ThuisServer of andere Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• japzilla
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02-2024
Hallo allemaal,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag met het systeem een gameserver voor ongeveer 6 personen draaien, het spel in kwestie is Farming simulator 2015, daarnaast Back-ups maken van de laptop/pc van mijn ouders en mijn eigen Game-pc/Laptop. ik heb totaal geen verstand van back-ups maken en ook Ik heb geen idee wat voor systeem ik neer moet/kan zetten en wat hier goede software of software combi's voor zijn, dus als daar nog tips voor zijn zou het geweldig zijn maar dit kan ik ook navragen op andere topics.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het Totaal bedrag van ongeveer 400 Euro,

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur is allemaal aanwezig. en er is geen hardware die ik mee wil nemen, eventueel als jullie denken aan een SSD voor systeem zou ik de SDD uit mijn eigen systeem willen gebruiken en dan koop ik zelf wel een met wat meer capaciteit mijn huidige is 60GB en is af en toe wel krap.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We zaten eerst aan een NAS-Oplossing te denken en daar wouden we 2X 2TB in raid1 in zetten, Maar andere/betere ideeën zijn altijd welkom!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeurig, wel natuurlijk bang for the buck!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem draait 24/7 graag heel stil, koel en energie vriendelijk!

Ga je overklokken?
Niet echt van toepassing lijkt me ;)

Alvast bedankt voor de hulp allemaal!

Groeten Jasper,

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb je enig idee wat voor een belasting een farming sinulator server geeft?

Dit om je beter te kunnen helpen een goed systeem neer te zetten.

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-03 18:21
Ik heb laatst ook een home server gebouwd. Dit vanwege de hoge prijs van de synology nassen en het gebrek van DTS ondersteuning in DS Video. Wij hebben hem aan de tv gehangen zodat we er plex op kunnen draaien (Apple TV met plex is een gedoe), Steam in-home streaming (met draadloze controller) en het feit dat het niet in de meterkast paste.

Om je een idee te geven:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 59,80€ 59,80
1Gigabyte GA-Z97N-WIFI€ 113,99€ 113,99
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 107,90€ 107,90
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,95€ 73,95
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
1Corsair Force GT 60GB€ 101,58€ 101,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 575,22

Misschien dat je beter voor een i3 zou kunnen kiezen vanwege hyperthreading. Ik heb specifiek voor dit moederbord gekozen vanwege de 6 SATA-600 poorten. Een bijkomend voordeel: het moederbord heeft een wifi/bluetooth ontvanger dus daar kan je ook nog gebruik van maken als je dat zou willen (bluetooth dan, wifi is echt te traag, ook met AC).
Qua geluidsproductie: hij is onhoorbaar met de fans op 7v (de node 304 heeft ingebouwde fan control knopje op de achterkant).

Waar je ook naar kan kijken is speciale moederbord/cpu combo's (8 SATA-600 en 4 SATA-300 poorten):
http://nl.hardware.info/r...thuisserver-aansluitingen

Is de het totaalbedrag inclusief of exclusief extra harde schijven?

[ Voor 4% gewijzigd door mathijs727 op 01-11-2014 22:23 ]

• japzilla
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02-2024
Flaat schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:27:
Heb je enig idee wat voor een belasting een farming sinulator server geeft?

Dit om je beter te kunnen helpen een goed systeem neer te zetten.
• Microsoft Windows Vista, Windows 7, Windows 8 and Windows Server 2008, 2012, both 32-bit and 64-bit architecture
• A separate Farming Simulator 15 license is needed for each Dedicated Server. You can't play
with the same license key as a client on a server.
• 2.4 GHZ CPU (Intel or AMD)
• 2 GB RAM
• 4GB free hard disk space
• Fixed IP address and permanent Internet connection
• No graphics or sound card required

en over de prijs 450 is gewoon de totale max, dat is inclusief schijfen etc.

[ Voor 50% gewijzigd door japzilla op 02-11-2014 13:14 ]