Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vage internet problemen op telefoon met WD N900

Pagina: 1
Acties:

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07
ik heb een WD n900 router. Hiermee zijn een aantal apparaten bedraad en draadloos verbonden. Ook is er via een powerline verbinding een accespoint aangesloten.

-internet werkt perfect op verschillende laptops direct op de router, draadloos
-via accespoint werkt internet op mijn telefoon, draadloos
-direct op de router heb ik wel verbinding, maar geen internet met mijn telefoons (Nexus en S4)

Ik heb al DNS proxy aangezet, maar ook dat helpt niet...

heeft iemand zo'n zelfde probleem al eens gehad?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Nee, maar toch reageer ik ;)

Welke versie van de firmware draai je op de n900?
Hoe staat beveiliging ingesteld (WPA2 AES, eventueel N-only)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• weertenaar
lier schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:33:
Nee, maar toch reageer ik ;)

Welke versie van de firmware draai je op de n900?
Hoe staat beveiliging ingesteld (WPA2 AES, eventueel N-only)?
firmware: 1.07.16, de laatste die ik via automatische update binnen heb gekregen.

beveilig staat ingesteld op WPA/WPA2, ook zonder beveiling geprobeerd, maar geen verschil. (via accespoint heb ik ook WPA2)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Heb je ook verschillende kanalen ingesteld (bij 1 en 6 of 6 en 11)?
Hoe zit het qua netwerken in de buurt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• weertenaar
lier schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:33:
Heb je ook verschillende kanalen ingesteld (bij 1 en 6 of 6 en 11)?
Hoe zit het qua netwerken in de buurt?
Een tijdje op kanaal 12 gezeten, nu op 4 omdat ik zag dat er van 3 tot 8 niks in de buurt zit, dus dat valt mee.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Het probleem is mij niet helemaal duidelijk, is dit het enige probleem?

direct op de router heb ik wel verbinding, maar geen internet met mijn telefoons (Nexus en S4)

Als dat alleen het probleem is, gok ik dat de dns server niet goed wordt door gegeven. Het kunnen veel meer dingen zijn hoor maar dit ben ik zelf namelijk ook eens tegen gekomen. Ga op je android device naar je wifi netwerken toe en klik op aanpassen. Als je dit doet terwijl je verbonden bent kun je onder aan op geavanceerde opties weergeven klikken en daar krijg je de optie om dhcp uit te zetten. Probeer dit eens, als het goed is en je bent al verbonden vult hij nu automatisch de oude gegevens in. Wat staat daar bij dns? en verander deze eens naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Als dit werkt wordt in je dhcp advertentie de dns servers niet goed doorgegeven. Als dit niet werkt, zet het dan even terug en dan gaan we even echt trouble shooten.

• weertenaar
rxr1991 schreef op maandag 03 november 2014 @ 00:16:

direct op de router heb ik wel verbinding, maar geen internet met mijn telefoons (Nexus en S4)

Als dat alleen het probleem is, gok ik dat de dns server niet goed wordt door gegeven. ...
De telefoons maken wel verbinding en krijgen een IP adres van de router en hebben soms wel internet verbinding..maar komen soms met geen mogelijkheid op internet (verbinding op de Nexus blijft ook oranje), dus ik zat zelf ook te denken dat het aan de DNS servers zou moeten liggen.
.... Ga op je android device naar je wifi netwerken toe en klik op aanpassen. Als je dit doet terwijl je verbonden bent kun je onder aan op geavanceerde opties weergeven klikken en daar krijg je de optie om dhcp uit te zetten. Probeer dit eens, als het goed is en je bent al verbonden vult hij nu automatisch de oude gegevens in. Wat staat daar bij dns? en verander deze eens naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
...
Dit kon ik niet vinden op mijn Nexus. Als ik naar advanced ga kan ik van alles zien, maar geen optie om DHCP uit te zetten.

toch nog eens even naar de beveiliging gekeken en ipv WPA/WPA2 en dit teruggezet naar alleen WPA2 en lijk ik er wel door te komen. nog geen idee of het nou echt geholpen heeft, of dat ik toevallig weer verbinding heb nu....

• weertenaar

Als dat alleen het probleem is, gok ik dat de dns server niet goed wordt door gegeven. Het kunnen veel meer dingen zijn hoor maar dit ben ik zelf namelijk ook eens tegen gekomen. Ga op je android device naar je wifi netwerken toe en klik op aanpassen. Als je dit doet terwijl je verbonden bent kun je onder aan op geavanceerde opties weergeven klikken en daar krijg je de optie om dhcp uit te zetten. Probeer dit eens, als het goed is en je bent al verbonden vult hij nu automatisch de oude gegevens in. Wat staat daar bij dns? en verander deze eens naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Als dit werkt wordt in je dhcp advertentie de dns servers niet goed doorgegeven. Als dit niet werkt, zet het dan even terug en dan gaan we even echt trouble shooten.
Het probleem is terug :( Het heeft een week goed gewerkt maar nu weer geen verbinding.
Ik heb gekeken naar de DNS instellingen op de telefoon en die lijken goed te zijn (192.168.6.1 em 8.8.4.4)

ook zie ik geen verschil in instellingen tussen de verbinding met het accesspoint en met de router...

blijft vaag (en irritant) ......ook omdat het eerst werkt en dan ineens weer niet

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je probleem zit in de combinatie Wifi-router - powerline - accespoint.
Instellingen zullen mogelijk niet goed zijn.
Ik denk aan:

verschillende subnets
Meer dan één DHCP server
LAN to LAN isolation
IP conflicten

Vaak werkt een en ander out of the box als een aantal apparaten aan elkaar gehangen worden, maar dan zie je na verloop van tijd dat het mis gaat.

Graag meer details over hoe ieder apparaat staat ingesteld, en hoe ze op elkaar zijn aangesloten.

• weertenaar
Masimo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:32:
Je probleem zit in de combinatie Wifi-router - powerline - accespoint.
Instellingen zullen mogelijk niet goed zijn.
Ik denk aan:

verschillende subnets
Meer dan één DHCP server
LAN to LAN isolation
IP conflicten

Vaak werkt een en ander out of the box als een aantal apparaten aan elkaar gehangen worden, maar dan zie je na verloop van tijd dat het mis gaat.

Graag meer details over hoe ieder apparaat staat ingesteld, en hoe ze op elkaar zijn aangesloten.
ik heb idd nu ook het idee dat het probleem hier zit...IP conflict?

In het weekend heb ik de verbinding met powerline eruit getrokken en sindsdien lijkt het goed te gaan. Het rare was dat, als ik dus geen verbinding had via mijn router, het wel via het accesspoing ging (welke dus met de powerline verbonden was)...
In het weekend maar eens na gaan denken of ik de plaats van de router en accesspoint kan verplaatsen in huis om van die powerline af te komen...

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Vertel eens hoe de volgorde van je netwerkmachinerie is, beginnend bij het modem.
Met naam en toenaam (merk en type), liefst met een tekeningetje.

Het zou als volgt moeten: modem --> router WD N900 --> powerline --> accesspoint.
Alles LAN op LAN aangesloten (als je een unbridged modem/router hebt tenminste).

Afhankelijk van je modemtype (1-poorts modem, modem/router, bridged of niet) zou, of het modem of de WD N900 de rol van DHCP server in het netwerk moeten hebben. Als je modem ook een routerfunctie heeft, moet de WD N900 wellicht ook als accespoint ingesteld worden.
Maar om dat te kunnen zeggen is de opbouw van je netwerk van belang.

Heb je twee draadloze netwerken in de lucht? Of vormen de router en accesspoint één wifi-netwerk met hetzelfde SSiD? Zijn in dat laatste geval de router en accespoint op verschillende kanalen ingesteld?

Accespoint deelt toch geen IP-adressen uit, hoop ik?
Pagina: 1