Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11 10:31
Na vele jaren trouwe dienst ga ik afscheid nemen van mijn Samsung Nexus S. Ik heb het ding in april 2011 aangeschaft. Maar na een aantal android upgrades begint hij toch te traag te worden voor dagelijks gebruik. Ik doe geen hele bijzondere dingen met mijn telefoon. Voornamelijk mailen, tweeten en afspraken bij houden, volgens mij het standaard gebruik? En regelmatig zit ik 's avonds op de bank artikelen en blogs te lezen. Camera gebruik ik nauwelijks.

Wat de prijs betreft heb ik niet echt beperkingen. Als ik voor 200 euro een toestel vind wat past bij mijn wensen dan zal ik die eerder kiezen dan een toestel van 800 euro. Maar dat zijn geen harde grenzen.

Wat ik erg prettig vond aan de nexus s was dat er geen onnodige applicaties stonden voor geinstalleerd. Facebook en dergelijke social media gebruik ik niet, en ik wil die applicaties dus ook niet op mijn telefoon hebben. Ik heb laatst de Samsung S5 in mijn handen gehad en er even mee zitten werken. Maar dan merk ik toch dat er al meer op een dergelijke telefoon staat geinstalleerd wanneer hij uit de doos komt dan ik nu op mijn huidige telefoon heb staan na 3 jaar gebruik. Misschien dat de naked android skin me wel gewoon ontzettend bevalt.

Zoals ik al zei, de S5 heb ik in mijn hand gehad, maar die vond ik aan de grote kant. Misschien dat het een kwestie van wennen is. Maar ik wil mijn telefoon makkelijk in mijn broekzak kunnen steken. Ik denk dat 5 inch wel de max is voor het scherm.

De Htc one M8 heb ik laatst ook bekeken, ik vind het een mooi toestel. Maar wel duidelijk met een htc skin.
De nexus 6 valt voor mij af vanwegen de grote. Maar als er een kleinere variant was geweest was het die zeker geworden.

Daarnaast heb ik ook gekeken naar de one plus. Mooi toestel, ik denk een geschikte kandidaat, maar ik heb nog niet veel gelezen over het os en de skin die er op staat.

Nu is de urgentie niet heel hoog en kan ik rustig rond kijken naar geschikte telefoons dus mochten jullie nog tips hebben waar ik naar zou kunnen kijken, of blogs over waarom ik wel of niet voor de one plus moet gaan dan hoor ik het graag.

Pre
- lange support zoals nexus lijn heeft (recente andoid versie)
- naked andoid skin
- lange accu duur (bij weinig gebruik)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15

Zenix

BOE!

OnePlus gebruikt het populaire CynogenMod wat qua werking hetzelfde is als stock Android.
Gezien je huidige toestel en eisen denk ik dat een high-end toestel helemaal niet nodig is.
Heb je al gekeken naar de Motorola Moto G? Dat ding is een veelvoud sneller dan je huidige Nexus S, niet te groot en qua accuduur prima volgens mij. De Moto G heeft naked Android, en krijgt ook Android L.

Zelf ben ik ook een fan van Xiaomi, heb zelf een Xiaomi Redmi 1S. De Redmi 1S is iets beter dan de Moto G heeft standaard MIUI skin, wat naar mijn mening erg fijn werkt. Je kan er ook CynogenMod opzetten. En hij kost zo rond de 120 (excl eventuele btw en douane kosten). Redmi 1S krijgt zowat elke maand wel een update van Xiaomi.

[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 01-11-2014 17:48 ]

• jaapio88
Ik zal eens gaan kijken naar de Moto G

Heb zelf een slechte ervaring met chinese import. Dus voor de Xiaomi ben ik nog wat huiverig.

Maar ik denk inderdaad dat een high-end toestel te hoog gegrepen is. Aan de andere kant ik doe al wel weer 3 jaar met deze telefoon. En kan dat best vol houden als een telefoon bevalt. Ben ik niet echt in thuis. Dus keuzes maken is dan altijd lastig. Aangezien je vooral over high-end toestellen leest op tweakers. Altans de echte uitgelichte telefoons.

Bedankt voor je tip

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Moto x 2013 en de nexus 5 dat zijn volgens mij je beste opties, waarbij de nexus 5 mij het meest toekomstbestendig lijkt. Het is volgens mij de eerste nexus telefoon die Googke voor langer dan 1 jaar verkoopt.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Kijk ook eens naar Windows Phone :)

• jaapio88
@PinokkioTV zou dan mijn eerste windows apparaat in huis zijn. Ik denk dat dat al wel iets zegt.

Daarnaast heb ik een aantal apps gekocht voor android die ik prettig vind werken. Overstappen van Linux naar windows zou ik op de pc ook niet snel meer doen. Ik denk dat dat vergelijkbaar is als met een telefoon os.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een Nexus 5? Is nu erg goedkoop te krijgen voor rond de 320€ en dan heb je echt een goed toestel. Stock Android, snelle hardware en een goed formaat met een mooi scherm (4,95")

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
Is een 2e hands Galaxy nexus niet wat voor je? Gebruik ik nog steeds naar tevredenheid. Is blijven hangen op 4.3 maar loopt smooth en scheelt je bakken geld.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Misschien een Sony z1 compact? "t is niet naked Android maar 't lijkt er wel een beetje op. Goed toestel en ook niet te groot (4.3 inch scherm)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
jaapio88 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:01:
@PinokkioTV zou dan mijn eerste windows apparaat in huis zijn. Ik denk dat dat al wel iets zegt.

Daarnaast heb ik een aantal apps gekocht voor android die ik prettig vind werken. Overstappen van Linux naar windows zou ik op de pc ook niet snel meer doen. Ik denk dat dat vergelijkbaar is als met een telefoon os.
Als het een pricipekwestie is, tja ... :X

Maar qua gevraagde functionaliteiten is het niet raar om ze mee te nemen in je zoektocht.

• jaapio88
Zowel de moto x als moto g zijn leuke opties die ik nog niet had overwogen. Helaas is de moto x uit 2013 moeilijk te verkrijgen in nederland. 2014 variant is dan weer boven budget. Waarschijnlijk gaat het om die reden de moto g 2014 worden.

Wat mij betreft is dat een prima toestel voor de prijs. Zelfs minder dan ik in eerste instantie in gedachte had.
Jullie in elk geval bedankt voor het verruimen van mijn blik!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

De OnePlus One zou een aanrader zijn, maar als je een S5 te groot vindt dan is een OnePlus One dat zeker.
De Nexus 5 lijkt me ook wel aan je eisen te voldoen, of een Moto G inderdaad.

Ik ben zelf ook wel een fan van Xiaomi-toestellen, maar als je zegt geen custom android-skins te willen, dan valt dat ook af. MIUI gaat namelijk heel ver met het aanpassen van Android. Als je niet bang bent van met je toestel te prutsen, dan is Xiaomi weer wel een goeie keuze, ik draai zelf Cyanogenmod op mijn Xiaomi Mi2 en daar heb ik geen klachten over.

[ Voor 49% gewijzigd door Mavamaarten op 02-11-2014 17:57 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nexus 5 voldoet absoluut aan je eisen en kun je nog jaren mee vooruit!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1