AMD r9 290 fps problemen met Alice: Madness returns

Pagina: 1
Acties:

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Laatst Alice: Madness returns gekocht op steam.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn videokaart begint terug te klokken in het spel.
Mijn eerste verdachte was temparatuur, al lijkt me dat vreemd. Er zit namelijk waterkoeling op.
Dat is dus ook niet het probleem, kaart komt niet boven 65 graden.
Ook in CCC staat de target temparatuur op 95. Kom ik dus niet bij in de buurt.
Wat kan het probleem dan wel zijn? kaart is overgeklokt op 1100/1350 maar gaat tijdens het spelen terug naar iets van 600 voor de core. Dat heeft tot gevolg dat ik van een lekker spelende 60fps terug ga naar een bijna onspeelbare 20-25 fps. Net na het starten van het spel draait alles lekker soepel. Videokaart loopt dan ook op normale kloksnelheden.

Bij geen enkel ander spel doet zich dit voor. Ook niet als ik 3dmark draai.

Systeemspecs:
Moederbord MSI z97 gaming 3
geheugen: Kingston hyperX 1600mhz 16GB
Core I7 4770K op 4.3GHZ
Videokaart: Sapphire r9 290 met WC op 1100 / 1350
Spel zelf staat geinstalleerd op een sata3 SSD

[ Voor 9% gewijzigd door arbraxas op 01-11-2014 22:07 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 21:09
Voeding?
Mss tegen het maximale verbruik aan met je gpu
Daardoor kan het terug klokken

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Physx uitzetten.

Spel heeft een heel zware Physx implementatie.

Als het goed is moet je iets in het spel z`n configs editen om het helemaal uit te zetten als ik het goed heb.

[ Voor 46% gewijzigd door enchion op 02-11-2014 00:10 ]

How do you save a random generator ?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Klinkt als driver problemen. Ik heb een vergelijkbare issue met Minecraft met de R9 290. De kaart wordt gewoon niet goed aangesproken door het ontbreken van een degelijk app profiel voor die game. Het internet staat er vol mee. Eerste wat men altijd roept is dat wellicht de voeding het niet trekt. (1000 watt voeding) Daarna suggereren ze dat je processor een bottleneck is(ook al wordt geen enkele core maximaal belast). En daarna beginnen ze over je hardeschijf (snelst sata ssd verkrijgbaar) en natuurlijk je koeling (dikke wc setup) en niet te vergeten driver problemen doordat meerdere drivers over elkaar heen zijn geïnstalleerd (clean windows setup getest met 10 verschillende driver versies). Het enige wat je er aan kunt doen is het aankaarten bij AMD en hopen dat ze een betere driver schrijven waarmee ze je probleem oplossen. Kijk in je windows "Bron controle" of er ook maar iets in je pc maximaal belast wordt. Ik vermoed helemaal niets.

Men heeft besloten bij deze bagger R9 reeks de mogelijkheid er uit te halen om handmatig je GPU in high performance mode te zetten. Dit zorgt er dus voor dat bij games die niet of niet goed herkend worden als game, de kaart in low performance 2D mode blijft draaien. En dat zorgt dus voor je ellende. Dit heb ik al met meerdere games ervaren. Ik baal hier ontzettend van, zeker omdat ik speciaal een AMD kaart neem om passief 3D te kunnen gebruiken, maar dit heeft me toch doen besluiten dan maar een 120hz scherm te halen en over te stappen op NVIDIA.

• enchion
  • Niet online
@Seth

Dit is een twimtbp titel, maw gekke performance op AMD kan je AMD niet echt verwijten.

Ik had ook ontzettend slechte performance op een 7950
Zoals ik al zei de Physx routine in dit spel is zo ontzettend veel werk voor de CPU en zo slecht geimplementeerd voor mensen zonder nVidia hardware dat je het gewoon volledig uit moet zetten.
Er klopt gewoon iets niet in de implementatie ervan.

CPU is dus hogged (maar een klein maar wel erg kritisch deel van de CPU waarschijnlijk, daarom lijkt hij niet bezig) en de GPU krijgt daardoor geen taken van de CPU waardoor hij dus terugklokt.

In 1e instantie is hij snel omdat hij wat vooruit gewerkt heeft, waarna je hardware het live moet gaan uitpuzzelen stort de performance in.

Daarna is het verder wel een goed/leuk spel overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 02-11-2014 00:20 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Het zit hem inderdaad in de physicX. Dank u voor het advies.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• enchion
  • Niet online
Voor het geval dat je nog wat problemen tegenkomt of liever gezegd wil voorkomen.
Sommige wapens functies worden niet goed geactiveerd wanneer het spel erom vraagt.
Daar zijn wel meestal oplossingen voor te vinden.

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1935139

Pagina: 1