Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geschikte 2.1 (of 5.1) receiver voor B&W 685 S2's

Pagina: 1
Acties:

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-11 12:39
Wij luisteren thuis eigenlijk nooit meer naar de mogelijkheden van onze budget 5.1 setup. We willen over naar een goede 2.0 installatie. Ik luister veel muziek. Vrouwlief kijkt veel series.

Huidige set bestaat uit:
Sony 5.1 receiver uit 2009, simpelste model met 4x hdmi in
Fronts Jamo S606
Achter en center Magnat, type goedkoopste..
Subwoofer BK Gemini II (die bevalt wel goed)
Samsung 46f7000 (die blijft zeker)
Bron is 99% van de tijd een htpc waarop via spotify premium muziek op wordt afgespeeld en via toslink naar de receiver gaat. Of hdmi als er een serie aan staat.

Vandaag een set BW 685 s2 te horen gekregen. Oef, lang geleden dat ik onder de indruk was van kleine en betaalbare goed afgewerkte speakers. Die moeten het dus gaan worden! Enige is dat mij op het hart gedrukt werd dat er een versterker (receiver) met flink vermogen en stabiliteit vereist is..

Wat is dan een aanrader? Hoeft max 2.1 te zijn als we de BK Gemini II gebruiken en minimaal 4x hdmi in.. Voorkeur: warm en vol geluid. Zo heb ik totaal niets met de Focal kamer speakers, teveel in je gezicht- zeg maar.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Aanrader? Die Sony blijven gebruiken en eerst zien (horen) hoe dat klinkt op de nieuwe B&W's. Ik snap in deze eigenlijk de drang niet om te gaan vervangen. Zeker omdat HDMI nog steeds een vereiste is kan je niet de stap naar een stereoversterker maken. Idem met dat ik de vergelijking tussen een speaker (de Focals die je aanhaalt) en een receiver niet snap. Verschillen tussen versterkers zijn al zeer discutabel en als ze er al zijn is nog steeds iedereen het er over eens dat je speakers veel meer betekenen voor het algemene geluidsbeeld, na akoestiek want dat is nog een veel belangrijker punt. En mocht je toch willen vervangen, een budget noemen kan handig zijn.

AUD > CEA , want aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eens, die speakers hebben een normale gevoeligheid (dus met 1 watt maken ze >87db muziek) en een normale impedantie (dus ze hebben niet een versterker nodig doe 2ohm stabiel is).

Dat ze een zware versterker nodig zouden hebben klinkt meer als een audiofiel dan als een technisch onderbouwd advies.

Probeer het eerst lekker met Je Sony :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Noord27
Wat ik begrijp is dat stereo versterkers aanzienlijk meer/beter presteren als een surround versterker. Bestaan er geen stereo versterkers dan met hdmi inputs? Ik mis wat instellingen die ik zou willen proberen op de Sony. Kan alleen treble en bass instellen. Geen upscaling van component naar 1080p (Wii). En hoe meer ik mij erin verdiep hoe meer ik tegen de beperkingen van de receiver aan loop. Absoluut max is 1000,- voor alles. Ik werk zelf in de metaalindustrie als laser-operator en werkvoorbereider en wil zelf stands maken van RVS. Dus max €350,- voor een receiver (speakers kosten per set €650,-). Eventueel een 2e hands als dat meer biedt.

Heb ook naar Focals geluisterd,omdat die in de auto erg goed bevallen (165 V30). Maar wat een verschil. Teveel nadruk op het hoog voor mijn gevoel. Leuk voor een film, maar niet voor een halve dag luisterplezier. Vandaar dat ik ze aanhaalde. Geloof de 816V serie. In ieder geval oud model met aardig wat korting. Afwerking was prima, maar een beetje over the top qua aanwezigheid in geluid en aanzicht. Iets wat ik ook na een half uur wel vond ik de BW's. Daar zou ik voor mijn gevoel een hele dag naar kunnen luisteren icm diverse soorten muziek.

Wat heb je nog meer nodig als je een 2.1 versterker dedicated versterker zou nemen betreffende de inputs en instellingen? Is dat ook een receiver?

Ik merk dat ik steeds meer en meer muziek ga luisteren in diverse genre's. PC gaming doe ik inmiddels bijna niet meer en daarom wil ik wel meteen een goede receiver.

Ik weet dat akoestiek het belangrijkste is, maar wij staan op de planning om te gaan verhuizen. Dus daar moet ik even niet nu naar kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door Noord27 op 02-11-2014 11:15 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het verhaal dat stereoversterkers beter zijn dan een surround receiver (in Pure Direct) is ook een verhaal waar je velen versies van zal vinden. De één zweert er bij waar een ander geen verschillen hoort en dat kan onderbouwen met diverse ABX-testen welke ook het tegendeel bewijzen. Je kan natuurlijk wel de test doen door een stereoversterker te nemen, voor 350 euro komen er soms mooier versterkers voorbij. Kwestie van alles op de TV aansluiten, vervalt ook meteen de eis voor upscaling. Nadeel is wel dat je meteen de TV aan moet hebben voor alles wat je doet. Al kan je vanaf de HTPC natuurlijk ook een kabel direct naar de versterker trekken. Dat je geen 5.1 door kan sturen maakt met een 2.1 set toch niet uit. Er zijn ook stereoversterkers met DAC, maar of je die voor 350 euro kan vinden?

Mocht je ze nog kunnen vinden zou je ook eens naar de W-serie van Focal kunnen luisteren. Ik had met de 836V en 826V excact hetzelfde van wat jij had: te aanwezig en na een paar nummers al behoorlijk luistermoe. Daarom ben ik voor de W-versies gegaan (826W voor en 816W als rear). Deze speakers hebben nog wel het aanwezige hoog waar Focal bekend om staat, maar het mid en laag is een stuk zachter en warmer waardoor de speaker een stuk gebalanceerder wordt. Nadeel, Limited Editions en dus lastiger te krijgen en grote kans ook niet binnen budget. Ook het design verschilt per versie, de High Gloss versies vond ik zelf ook wat te aanwezig en ben daarom voor de Satin gegaan. Maar die is behoorlijk zeldzaam aan het worden. Bovenstaande puur omdat je Focal aan haalt. Ik kan nog wel meer speakers noemen die het beluisteren waard zijn, maar dan wordt het zo'n lang topic :P

Enige receiver die ik zo tegen kom - welke voldoet aan de eisen en mijn voorkeur zou hebben - is de AVR-X2000 van Denon. Op HT Forum staat een Marantz SR5005 welke ruim binnen budget valt. Verder zie ik zo snel geen leuke dingen (althans, binnen budget).

• Noord27
Budget is maar een grove richtlijn. Pin mij daar niet op vast. Ik geef nu liever €100,- meer uit aan iets wat echt aan de wensen voldoet als aan iets 'net-niet'.

Heb er geen eens eraan gedacht om wellicht alles rechtstreeks op de TV aan de sluiten. Die staat in principe toch altijd aan, ook als er muziek aan staat- want via de HTPC moet ik wel kunnen zien wat ik doe op de TV.

Ik zat eens te lezen over die Denon X2000, wat is de meerwaarde tov een X1000?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AVR-X1000 doet geen scaling van analoog naar digitaal (HDMI) en die eis had je voor de Wii. Verder natuurlijk wat beter uitgerust, grotere voeding, meer aansluitingen, et cetera. De standaard dingen die je van een versie hoger kan verwachten.

• Noord27
Ok, dus idd zoiets waar je ook na 4-5 jaar niet tegen een beperking aan zou lopen.

Uitlopend model denk ik? Want kan ze maar weinig meer vinden?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Uitlopend inderdaad, de opvolger in de vorm van de X2100W is er nu. Dat kan met Denon (en Marantz) qua prijs dan twee kanten op: of ze worden gedumpt tegen spotprijzen of de vraag word hoger waardoor prijzen haast stijgen tot 75% van de oorspronkelijke adviesprijs bij launch.

• Noord27
Dus dat 2e is het geval. ;(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Als je TV een SPDIF uitgang heeft kan je gewoon een DAC erop aansluiten en die aansluiten op de eventueel te kopen versterker. Je sluit dan alle apparaten aan op de TV en de TV zorgt ervoor dat het geluid over de SPDIF wordt gestuurd. Scheelt ook weer een afstandsbediening.

Maar ook mijn advies zou zijn om eerst de nieuwe speakers op de huidige Sony te beluisteren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Noord27
De TV heeft 4 stuks Hdmi ingangen. Ga er even vanuit dat er ook een optische uit op de TV aanwezig; het was toch het 1 na duurste model in 2013 van Samsung (46F7000).

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Samsung-UE46F7000/connections.jpg

Ik heb nog wat meer apparaten staan en gebruik een Harmony om alles aan te sturen.

Maar dat zou idd ook een optie zijn om de TV als basis te gebruiken en puur een versterker voor de 2 (.1) speakers..

[ Voor 11% gewijzigd door Noord27 op 02-11-2014 13:31 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij het verhaal van FeaR wat betreft de Focal Choros 816V want heb hier ook precies dezelfde ervaring mee gehad. Na enkele luistersessies waarin vele speakers geprobeerd zijn toch bij dit merk uitgekomen in de vorm van de 816W. Voor mijn smaak de perfecte speaker met een veel prettigere sound dan de 816V. Mocht je er interesse in hebben: heb gezien dat hificorner ze nog heeft staan; voor een leuke prijs.

• Noord27
Ik heb de 816W niet kunnen beluisteren, ze hadden in Tilburg alleen de 816V staan. Houd er ook rekening mee dat ze €699,- per stuk kosten. En de B&W 685 S2 €349,- per stuk. Benodigde stands voor de B&W's even niet mee gerekend is dat een gigantisch verschil. En ik vond de B&W dus beter klinken als de 816V welke €100 of €150,- duurder waren per stuk.

Het is niet eerlijk om vloerstaanders met boekenplank speakers te vergelijken natuurlijk. Maar ik neig persoonlijk naar boekenplank speakers. Focal moet ook wel iets leuks hebben in dat assortiment toch?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je hebt de 806 en 807 van Focal (6,5" woofer of 7" woofer) en beide zijn er in V en W. Maar wederom is de W limited en een zeldzamer model. Sowieso is de Chorus 800 reeks aan het uitfaseren aangezien er nu de Aria 900 is. Persoonlijk konden de boekenplankmodellen van Focal me niet bekoren, dat is ook de reden dat ik rondom vloerstaanders heb. Ik vraag me wel af of het waard is moeite te doen om voor de Focal te gaan als de sound van B&W je aan staat, zelfs de W van Focal is meer neutraal
/aanwezig dan welke B&W dan ook. Disclaimer: van de B&W's die ik gehoord heb.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 02-11-2014 19:56 ]

• Noord27
Het vreemde is dat de boekenplank 685 S2 mij meer kon bekoren als de vloerstaander 683 S2. En toen ik de prijzen zag dat 1 vloerstaander duurder was als een 2 stuks boekenplank-speakers, was het een no-brainer. Het leek alsof de bass nog net wat gecontroleerder over kwam uit de kleinere als bij de vloerstaanders en het geheel nog wat meer los kwam. Zou dat bij Focal ook zo kunnen zijn? Want wat sprak jou niet aan in de kleinere tov de vloerstaanders dan?

Typo: B&W 685 S2 werden geoffreerd als €650,- per set (wit of zwart). Dus €325,- per stuk.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op één of andere manier konden de 806V en 807V me niet bekoren doordat ze wat body misten, het kwam minder overtuigend over dan de grote broers. Het geheel werd zeker niet rommelig, maar ik had niet de WOW-factor die de andere speakers uit de serie me wel gaven. Deels natuurlijk mee te maken doordat je een monitor afzet tegen een vloerstaander, maar boekenplank van Elac had ik dat gevoel niet. Dus formaat zegt niet alles (that's what she said...) over hoe een speaker kan presteren. Andere grote reden - welke voor jou niet opgaat - is dat de originele stands voor een Focal 800-serie behoorlijk aan de prijs zijn. Totaal kwam je dan haast uit op de prijs van een een 816W. Kwam nog bij dat ik bij iEar de 816W in Satin Black (zelfde kleur als mijn 826W) voor een belachelijke prijs mee kon nemen aangezien ik daar ook mijn 65" Panasonic plasma kocht. De 806V vond ik geen verkeerde speaker maar alles opgeteld wordt het een erg makkelijke keuze.

Edit:
Van de boekenplankmodellen van de Chorus 800 heb ik dus alleen de V gehoord, de W niet. Die klinken sowieso anders, maar hoe durf ik niet te zeggen. Mijn collega mod heeft ze wel staan.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 02-11-2014 20:34 ]

• Noord27
Focal bevalt mij in de auto. Maar wat ik tot nu gehoord heb spreken B&W's mij het meeste aan qua sound als toekomstige aankoop. Tel daarbij de gunstige prijs op en het ingetogen uiterlijk wat mij ook aan spreekt..

Mijn smaak van muziek is enorm breed en niet alle soorten komen op alle speakers lekker naar voren. Zo dansen wij al een jaar of 8 op vrijdagavond op diverse soorten muziek. Variërende van Argentijnse tango tot salsa en van westcoast swing tot hussle.

Daarom ga ik nu even van de 685 s2's uit. Die speelden al die genres fantastisch. Op de juiste stands, wel te verstaan..

Die Denon die je adviseerde biedt wel veel functionaliteit voor zijn centen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik probeerde je ook niet aan de Focal te praten. Ik wilde alleen aangeven dat er nog een serie is in dezelfde looks die wellicht wel aan je eisen voldoet. Als je die B&W fijn vind klinken gewoon kopen, jij moet er naar luisteren en niet ik ;)

• Noord27
Enige waar ik over twijfel is nu de w serie die je aan haalt. Die heb ik niet kunnen luisteren en Focal bevalt zeer goed in de 4 wieler. Ook is het maar de vraag hoe goed de stands het geluid straks elimineren van de grond die ik kan maken bij de keuze voor boekenplank speakers.

816 W houd ik even als goede optie om die redenen. Luisteren dus..

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Noord27 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:26:
De TV heeft 4 stuks Hdmi ingangen. Ga er even vanuit dat er ook een optische uit op de TV aanwezig; het was toch het 1 na duurste model in 2013 van Samsung (46F7000).

[afbeelding]

Ik heb nog wat meer apparaten staan en gebruik een Harmony om alles aan te sturen.

Maar dat zou idd ook een optie zijn om de TV als basis te gebruiken en puur een versterker voor de 2 (.1) speakers..
Ik heb deze TV ook. Geweldig apparaat. Het in de lucht wapperen met de handen om de TV te bedienen / games te spelen blijft leuk (maar ook vermoeiend....). Het aansturen van de TV met de stem vind ik wat minder.
Vraagje: heb jij ook 'last' van het feit dat de TV niet automatisch de juiste output selecteert? Als ik de TV op externe luidsprekers ingesteld heb staan, 'ziet' de TV de Dolby Digital geluidsporen van bijv een DIVX niet en speelt hij de DIVX af in PCM. dan moet ik handmatig Dolby Digital selecteren. Heeft de TV geen 'autopolling'? Ook vind ik dat het geluid dat doorgegeven wordt aan de receiver zachter klinken dan bijv. het geluid van een een Playstation3 (beide via Optisch aan de receiver aangesloten)

• Noord27
Ik gebruik die functionaliteit totaal niet. Verder begrijp ik ook je posting even niet. Als je vragen over je TV hebt zul je een eigen topic aan moeten maken. Het gaat hier over de keuze van de juiste receiver..

• OriginalDon
Noord27 schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:55:
Ik gebruik die functionaliteit totaal niet. Verder begrijp ik ook je posting even niet. Als je vragen over je TV hebt zul je een eigen topic aan moeten maken. Het gaat hier over de keuze van de juiste receiver..
Mijn oog viel op je thread door het noemen van de 685's. Ik volg hier meerdere threads omdat ook ik (nog steeds) op zoek ben naar een nieuwe setup. Heel toevallig merkte je de samsung op en daar ik een vraag heb / ervaringen zoek over de geluidsinstellingen was het voor mij 1+1=2. Als je er last van hebt, dan wil ik m'n post ook wel verwijderen hoor.

Over de Focals: ik heb de 816v ook een uurtje beluisterd en vind ook inderdaad het hoog te veel aanwezig. Helaas heb ik de 816w nog niet kunnen vinden om te een luistersessie te doen (FeaR adviseerde mij die ook). Ik ben zelf gecharmeerd van de Dali Zensor serie. Gezien je budget zou een set Zensor 3 (5 sterren bij whathifi.com) prima passen. Eventueel i.c.m. een Onkyo TX-NR636 (bij hificorner.nl nu 398,-)

• Noord27
Ik waardeer je inbreng zeker wel! Alleen ging het opeens over problemen die je denkt te hebben met je TV. En daarvoor moet je gewoon even een appart topic aanmaken als ik jou was.

Als het Dali zou worden, wordt het een Zensor 7 set. Maar ik vond dan weer de Q-Acoustics 2050i net wat ronder klinken en afgewerkt echt een topper (wel erg ingetogen). Plus een tikje goedkoper. Alhoewel die witte Zensor 7's: erg mooi! Denk dat de Dali's geschikt zijn om langer naar te kunnen luisteren.

Ik begin nu te twijfelen tussen een vloerstaander of boekenplank om eerlijk te zeggen!!

De 816VW koop je voor €1100,- per set zag ik.
B&W 685's S2: €650,- per set zonder standaards.
Dali Zensor 7 (wit): €698,- per set
Q Acoustics 2050i (grafiet): €578,- per set

De Focal 816W heeft toch juist een andere woofer en dezelfde tweeter als de 816V? En het aanwezige hoog wordt toch bepaald door de tweeter? 8)7

Wellicht die 2050i toch nog eens uitgebreid testen. Heb de 2020i hier even thuis gehad en die bevielen mij ook erg goed. Zelfs in een niet optimale opstelling. *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Noord27 op 03-11-2014 10:59 ]

• OriginalDon
Het oog wil inderdaad ook wat. Als mijn keuze er op zou vallen dan zou ik de 2050i dan in hoogglans zwart nemen. Helaas dan weer +100 euro per luidspreker. Dan zijn ze opeens iets duurder dan de Zensor 7 :). Ik zal er eens naar gaan luisteren. Er bestaat ook een leuke 5.1 set rond die 2050i's ...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Noord27 schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:37:
De 816VW koop je voor €1100,- per set zag ik.
816VW bestaat niet, het is of de 816V of de 816W. De 816V haal je voor onder de 1000 euro per paar, de 816W zit op zo'n 1200 euro bij Hifi Corner.
De Focal 816W heeft toch juist een andere woofer en dezelfde tweeter als de 816V? En het aanwezige hoog wordt toch bepaald door de tweeter? 8)7
Dat zeg ik in een eerdere post toch ook: het aanwezige hoog blijft, maar het midden en laag is wat meer laid back waardoor de speaker meer in balans komt. De V-versies zijn over de gehele linie wat agressiever.

• Noord27
Sound Perfection adverteert zelf met de 816VW uitvoering. Plaatjes laten idd de 816W uitvoering zien. Als de winkel ze al door elkaar gooit, hoe moet een aspirant koper er dan wijs uit worden?

Ik heb vandaag een aanbieding voor een set Dali Ikon 6 (nieuw) gezien voor 650 per set. Ook het overwegen waard..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Er kloppen wel meer types niet op de site van Sound Perfection, de gehele 700-serie mist ook een toevoeging. Dali Ikon is ook een mooie luidspreker. Voor dit soort bedragen kan je soms wel leuke dingen kopen, zeker tweedehands/demo.

• Noord27
Die Dali's zijn nieuw in de doos. ;)

• S1NN3D
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:08:
[...]

816VW bestaat niet, het is of de 816V of de 816W. De 816V haal je voor onder de 1000 euro per paar, de 816W zit op zo'n 1200 euro bij Hifi Corner.
De verwarring in de naamgeving wordt imho deels door Focal zelf veroorzaakt. Heb zelf een 5.0 setup staan met de Chorus 800W serie en op de dozen van de speakers staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54615116/816.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54615116/806.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54615116/800.jpg

Er wordt dus een sticker met VW op de speaker dozen geplakt.

• Noord27
Dus de fabrikant zelf maakt er al een potje van.. ;)

Wat zouden jullie aanraden als speaker-stands voor de BW 685 S2? Ik kan ze zelf maken, maar weet niet of dat correct gaat zijn qua geluids-vorming. In principe 2 platen een stuk uit elkaar met 4 buisjes ertussen die gevuld gaan worden tegen resoneren natuurlijk..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:12:
[...]
De verwarring in de naamgeving wordt imho deels door Focal zelf veroorzaakt. Heb zelf een 5.0 setup staan met de Chorus 800W serie en op de dozen van de speakers staat het volgende:
Maar op de site en in de officiële prijslijsten staat er gewoon Chorus 816W. Vind het van zo'n winkel eigenlijk gewoon slordig door verkeerde types neer te zetten. Maar zoals gezegd is dat met meer, aangezien de gehele 700-serie de aanduiding mist.

• S1NN3D
  • Niet online
Klopt, verder staat overal W op. Alleen de dozen zijn voorzien van VW.

• Noord27
Even puur cosmetisch gezien nu:

Vrouwlief heeft vandaag de Zensor 7 in het echt gezien, kleur wit, en die bevallen haar enorm goed (met de frontjes eraf wel te verstaan). Met de frontjes erop vonden wij ze beide een stuk minder fraai over komen. Had ze zelf alleen nog in het echt gezien in het zwart plus gehoord. Dat witte heeft zeker wel iets. Ze ogen dan niet zo massief. De instap-klasse speaker van Dali, deze Zensor serie? Nou.. dat heb ik niet kunnen ontdekken in de afwerking in ieder geval.

Tov de B&W 685 S2, ook in de witte kleur, is de Dali zeker beter afgewerkt. En je krijgt voor minder geld meteen wel vloerstaanders, wat toch een plus is. Focal's ook nog even naar staan kijken. Perfect afwerking, maar nogal druk tov de andere 2. Kan er wel mee leven. Maar denk dat je bij Dali toch net wat meer geluid voor je geld krijgt en dat het beter aan sluit in wat ik zoek qua sound.

De Denon AVR-X2000 hadden ze ook staan. Strak apparaatje hoor en voor mij meer als genoeg opties om nog lang mee te gaan. Andere die mij aan spraken waren Yamaha's.

Dat wordt binnenkort toch weer opnieuw even luisteren!

EDIT:

Vandaag weer overleg gehad met wat voor soort speakers hier zouden moeten komen staan. Wat in ieder geval af valt:

- wit
- speakers op een standaard (dus geen boekenplank speakers, maar zuilen).

En na wat speuren zeer goede aanbiedingen gevonden voor een Denon AVR-X2000 en een setje Dali Ikon 6. Voor ruim onder de het maximale €1000,- budget. Alles nieuw in de doos. :) Moet nog proef luisteren en in gedachten gaan houden hoe dat icm een BK Gemini II zou klinken. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Noord27 op 04-11-2014 20:32 ]

Pagina: 1