Laatst Alice: Madness returns gekocht op steam.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn videokaart begint terug te klokken in het spel.
Mijn eerste verdachte was temparatuur, al lijkt me dat vreemd. Er zit namelijk waterkoeling op.
Dat is dus ook niet het probleem, kaart komt niet boven 65 graden.
Ook in CCC staat de target temparatuur op 95. Kom ik dus niet bij in de buurt.
Wat kan het probleem dan wel zijn? kaart is overgeklokt op 1100/1350 maar gaat tijdens het spelen terug naar iets van 600 voor de core. Dat heeft tot gevolg dat ik van een lekker spelende 60fps terug ga naar een bijna onspeelbare 20-25 fps. Net na het starten van het spel draait alles lekker soepel. Videokaart loopt dan ook op normale kloksnelheden.
Bij geen enkel ander spel doet zich dit voor. Ook niet als ik 3dmark draai.
Systeemspecs:
Moederbord MSI z97 gaming 3
geheugen: Kingston hyperX 1600mhz 16GB
Core I7 4770K op 4.3GHZ
Videokaart: Sapphire r9 290 met WC op 1100 / 1350
Spel zelf staat geinstalleerd op een sata3 SSD
Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn videokaart begint terug te klokken in het spel.
Mijn eerste verdachte was temparatuur, al lijkt me dat vreemd. Er zit namelijk waterkoeling op.
Dat is dus ook niet het probleem, kaart komt niet boven 65 graden.
Ook in CCC staat de target temparatuur op 95. Kom ik dus niet bij in de buurt.
Wat kan het probleem dan wel zijn? kaart is overgeklokt op 1100/1350 maar gaat tijdens het spelen terug naar iets van 600 voor de core. Dat heeft tot gevolg dat ik van een lekker spelende 60fps terug ga naar een bijna onspeelbare 20-25 fps. Net na het starten van het spel draait alles lekker soepel. Videokaart loopt dan ook op normale kloksnelheden.
Bij geen enkel ander spel doet zich dit voor. Ook niet als ik 3dmark draai.
Systeemspecs:
Moederbord MSI z97 gaming 3
geheugen: Kingston hyperX 1600mhz 16GB
Core I7 4770K op 4.3GHZ
Videokaart: Sapphire r9 290 met WC op 1100 / 1350
Spel zelf staat geinstalleerd op een sata3 SSD
[ Voor 9% gewijzigd door arbraxas op 01-11-2014 22:07 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity