Dell laptop refund Windows en Mcafee

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb vernomen dat je bij Dell refund kan doen op Windows. In veronderstelling dat je de productcode mag houden. Mijn inziens moet het ook mogelijk zijn met Mcafee.

Hoe moet ik dit aanpakken? Want kan niks specifieks vinden over hoe men de brief moet schrijven qua formulering en verzending.

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Daar kan ik mij weinig bij voorstellen. De Mcafee versie die Dell meeinstalleerd betreft over het algemeen een versie welke zeg een maand of drie geldig is, een trail periode dus, maar geen volwaardige licentie. Dus er valt weinig terug te vragen. Heb je wel een licentie, dan heb je dat waarschijnlijk zelf opgegeven bij de aanschaf van het apparaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
Er zat een 12 maanden geldige Mcafee subscription bij. En hoe zit het met Windows?

De laptop is op dit moment nog in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, in principe moet je de Windows Licentie kunnen "terug geven", maar de key blijft dan echt niet behouden lijkt mij. Waarom zou je overigens de produktcode houden, daar heb jij dan niet meer voor betaald als je voor een refund gaat. Overigens verwacht niet dat je €100,- of iets dergelijk bedrag gaat terug krijgen. Zover mij bekend mag je blij zijn met een €50,-. Maar om dit in gang te zetten is het verstandig Dell gewoon te bellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
Die 50 € doe ik liever bij Windows 10 in de toekomst. Ik heb nog een Windows 8.1 licentie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus je bestelt een product en vervolgens ga je geld terug vragen voor onderdelen die je bij nader inzien niet wilt gebruiken?

Was het dan niet handiger geweest om een product te bestellen wat je wel wilde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
Wolly schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:51:
Dus je bestelt een product en vervolgens ga je geld terug vragen voor onderdelen die je bij nader inzien niet wilt gebruiken?

Was het dan niet handiger geweest om een product te bestellen wat je wel wilde?
windows wordt er bij geleverd en mcafee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Teunke7 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:58:
[...]

windows wordt er bij geleverd en mcafee ook.
Je bent toch niet verplicht om bij Dell te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
Wolly schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:00:
[...]

Je bent toch niet verplicht om bij Dell te kopen.
Ik prefereer Dell als merk. Alleen de verplichting van een Windows licentie en Mcafee licentie niet. Mijn vorige Dell laptop heb ik 10 jaar in bezit gehad en rateld nu nog verder onder mijn broer zijn toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt inderdaad de eula niet accepteren en dan je geld terug vragen bij Dell, hoe het precies in zijn werking gaat ben ik vergeten maar ik kreeg destijds iets van € 100 terug en het gekke was dat de Windows licentie gewoon nog werkte.

Maar ik dacht dat je een e-mail naar Dell dien te sturen met eventueel een foto waar je de eula weigert te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@topicstarter: er zijn een heleboel topics met dezelfde vraag. Je laat niet zien wat je zelf al gezocht hebt, en een vraag als "hoe moet ik dit aanpakken" neigt nogal naar helpdeskgedrag.

Ik laat het topic nog even open, maar verwacht wel een meer proactieve opstelling :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
gambieter schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:34:
[mbr]@topicstarter: er zijn een heleboel topics met dezelfde vraag. Je laat niet zien wat je zelf al gezocht hebt, en een vraag als "hoe moet ik dit aanpakken" neigt nogal naar helpdeskgedrag.

Ik laat het topic nog even open, maar verwacht wel een meer proactieve opstelling :) [/]
Ik heb 10 minuten gegoogeld hierop. Soms kun je het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Teunke7 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:57:
Ik heb 10 minuten gegoogeld hierop. Soms kun je het niet vinden.
Tja, dat is niet echt een instelling die gaat helpen. Tien minuten is niets :) .

Begin hier eens: http://gathering.tweakers...ndows+licentie+geld+terug
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

en de vele andere topics. Bij gebrek aan eigen inzet gooi ik hier een slotje op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.