Fillport/extender in radiator solderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Bonjour,

Ik heb een klein ongemak in mijn huidige loop zitten, namelijk het drainen/vullen ervan wat niet te gemakkelijk verloopt.

Het drainpoint is het laagste punt in mijn loop, maar de bovenste radiator ligt hoger dan het punt waar mijn fillport de loop in komt. Nu had ik het idee om in die bovenste radiator een fitting te solderen zodat ik daar mijn fillport op kan aansluiten en dus het compleet gevuld krijgen van mijn loop een stuk makkelijker verloopt in de toekomst.

Het gaat hier om de kant van de rad waar geen aansluitpunten van fittingen aanwezig zijn. (In principe wil ik dus een rad uitbreiden met een extra port zoals bijvoorbeels een EK Coolstream 240 XTX heeft).

Een voorbeeldje had ik hier gevonden, en hier.

Ik zat zelf te denken aan een extender als fitting en om wellicht ziversoldeer te gebruiken om alles waterdicht te krijgen (Dank aan Femke voor de inspiratie). ;)

Nu vroeg ik me af of dat hier al eens gedaan is, zo ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen en welke materialen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien nog eenvoudiger; Een T-stuk op de huidige aansluiting en vanaf daar met een slangetje/aansluiting de boel bijvullen? Moet natuurlijk wel passen binnen je ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Dat is niet echt wat ik bedoel, dan moet ik mijn fillport verplaatsen en die zit netjes door de kast verwerkt. De twee voorbeelden die ik hierboven heb gegeven zijn voorbeelden van hoe het gedaan kan worden, echter wil ik een fillport aan de andere kant van het rad maken... Zoals hieronder uitgebeeld ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1169.photobucket.com/albums/r514/papple_tweaker/IMAG0691_zps51324417.jpg?t=1414848110
Afbeeldingslocatie: http://i1169.photobucket.com/albums/r514/papple_tweaker/IMAG0690_zps5b24beb0.jpg?t=1414934475

In ieder geval fijn dat je meedenkt! _/-\o_