“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 74% gewijzigd door Rone op 02-11-2014 09:41 ]
Ik kan dus niet met een soldeerbout bij het lek, want daar zit die plaat voor gelast.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Goed idee! Iets wat je zelf sloopt als rma aanbieden... En wij maar ranten waarom sommige bedrijven wat moeilijker doen bij sommige garantie gevallen....
[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 02-11-2014 09:41 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz
Een Alphacool 240mm full copper een waardige keuze? Als ik toch bezig ben kan ik gelijk doorzichtige tubing en een groot reservoir mee bestellen (gewoon voor de mooi).
[ Voor 19% gewijzigd door DECOY88 op 02-11-2014 14:16 ]
Ben bang dat het meerdere gaten zijn, aangezien ik beide fans al geplaatst had toen ik erachter kwam dat ik te ver gegaan was.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 14:44 ]
Verwijderd
Daar gaat de radiator niet mooier op worden. Dus dan liever een nieuwe. Dichtkitten wil ik wel proberen nog.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:33:
Als je er niet bij kunt, kun je dan niet met een dremel de 'rand' waardoor je er niet bij kunt weghalen zodat je er wel bij kunt? Want met solderen sowieso belangrijk is is om het lek -goed- schoon te maken (verf moet er hoe dan ook af), dus je zult er toch op een of andere manier goed bij moeten komen.
De plaat die de schroef hoort tegen te houden heeft zich door de rad gedrukt. Ziet eruit alsof het wel te maken is met kit.
Edit:
Toch maar aan de gang gegaan, garantie zit er toch niet in.
Eerst geprobeerd netjes te solderen, maar er bleef lucht uit komen. Toen een halve meter tin er doorheen gejaagd en het lek lijkt vooralsnog dicht te zijn! Over de dot tin heb ik wat siliconenkit gesmeerd ter beveiliging.
Straks het reservoir vullen en een test loop maken (uiteraard niet in de pc).
Edit2: loop gevuld, nergens een lek tot nu toe. Klopt het dat de pomp een ander geluid maakt zodra je het blok/radiator andersom in je handen houdt?
[ Voor 63% gewijzigd door Barry|IA op 02-11-2014 18:51 ]
Eventuele lekkages mogen niet in mijn dure systeem komen omdat ik nu even met kraanwater test.
CPU wordt idle 45c met fans UIT, rad wordt dan overal even warm. Met fans aan daalt de remperatuur direct naar 38c, De radiator werkt dus naar behoren! (temps zijn hoog, maar deze cpu wordt op lucht al 60c in idle!)
Net even op mijn 4770k @ 4400MHz getest met rad buiten de kast (zit kraanwater in, vandaar) en de idle temps liggen op 30c idle maar bereiken met Prime95 de 100c. Dan deed 'ie 't op lucht zo slecht nog niet, of zal de radiator gewoon vernachelt zijn (voel nauwelijks warmte aan de slangen en rad).
[ Voor 156% gewijzigd door Barry|IA op 13-11-2014 14:54 ]