Als ik op m'n systeempje met 224MB cas2 geheugen het vitueel geheugen uitzet, krijgt m'n systeem een flinke snelheidsboost. Mem-performance is 25% sneller geworden. Doch als ik dan een spelletje ga spelen (neem als voorbeeld UT), dan hebben de soundFX een delay van ongeveer een seconde, en de muziek stottert een beetje en kraakt. Te weinig geheugen, dacht ik. Maar het programmmaatje RAMidle zegt dat ik nog zo'n 70MB geheugen over heb, als ik aan 't spelen ben. In WinAmp heb ik 't zelfde probleem, maar toen ik de 'Output' van DirectSound naar WaveOut zette, had ik weer nergens last van.
Ligt dit nou aan het feit dat Windows nou eenmaal virtueel geheugen wil aan wil hebben staan, of is mijn (lichtelijk verouderde) geluidskaart, een TerraTec Maestro 32/96 SE de boosdoener? M.a.w. zouden de mensen met meer dan 192MB RAM 's willen proberen om met virtueel geheugen uit WinAmp te draaien, met DirectSound als Output?
Dan weet ik of m'n geluidskaart aan vervanging toe is, of dat Windows aan vervanging toe is (tsja, eigenlijk al sinds Windows 0.01 alpha).
Bij voorbaat hartelijk dank.
TerraGuy.
Ligt dit nou aan het feit dat Windows nou eenmaal virtueel geheugen wil aan wil hebben staan, of is mijn (lichtelijk verouderde) geluidskaart, een TerraTec Maestro 32/96 SE de boosdoener? M.a.w. zouden de mensen met meer dan 192MB RAM 's willen proberen om met virtueel geheugen uit WinAmp te draaien, met DirectSound als Output?
Bij voorbaat hartelijk dank.
TerraGuy.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.