Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nas synchroniseren met pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer en laptop met een freenas laten synchroniseren. Ik wil daar bij dat alle bestanden op de nas komen te staan. En om ruimte te besparen op mijn computer's wil ik alleen de laatst bewerkt bestanden, maar ik wil de wel kunnen zien in de map en open net als alle andere bestanden.

De computer is Windows 7 en mijn laptop is windows 8.1 maar ik zit er over na te denken om er ook Windows 7 van te maken. De nad is een oude pc met free nas er op. als dit goed werkt ga ik een andere nas bouwen met meer opslag en snelheid.

Als iemand hier een mooie oplossing voor heeft Alvast bedankt

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Microsoft synctoy kan dit (net zoals tig andere oplossingen).

Verwijderd

Eigenlijk zou je owncloud moeten proberen ipv freenas... Die heeft die sync functie standaard ingebakken zitten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Je wilt niks op je pc wilt houden, dan hoef je niet te syncen.
Alleen moet je iets vinden, als 2 pc's dezelfde file willen openen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat is precies wat ik doe. Met 2 laptops, een PC en 2 nassen. Ik gebruik er bittorrent sync voor. De kan ook zorgen dat er bv een kant op wordt gesynct of de ene map wel en de andere niet..
http://www.bittorrent.com/sync
Als je het wil kan je zelfs versioning toepassen, maar het hoeft niet.

@jan99999 Ik wil wel degelijk op mijn laptops en PC alles hebben. Dan werkt het nl ook als Internet een keer niet beschikbaar is. En met hele grote files werkt het een wereld sneller dan alles steeds de halve wereld over heen en weer pompen.
Extra voordeel is dat het gelijk een disaster recovery (geen backup) optie geeft. Stort je PC/laptop in? Dan staat alles nog op de Nas, Of als je Nas in elkaar stort, dan staat het nog op je PC

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato