[W8.1] werkbalk op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Beste allemaal,

Ik heb op dit moment op een XP-pc een werkbalk bestaande uit natuurlijk mappen op het bureaublad staan.
Deze bestrijkt de gehele rechterkant van het scherm, hierdoor kan ik snel en gemakkelijk één van de mappen openen. Nu probeer ik echt hetzelfde in windows 8.1 te bereiken maar dit wil toch nog toe niet lukken. Hij is alleen als jumplist op de taakbalk te plaatsen. Weet iemand of deze optie nog bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Volgens mij kan dit in Windows 7 ook al niet meer. Onderdeel van het nieuwe startmenu. En in Windows 8 dus niet meer onderdeel van het nieuwe niet-startmenu.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnema
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 22:36
Bedoel je quick launcher?
Afbeeldingslocatie: http://b2b.cbsimg.net/blogs/windows_xp_quicklaunch.png
zoja kan dat in w7/w8/w8.1 via:
http://winaero.com/blog/h...ck-launch-in-windows-8-1/

[ Voor 33% gewijzigd door Sinnema op 02-11-2014 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25

BLACKfm

o_O

Je kan een snelkoppeling van de map maken. Vervolgens bewerk je de snelkoppeling en zet je voor de mapnaam bij doel Explorer.exe "c:\users\jouwnaam\desktop\mapnaam" (explorer.exe er voor en de maplocatie tussen haakjes).

Dus:
• Rechtermuisknop op map > Kopiëren naar... > Bureaublad (snelkoppeling maken)
• Rechtermuisknop op de nieuwe snelkoppeling > Eigenschappen
• Bij 'doel' zet je er explorer.exe voor en de locatie van de map zet je tussen aanhalingstekens.
• Verplaatst vervolgens de map naar de taakbalk van windows 7 of 8

Dan komt die niet meer bij de verkenner te staan waar je via de rechtermuisknop naar de map toe moet.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De balk je je bedoelt bestaat niet meer. Als je hem perse wil reconstrueren (er zijn echt makkelijkere, snellere en modernere/nieuwere methodes, maargoed) zou je een dock kunnen installeren en die een skin voor windows xp mee geven en dan kan je je quick launch bar met mapjes houden.

Ik zou echter gewoon de favorieten balk aan de linker kant eerder uitkiezen op een default Windows Vista+ installatie en daar alles neerzetten. Als je dan wat nodig hebt: Win+E en klik, je bent er. Ik hoef Windows steeds minder te gebruiken, dus er zijn bij mij al steeds meer andere soorten systemen om programma's en mappen te organiseren en te gebruiken langs gekomen, elk met hun eigen voor en nadelen. Maar voor het doel wat je hebt is de quick launch bar al een tijdje niet meer de beste keuze. Behalve als je het op visuele herkenning doet (het computeren), dan is het natuurlijk relevant oef het er nog wel hetzelfde uit ziet.

Heb je trouwens al geprobeerd gewoon wat mapjes aan de rand van je scherm te parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik kan inderdaad wel wat snelkoppelingen op het bureaublad plaatsen maar het zijn er dan nogal veel +- 25
Dat werkt ook niet meer overzichtelijk. Welke nieuwere opties zou je aanbevelen?

Elke keer een hele mappen structuur doorlopen via windows verkenner werkt gewoon niet snel en efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kunt ook je favo tools in het startmenu vastpinnen, zodra je bijv ClassicShell geinstalleerd hebt. Iets als dat is m.i. een must voor Windows 8 desktops, en het biedt de pinning-functionaliteit die we uit Windows 7 kennen. In de linkerhelft van het startmenu kun je dan programma's vastpinnen boven de lijst met meest recentelijk geopende programma's.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
Is het geen optie om folderlocaties te 'pinnen'. Plaats verkenner op je taakbalk, rechtsklik op verkenner en je kan folders pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ze dus aan de linkerkant in elk explorer venster parkeren. Dan hoef je alleen nog Win+E in te toetsen voor een vers explorer scherm en dan heb je je mappen links staan.
Pagina: 1