Een maat van mij wou graag een nieuwe hd in z'n computer en een nieuwe fan in z'n voeding want die was stuk gegaan. Ik met hem naar de pc boer enzo en mooi even alles netjes ingebouwd.
Maar toen ik hem aanzette kwamen er rare geluiden uit de voeding en paarse rook uit de schipset van de mobo!!!!
Ik dacht echt neee niet nu zeg, me maat natuurlijk ook helemaal down. Ik dus dat ding maar even meegenomen om de schade te peilen.
S'avonds kon ik hem het slechte nieuws brengen, godver zeg. Hij natuurlijk vragen wat er nog werkte, waarop ik alleen kon antwoorden: De 2e netwerkkaart...
Voor de rest is dus echt alles aan stront:
1. Proccesor (P3-450)
2. Compex netwerkkaart
3. 128MB geheugen
4. 20gb WD 7200rpm (vandaag gekocht!!)
5. 10gb IBM 7200rpm
6. HP 4x Brander
7. Hitachi 10x DVD speler
8. Diamond V550
9. Abit BH6 mobo
10. Voeding (DUH, gvd)
11. Creative AWE64
De voeding draaide dus wel maar heeft volges mij gewoon overal 220 door gejast...
Ik voel toch wel schuldig, dus wil ik hem helpen dit weer voor elkaar te krijgen.
Ik heb nu dus 2 mogelijkheden:
1. Alles via garantie proberen te regelen.
2. Wachten op bliksem en het dan op bliksem
inslag gooien bij de verzekering...
Bij de eerste mogelijkheid zal de garantie voor de onderdelen 4, 5 en 8 geen probleem zijn deze hebben nog fabrieks of winkel garantie, voor de rest weet iemand van die merken wat de fabrieksgarantie is(de onderdelen zijn allemaal rond de 2 jr oud)??
Bij de tweede, weet iemand wanneer het gaat bliksemen boven Groningen?
Maar toen ik hem aanzette kwamen er rare geluiden uit de voeding en paarse rook uit de schipset van de mobo!!!!
Ik dacht echt neee niet nu zeg, me maat natuurlijk ook helemaal down. Ik dus dat ding maar even meegenomen om de schade te peilen.
S'avonds kon ik hem het slechte nieuws brengen, godver zeg. Hij natuurlijk vragen wat er nog werkte, waarop ik alleen kon antwoorden: De 2e netwerkkaart...
Voor de rest is dus echt alles aan stront:
1. Proccesor (P3-450)
2. Compex netwerkkaart
3. 128MB geheugen
4. 20gb WD 7200rpm (vandaag gekocht!!)
5. 10gb IBM 7200rpm
6. HP 4x Brander
7. Hitachi 10x DVD speler
8. Diamond V550
9. Abit BH6 mobo
10. Voeding (DUH, gvd)
11. Creative AWE64
De voeding draaide dus wel maar heeft volges mij gewoon overal 220 door gejast...
Ik voel toch wel schuldig, dus wil ik hem helpen dit weer voor elkaar te krijgen.
Ik heb nu dus 2 mogelijkheden:
1. Alles via garantie proberen te regelen.
2. Wachten op bliksem en het dan op bliksem
inslag gooien bij de verzekering...
Bij de eerste mogelijkheid zal de garantie voor de onderdelen 4, 5 en 8 geen probleem zijn deze hebben nog fabrieks of winkel garantie, voor de rest weet iemand van die merken wat de fabrieksgarantie is(de onderdelen zijn allemaal rond de 2 jr oud)??
Bij de tweede, weet iemand wanneer het gaat bliksemen boven Groningen?