Consumentenbond <> Glasvezel is de investering waard

Pagina: 1
Acties:
  • 1.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-06 07:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Topicstarter
In Nederland hebben vrijwel alle huishoudens een internetverbinding. Meestal loopt die via de kabel, maar de glasvezelverbinding wint aan populariteit.

Voorstanders zijn vooral te spreken over de snelheid en stabiliteit van het netwerk. Er zijn echter ook kritische geluiden; het zou helemaal niet zoveel sneller zijn en de beeldkwaliteit laat te wensen over. Uit een panelonderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de meeste klanten tevreden zijn, ook al merken ze soms weinig verschil met hun vorige aanbieder.

Wat vind jij? Is glasvezel de investering waard of blijf je liever bij je huidige aanbieder?

http://www.consumentenbon...-laat-elk-geval-aanleggen

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:51
In de toekomst zie ik zeker de meerwaarde van Glasvezel, op dit moment heb ik nog niet zoveel voor die snelheden. Bovendien hebben we het hier nog niet in de straat.

Snelheden ia de kabel van Ziggo zijn nu ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

Iedereen moet voor zichzelf beslissen. Mijn ouders zijn als eerste over gegaan ivm hun woonplaats (Enschede) en ze maken ondertussen ruim 4 jaar gebruik van KPN glasvezel. Ooit begonnen met 30Mbit en nu 100/100 met 2 HD ontvangers. Onlangs nieuwe ontvangers gekregen, de Arcadyan, die bliksemsnel is en sowieso sneller dan mijn CI+ module bij Ziggo met opstarten en switchen tussen zenders.

Ondertussen:
Oom, tante, zus, andere oom (Amsterdam, Aker wijk), buren links en rechts bij ouders zijn allemaal over naar KPN glasvezel. Ik hoor ze niet klagen. Gooi het voordeel van KPN compleet ertegenaan + family voordeel en je hebt een heel leuk pakket voor een leuk bedrag. Zo hoef ik mij niet meer zorgen te maken om mijn dataverbruik op 4G, ik heb nu 6GB (Hi) dankzij de verdubbeling en dat krijg ik niet op.

Nu ik nog, ergens in Q2 2015 word ik aangesloten. Op de graafwerkzaamheden ben ik helemaal voorbereid. Vanuit de meterkast lopen 2 maal 40mm PE buizen helemaal tot aan de stoep. Ik heb zelfs een trek touwtje voor ze erin gelegd. 8) En de ligging voor ze vast gelegd met x en y coordinaten op een dwg bestand. Nou, opschieten met dat ding! :9~

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 02-11-2014 10:51 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
In de verre toekomst is de geboden snelheid op glas misschien wel handig. Ik heb nu een 50mbit lijntje van UPC en dit bevalt mij perfect, het moment dat ik meer snelheid nodig heb kan dat nog tot 200mbit bij UPC en dan zijn we denk ik wel een jaar of 10 weer verder.
Tegen die tijd zal de snelheid op de kabel ook wel weer verbeterd zijn. En nu het belangrijkste punt, het is ook nog een stuk goedkoper dan een glasvezel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah ik zou graag glasvezel willen hebben, ik zit nu op ADSL en gebruik dat al sinds het verkrijgbaar was.

Het probleem dat ik heb met ADSL/VDSL is dat mijn verbinding in de loop der tijd 'langzamer' word, het lijkt alsof mijn lijn degenereert. Toen ik ADSL2+ had ging mijn snelheid van 18mbit naar 8mbit na ongeveer 4 jaar. XS4ALL en KPN hadden hier geen verklaring voor (zeggen ze) Nu lijkt hetzelfde te gebeuren met VDSL2 toen ik het net had kon ik stabiel 55mbit pakken en nu zit ik na 1,5 jaar op 49.5mbit op het moment van aansluiten gaf mijn modem aan dat mijn maximale snelheid 58000 was nu is dat gezakt naar 52000 en hou ik effectief 49500 over..

Nou woon ik in een flat en zal het niet makkelijk zijn om glasvezel te krijgen tot in mijn woning/meterkast, Ook van een 'ISRA punt' is niet te spreken.

Kabel wil ik niet aangezien Ziggo de enige leverancier is, en een aantal van mijn buren veel problemen hebben met de kabel verbinding hier, uitvallen, etc. Ziggo stuurt als je geluk hebt een nieuwe modem maar dat kost een hoop moeite, ook geven ze de voorkeur aan nieuwe klanten en kunnen oude klanten de pot op.

Glasvezel is al te krijgen in de omliggende dorpen, bij mijn vader die nog geen 4KM van mij vandaan woont kan hij gewoon 100/100 krijgen, een collega die 3KM van mij vandaan woont kan zelfs 500/500 krijgen.

Het is zelfs zo dat er al een aantal jaren geleden glasvezel is getrokken en die kabel ligt letterlijk 50 meter bij mij vandaan maar er zijn nog steeds geen plannen om dit door te trekken naar huizen en van wat ik begrepen heb zou dit misschien 2018 worden... Als ik dus nog 3 naar zou moeten wachten dan vermoed ik nog eens 15-20mbit te verliezen over tijd, heel misschien dat ze dat 'Vectoring' nog gaan implementeren zodat de snelheid weer even omhoog gaat maar daar staat ook nog niets over in de planning.

Voor mij kan glasvezel niet snel genoeg komen, in Naaldwijk waar familie woont is het geleverd door Caiway en dat werkt heerlijk stabiel, geen gezeur en volle snelheid, 400/400 is mooi zat voor mij.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ernemmer schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:52:
In de verre toekomst is de geboden snelheid op glas misschien wel handig. Ik heb nu een 50mbit lijntje van UPC en dit bevalt mij perfect, het moment dat ik meer snelheid nodig heb kan dat nog tot 200mbit bij UPC en dan zijn we denk ik wel een jaar of 10 weer verder.
Tegen die tijd zal de snelheid op de kabel ook wel weer verbeterd zijn. En nu het belangrijkste punt, het is ook nog een stuk goedkoper dan een glasvezel abonnement.
Precies, een stuk goedkoper, betere beeldkwaliteit én meer vrijheid voor wat betreft het inrichten van je netwerk ;) Doe er vervolgens nog een sim-only abonnement bij van een provider naar wens en je hebt KPN compleet echt niet meer nodig hoor :)

Als hier glasvezel aangelegd zou worden en deze is bij gelijke snelheden (50Mbit/s) minimaal 5 euro duurder dan kabel, dan zou ik zonder twijfel voor kabel kiezen. De ping is toch al laag genoeg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 02-11-2014 11:18 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
Of glasvezel de investering waard is? Dat ligt eraan vanaf welke hoek je dat bekijkt. Voor Reggefiber of CIF blijkbaar wel, want die knallen het zo snel mogelijk de grond in.

Of ik het de investering waard vind? Ik kijk even terug naar de pak 'm beet anderhalf jaar dat ik nu glasvezel heb. DVB-C komt vanaf de zelfde leverancier over de normale COAX, internet en telefonie gaat over fiber.

Ik betaal 42.50 per maand voor een 75/75 verbinding, dat is inclusief TV. Dit is goedkoper dan een COAX verbinding.

Waar bij mij momenteel de meerwaarde in zit is de hogere upload en lage latency. 75Mbps voldoet dus prima. Glasvezel stelt me in staat om dingen uit de ''cloud'' te halen en lokaal te hosten op mijn NAS. Aan interactieve televisie doen we momenteel niet.

Voor ons was het dan ook geen investering, maar een aangename verwelkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hier nog iemand ik ga binnekort eindelijk over naar een unlimited bellen abo op mobiel waardoor het nut van een vaste aansluiting een klein beetje komt te vervallen, maar als je zo nu en dan een service nummer moest bellen met je mobiel werdt je daar in 1 klap niet gelukkig van, en buiten bundel bellen was ook duurder dan via vast...

maar misschien komt die noodzaak wel te vervallen ik weet het niet exact, maar goed,

fabel schrijft dat hij een 50mbit pakketje heeft van upc, ik heb dat van vodafone, welliswaar zonder tv aansluiting want uitzendinggemist, en nl24 online bieden eigenlijk alles wat ik 'nodig heb' van de tv maar ik betaal nu slecht 35 euro per maand, (voor een 50/50 verding waarbij mijn ping gemiddeld half zo laag is als bij upc bijv tijdens een random potje quake3 is dat heel fijn.

tenzij upc met zijn basis pakket naar rond de 25 euro gaat (all inclusive) zie ik mezelf nooit meer naar ze terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ikzelf vind dat glasvezel gewoon moet worden aangelegd, alleen ga dat nu met een slakkengang en met de overname van KPN op Reggefiber had ik begrepen dat de aanleg nog langzamer zal gaan.

Mijn persoonlijke ervaring daarmee: in ons dorp hadden we vorig jaar kans op glasvezel (Nieuw-Vennep), maar na zelfs een verlenging van de inschrijfdatum hadden we die belachelijke 30% niet gehaald en ging het feest niet door. Ik heb ooit begrepen dat we 20/23% hebben gehaald. Waarschijnlijk door
- een dorpsraad die zich er niet voor interesseert
- meerdere colporteurs van verschillende providers waarbij ik het idee dat inwoners van Nieuw-Vennep daar echt een hekel aan hebben
- relatief veel oudere mensen in ons dorp (en ja, die weten gewoon minder van dit soort zaken af)
- dit is een Ziggo-gebied en Ziggo kwam natuurlijk ook met een anti-glasvezel campagne (die is gelukt :| ) en tja als een leek te horen krijgt dat hij niet hoeft over te stappen omdat je met Ziggo ook goed zit dan is de kans klein(er) dat zo'n glasvezel-abonnement kiest (oke, Ziggo bied natuurlijk geen verkeerde snelheden en tv-pakketten dus Ziggo heeft wel een beetje gelijk, maar dat geeft ze geen recht voor zo'n belachelijk campagne).

Toen we te horen kregen dat we geen glasvezel kregen had je ook niemand van de gemeenteraad, dorpsraad, ondernemingsvereniging die zich er nog hard voor wou maken dat het er toch moet komen. Niemand interesseerde het zich. 8)7 Vorig jaar in de herfst moest hier de voorzitter van de ANBO bij de gemeenteraad nog vragen of het nog kon worden aangelegd maar dat verzoek was kansloos.

Meestal lees ik berichten dat de kleine dorpen sneller kans hebben, ons dorp is dan een uitzondering. Na de 'flop' in ons dorp is Reggefiber vrolijk door gegaan met andere dorpen te verglazen (in onze gemeente), waar natuurlijk ook zo'n 30%-eis werd gesteld. Nu heb je dat Nieuw-Vennep de op 2de grootste dorp is in de gemeente Haarlemmermeer, maar glasvezel ho maar.

Niet dat ik pro-glasvezel ben. Ik ben nu ook tevreden met mijn Ziggo A-i-1 Basis (30/3 is voor mij snel genoeg, tv is ook top), maar glasvezel moet ook voor concurrentie worden aangelegd en ook voor de keuze. In andere dorpen in de Haarlemmermeer kunnen mensen nu naast Ziggo ook andere ISP's kiezen met hoge snelheden, met uitzondering van Nieuw-Vennep. |:(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Algemeen genomen is glasvezel gewoon hard nodig om te zorgen dat ZiggoUPC geen compleet monopolie in Nederland krijgt, gezien dat om één of andere reden de overheid/ACM het prima vindt wanneer ZiggoUPC dat doet, en andere partijen dat niet mogen doen.

Technisch gezien is voorlopig coax nog voldoende snel. Maar op termijn is glasvezel simpelweg een heel stuk meer toekomstbestendig. Momenteel is het verschil voornamelijk betere latency en hogere upload, maar goed om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat de gemiddelde gebruiker het verschil zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35
Ik wil al een tijd heel graag glasvezel. Waarom? Omdat er hier gewoon verdomd weinig te kiezen viel. Bijna iedereen hier heeft kabel, en dat is steeds vaker in de avonduren te merken. Kabel is hier in abokosten gemiddeld 10,00 duurder dan in de rest van het land, en ze weten dat de (veeleisende) gebruikers toch nergens anders heen kunnen. KPN is nu bezig met het creëren van extra snelheid d.m.v. DSLAMs in verdeelkasten. Helaas zijn we wel dé provincie met grote afstanden, dus vraag ik me af in hoe verre (V)VDSL2 concurrerend voor de kabel zal zijn.

Ook de uploadsnelheden zijn nog lekker ouderwets, 12Mbit upload maximaal met een zakelijk kabelabonnement. Prijs: €80,00 excl. TV-kosten. Jippie!

Grote afstanden, matigbevolkte gebieden (weinig inkomsten, veel kosten voor KPN) en je hebt een doemscenario, gevalletje "particulier glasvezel rond 2030" hier.

Heb een petitie online staan met rond de 140 ondertekeningen. Reggefiber op gewezen, enige antwoord was "leuk dat er enige interesse in glasvezel is". Politiek doet niks, waarschijnlijk omdat gemeenten en provincie aandeelhouders van het lokale kabelbedrijf zijn.

Al met al balen. Voorlopig uploads 's nachts maar laten draaien.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
In onze gemeente in Friesland ligt ook geen glasvezel. We willen het wel, maar volgens reggefiber is het niet rendabel. Ze hebben zelfs aangegeven een grote plaats als Drachten met 45.000 inwoners de komende jaren niet te verglazen... Alleen Leeuwarden heeft nu glasvezel.

Toch vreemd, als je ziet dat dorpjes in Groningen en Drenthe wel allemaal aan de glasvezel kunnen, en in Friesland geen één dorpje is aangesloten. Momenteel zitten we op VDSL met 50/5, kabel van UPC werkt hier slecht. De hele buurt zit namelijk op KPN :+

Er zijn hier wel glasvezelprojecten, maar voornamelijk rond Dokkum door Kabelnoord. Een kabelboer die hier helaas niet levert, hier levert UPC de coax. Onze gemeente (http://www.glasvezelachtkarspelen.nl/) wil het ook gaan (laten) doen, maar alleen voor bedrijven.

Iedereen wil wel glasvezel, totdat ze de prijzen hoorden (10mbit voor €169..)

De provincie heeft 1 miljoen beschikbaar gesteld voor aanleg van glasvezel, maar ik weet bijna wel zeker dat daar de komende tijd nog niks van zal worden geïnvesteerd in glasvezel, deze gemeente is zowat de armste van heel Nederland, dus ik moet het nog maar zien.

Leuk, dat glasvezel. Maar gaat hier de komende jaren nog niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Het is zo jammer dat glasvezel allemaal met die losse IPTV boxen werkt. Met de coaxkabel en ingebouwde digitale kabeltuner werkt het allemaal zo veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41

vr6-only

Blub Blub

Wat is er jammer aan dan? Bij KPN kun je de afstandbediening van je STB koppelen aan je TV. 1 afstandbediening en een apparaat wat veel sneller schakelt dan een CI+ of Humax decoder bij Ziggo.

En dat gezeik omtrent beeldkwaliteit. Het beeld is gewoon prima. :O

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 02-11-2014 18:31 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Anoniem: 375601 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:21:
Het is zo jammer dat glasvezel allemaal met die losse IPTV boxen werkt. Met de coaxkabel en ingebouwde digitale kabeltuner werkt het allemaal zo veel fijner.
Het is juist jammer dat mensen en bedrijven nog onderscheid maken tussen TV's en monitoren, en dat een tuner in je TV nog standaard is. Laat een TV maar lekker een scherm zijn en al het andere werk door wat anders afhandelen. TV moet gewoon vanzelf aan en uit gaan als er een bronapparaat wat gaat zitten doen of weer stopt.

Verder was het natuurlijk ook prima mogelijk geweest om gewoon een IPTV "tuner" te verzinnen en die in een TV te stoppen. STB's en decoders zijn eigenlijk alleen maar bedacht zodat 'iedereen' de dienst af kan nemen in plaats van alleen de mensen met een geschikte TV. Daarnaast is het ook lekker makkelijk data verzamelen voor providers en kan je er als provider lekker mee bepalen wat er wel en niet kan.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 02-11-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Ik wil niet terug naar de trage kabel :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:21:
Ik ben van glasvezel (half noodgedwongen) overgegaan op kabel.

Ten op zichte van het kastje wat ik daarvoor van tweak had is het een verademing, gewoon direct op de TV. Echter imo ten opzichte van het KPN kastje dat ik daarvoor had maakt het niet heel veel uit. Voordeel dat je inderdaad geen kastje erbij hebt. Maar nadeel 1 (die ik niet echt mee zal tellen), is dat het KPN kastje gewoon een goede, simpele afstandsbediening had, die 99% van de taken van zowel de setop box en mijn TV kon doen. Nu zit ik weer met afstandsbediening van mijn TV die nodeloos groot met 500 knoppen is.

Daarnaast kon ik met KPN significant sneller zappen. Al kon ik daar weer geen zenders aanpassen qua nummering.

Voor mij zou het iig niks uitmaken om gewoon een kastje te hebben, als die goed in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zombymario schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:12:
Ikzelf vind dat glasvezel gewoon moet worden aangelegd, alleen ga dat nu met een slakkengang en met de overname van KPN op Reggefiber had ik begrepen dat de aanleg nog langzamer zal gaan.

Mijn persoonlijke ervaring daarmee: in ons dorp hadden we vorig jaar kans op glasvezel (Nieuw-Vennep), maar na zelfs een verlenging van de inschrijfdatum hadden we die belachelijke 30% niet gehaald en ging het feest niet door. Ik heb ooit begrepen dat we 20/23% hebben gehaald. Waarschijnlijk door
- een dorpsraad die zich er niet voor interesseert
- meerdere colporteurs van verschillende providers waarbij ik het idee dat inwoners van Nieuw-Vennep daar echt een hekel aan hebben
- relatief veel oudere mensen in ons dorp (en ja, die weten gewoon minder van dit soort zaken af)
- dit is een Ziggo-gebied en Ziggo kwam natuurlijk ook met een anti-glasvezel campagne (die is gelukt :| ) en tja als een leek te horen krijgt dat hij niet hoeft over te stappen omdat je met Ziggo ook goed zit dan is de kans klein(er) dat zo'n glasvezel-abonnement kiest (oke, Ziggo bied natuurlijk geen verkeerde snelheden en tv-pakketten dus Ziggo heeft wel een beetje gelijk, maar dat geeft ze geen recht voor zo'n belachelijk campagne).

Toen we te horen kregen dat we geen glasvezel kregen had je ook niemand van de gemeenteraad, dorpsraad, ondernemingsvereniging die zich er nog hard voor wou maken dat het er toch moet komen. Niemand interesseerde het zich. 8)7 Vorig jaar in de herfst moest hier de voorzitter van de ANBO bij de gemeenteraad nog vragen of het nog kon worden aangelegd maar dat verzoek was kansloos.

Meestal lees ik berichten dat de kleine dorpen sneller kans hebben, ons dorp is dan een uitzondering. Na de 'flop' in ons dorp is Reggefiber vrolijk door gegaan met andere dorpen te verglazen (in onze gemeente), waar natuurlijk ook zo'n 30%-eis werd gesteld. Nu heb je dat Nieuw-Vennep de op 2de grootste dorp is in de gemeente Haarlemmermeer, maar glasvezel ho maar.

Niet dat ik pro-glasvezel ben. Ik ben nu ook tevreden met mijn Ziggo A-i-1 Basis (30/3 is voor mij snel genoeg, tv is ook top), maar glasvezel moet ook voor concurrentie worden aangelegd en ook voor de keuze. In andere dorpen in de Haarlemmermeer kunnen mensen nu naast Ziggo ook andere ISP's kiezen met hoge snelheden, met uitzondering van Nieuw-Vennep. |:(
Zoiets is hier ook gebeurt, Ziggo heeft de uitrol in zeker zin tegengehouden. Omdat zowel Ziggo als 'de glasvezel boer' op de lokale industrie terreinen en buitenwijken brieven hadden rondgestuurd waren de mensen verdeeld, dankzij Ziggo is alles op zijn gat gegaan en zitten we met 2 ADSL2+ 20/2 mbit lijntjes ipv een dikke 500/500 lijn...

Omdat Ziggo waar ik woon niet betrouwbaar is willen we dat niet, klanten van Ziggo hier klagen constant dat de verbinding er vaak uit ligt, het is gewoon bizar dat Ziggo zo'n invloed kan hebben op de groei van glasvezel.

Ik zou graag een 100/100 lijn willen hebben 500/500 zou ook leuk zijn (dan heeft mijn Gbit netwerk tenminste nut - ging er van uit dat glas al 1 jaar geleden aangelegd was).

Je zou denken dat b.v. reggefiber of wie dan ook die glas wil aanbieden zelf ook de moeite zou nemen om klanten te werven buiten een ruk foldertje hebben ze weinig moeite gedaan. Ziggo kwam gelijk met een boekwerk over hoe geweldig Ziggo wel niet was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Ik zit nu een half jaar bij XS4ALL met een 50/50 glasvezel verbinding, wat mij vooral is opgevallen is zijn de bizar lage ping tijden.

Ik kan me het ISDN tijdperk nog wel herinderen waar ik een vrolijke 20ms haalde naar quake DM servers in Nederland terwijl de 56K dialup slachtoffertjes het met iets van 170 moesten doen.

Tegenwoordig scoor ik via glasvezel 6 tot 8 ms naar datafarms in Dusseldorf, wat z'n beetje tegen de theoretische max zit van 4ms.

Naar mijn menig is dit een van de grote voordelen van een glasvezel verbinding. Maar ik zie ook legio mensen hun schouders ophalen, dit is natuurlijk niet relevant voor iedereen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06

Orac

Ik mis je papa.

Met glasvezel zit je zeker ook vast aan die decoder kastjes? Man, man, wat heb ik een hekel aan die losse decoders en aparte afstandsbedieningen. Echt ouderwets. Met Ziggo gebruik ik gewoon een CI+ card. Beter zou zijn helemaal geen encryptie...

[ Voor 7% gewijzigd door Orac op 03-11-2014 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Fatsoenlijke afstandsbedieningen voor decoderkastjes kunnen ook gewoon jouw TV bedienen, dan heb je dus nooit je reguliere afstandsbediening nodig tenzij je vaak dingen als SmartTV gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bij ons gaat het kabel bedrijf (Kabel Noord) zijn gehele COAX netwerk vervangen door een glasvezel netwerk. De oranje kabel ligt onderin de tuin, alleen de monteur moet die nog eens naar binnen brengen en dan de oude modem vervangen door een glasvezelmodem.

In huis hoef ik niets te doen, het oude digitale en analoge kabelsignaal worden gewoon doorgegeven via de glasvezel. De bekabeling in huis wordt met het glasvezel modem verbonden en alles werkt daarna weer. Dus heb geen decoders e.d. nodig.

Mooiste is dat het niks extra's kost, ga voor dezelfde prijs van een 35/3 Mbit verbinding naar een 100/100 verbinding.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 13:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, uhmm.. WIj van WC eend, adviseren..

Met alle respect, maar verwijzen naar een extern "onderzoek" het al dan niet overstappen naar Glasvezel komt een beetje over als spam.

Ik zie hier geen discussiewaarde in. Het resultaat is dat er twee kampen onstaan die elkaar om de oren slaan met de voors en tegens van elkanders favoriet.
STB vs. interne decodes, goed beeldkwaliteit vs. schijnbaar mindere beeldkwaliteit. (is nog eens subjectief ook)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.