Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 2007 installeren vanaf .iso

Pagina: 1
Acties:

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:19
Hallo,

omdat mijn nieuwe laptop geen CD speler heeft kon ik niet direct mijn CD's van Office 2007 gebruiken om het te installeren. Ik heb met WinCDEmu een ISO gemaakt van de beide cd's en deze via een externe harde schijf op mijn laptop gezet. Als ik de iso's nu mount via WinCDEmu en het probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

"De installatie kan niet worden voortgezet omdat een vereist bestand niet beschikbaar is of beschadigd is. Start Setup opnieuw vanaf de oorspronkelijke installatie-cd of downloadlocatie."

Verder geen error codes oid voor een online zoekactie naar oplossingen.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn office naar mijn nieuwe laptop kan overzetten? Oude laptop is inmiddels weg dus ik moet het met de iso's en een weinig behulpzame foutmelding doen.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom heb je een iso gemaakt? De setup bestanden kunnen gewoon gekopieerd worden naar ieder medium (anders zou een netwerkinstallatie in zakelijke omgevingen nogal lastig zijn).

Vermoedelijk zijn er bestanden corrupt geraakt dus zul je ergens een installatie medium vandaan moeten halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Killah_Priest op 01-11-2014 18:23 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

Pak de .iso eens uit met bijvoorbeeld winRAR en start de setup eens vanaf de map waarin hij uitgepakt is?

Lekker kort.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff een vriend lief aankijken mer een cd speler :?

Of heb je geen vrienden (met cd speler :P )?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 01-11-2014 18:27 ]

Iperf

• Sjigy
Killah_Priest schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:22:
Waarom heb je een iso gemaakt? De setup bestanden kunnen gewoon gekopieerd worden naar ieder medium (anders zou een netwerkinstallatie in zakelijke omgevingen nogal lastig zijn)
Weer iets geleerd. De ISO van Office ging mee op de lopende band tijdens het maken van ISO's van de cd's van oude spellen. Gewoon niet aan gedacht om de inhoud blind te kopiëren. (Een enkele externe harde schijf is makkelijker naar het buitenland te verhuizen dan een berg cd's. Vandaar het iso-avondje).
Pak de .iso eens uit met bijvoorbeeld winRAR en start de setup eens vanaf de map waarin hij uitgepakt is?
Geprobeerd en ik krijg dezelfde melding. 7ZIP zegt dat er twee bestanden in Proofing.nl (+ wat subfolders dieper) een fout hebben. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het iso-eren van de cd's helaas, zoals Killah_Priest al vermoedde.

Helaas ben ik nu niet meer in Nederland, maar de cd's nog wel. Ik zal over een oplossing nadenken, bedankt voor de inzichten tot nu toe in ieder geval :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Dan download je de iso toch gewoon? Is volledig legaal, het gaat om de key die je er bij gebruikt :)

• Sjigy
Heb ik ook al naar gezocht maar ik kon mijn pakket niet vinden. Het is een soort van Office Enterprise editie voor studenten, via Surfspot.nl. De exacte titel op de cd ben ik even vergeten. Online kwam ik alleen de "officiële" Enterprise en de standaard Office pakketten tegen.
Pagina: 1