7 install van een USB drive. De installer start netjes en vervolgens kom ik na een paar keer klikken (taal, fresh install, x64) uit bij het schermpje wat mij vraagt waar ik Windows wil installeren. De RAID array staat daar tussen, maar als ik hem selecteer krijg ik de melding: "Windows cannot be installed to Disk 0 Partition 1. (Show Details)". Show details geeft:
Hardware:
- ASUS P8H77-I
- 2x 4GB DDR3
- 2x 120GB Mushkin Chronos SSD op SATA6G_1 en SATA6G_2 geprikt
In de EUFI Bios moet ik de Sata Controller op "RAID" zetten. Als ik dan boot krijg ik de RAID opties van de controller te zien. Hier maak ik een nieuw RAID1 volume aan met de 2 120GB SSD's.
Vervolgens boot ik de windows 7 install van een USB drive. De installer start netjes en vervolgens kom ik na een paar keer klikken (taal, fresh install, x64) uit bij het schermpje wat mij vraagt waar ik Windows wil installeren. De RAID array staat daar tussen, maar als ik hem selecteer krijg ik de melding: "Windows cannot be installed to Disk 0 Partition 1. (Show Details)". Show details geeft:
Ook nog geprobeerd om drivers te installeren met de "Load Driver" optie, maar daar krijg ik vervolgens (met de drivers van ASUS) de melding:Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computer's BIOS menu.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? De RAID 1 is niet echt nodig, maar ik wil aan de overige 4 SATA poorten een RAID10 hangen voor documenten. Maar als ik de SATA controller op RAID zet met een enkele SSD dan vind hij deze niet. Alleen in AHCI mode is deze te vinden maar dan kan ik weer geen RAID10 instellen voor de overige disks.To continue installation, use the Load Driver option to install 32-bit and signed 64-bit drivers. Installing an unsigned 64-bit driver is not supported and might result in an unusable Windows installation.
Hardware:
- ASUS P8H77-I
- 2x 4GB DDR3
- 2x 120GB Mushkin Chronos SSD op SATA6G_1 en SATA6G_2 geprikt
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?