Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 00:04
Hallo allemaal,

Ik heb sinds deze week een Samsung ue48hu7500 televisie.
Het eerste wat ik gedaan heb toen ik hem geinstalleerd had was een 3D film gedownload (Avatar untouched BD50).
Helaas werkte dit niet helemaal zonder slag of stoot nadat de download klaar was.
Ik stream mijn films altijd vanaf mijn server met mijn mediaspeler. Het viel me op dat er erg veel hapering was tijdens het afspelen van de film. In eerste instantie dacht ik dat dit een netwerk issue was (niet genoeg bandwidth) maar dit heb ik uitgesloten door op mijn laptop via dezelfde verbinding de film af te spelen (ditmaal zonder haperingen).
Ik denk dus nu dat mijn mediaspeler niet genoeg processing power heeft om het .iso bestand te streamen.

Op de server draait de laatste versie van Debian, ik stream mijn content via SMB en NFS (beide zelfde probleem) .
De Mediaspeler die ik gebruik is de Xtreamer Sidewinder 3.

Heeft iemand misschien een aanbeveling voor een andere mediaspeler die wel zonder hapering BD50 met 3D support kan streamen via SMB over mijn thuisnetwerk?

Edit: Er zit ook een mediaplayer in de TV zelf, ik heb het e.e.a. gehoord over DLNA en MediaTomb. Enig idee of ik hier wat mee kan?

Alvast bedankt!
~ Archcry

[ Voor 6% gewijzigd door Archcry op 02-11-2014 15:14 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik een behoorlijke tijd een Dune TV-101 gebruikt als mediaspeler die zo'n beetje alles wel goed afspeelde. Had slechts enkele bestanden die niet lekker liepen. Sinds een paar maanden overgestapt op een htpc in de vorm van een Intel NUC met XBMC en deze heeft vooralsnog alles afgespeeld zonder haperingen.

Wat betreft het gebruiken van de mediaplayer van de tv: probeer het gewoon even zou ik zeggen. Stel dat het werkt ben je gratis klaar.

Verder nog een schopje naar CEA aangezien je om aankoopadvies vraagt.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 14:37
Hier ook goeie ervaringen met een NUC icm Openelec, nog niets tegen gekomen dat niet afgespeeld kan worden.
Ik heb pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U maar volgens mij kan de goedkopere pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH ook alles wel afspelen.