TimeMachine backup wordt steeds groter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

Ik heb gisterenavond een TimeMachine backup gestart. Deze draait voor de eerste keer op onze nieuwe NAS en wordt via Wi-Fi weggezet. Het ding is echter nog steeds bezig en lijkt steeds groter te worden, terwijl deze bezig is. Gisterenavond stond er iets van 90 GB en inmiddels staat er 115 GB van 126 GB.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Tijdens het backuppen blijft Time Machine door indexeren, waardoor er dus bestanden toegevoegd worden aan de backup lijst ;) Kijk even hoe groot je schijf (of iig de mappen die je wil backuppen) is en hoe groot de backup zal worden. Als de Time Machine backup groter wordt dan het origineel, dan is er iets mis (heb dat nooit meegemaakt).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 07:04
Als het goed is wordt hij juist wel groter dan het origineel. TimeMachine backups maken namelijk incremental updates. Dat betekent dat hij dus ook een aantal versies terug op slaat. Wat dus meer ruimte kost dan wanneer er op elk moment maar één kopie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Nilsepils schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:31:
Als het goed is wordt hij juist wel groter dan het origineel. TimeMachine backups maken namelijk incremental updates. Dat betekent dat hij dus ook een aantal versies terug op slaat. Wat dus meer ruimte kost dan wanneer er op elk moment maar één kopie is.
Als het de eerste keer is dan zal hij waarschijnlijk niet groter worden dan het orgineel, ondanks de incremental backups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Joshuax8 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:35:
[...]

[...]

Als het de eerste keer is dan zal hij waarschijnlijk niet groter worden dan het orgineel, ondanks de incremental backups :)
Njah, heel even wel, voor de wijzigingen die je maakt, al is het alleen door te interneppen. Maar dat zou geen GB's mogen zijn.

Overigens; vroeg of laat eet je Time Machine backup AL je ruimte altijd op. Dus stel een quota in voor de Time Machine backup of accepteer dit. Als ie vol is gaat ie oude backups recyclen, dus het is geen probleem.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb ruim 130 GB ruimte in gebruik. De backup zou nu 129,90 GB groot moeten worden, zoals het er nu naar uitziet. Dus dat lijkt te kloppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nilsepils schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:31:
Kun je dit ook instellen? Ik vind het wel fijn om al mijn gegevens tot 30 dagen bij de hand te hebben, ook al is het verwijderd. En met een MacBook met 'maar' 256 GB opslag, en een Time Capsule met 2 TB capaciteit, moet er genoeg plek over zijn. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
iApp schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:59:
[...]

Kun je dit ook instellen? Ik vind het wel fijn om al mijn gegevens tot 30 dagen bij de hand te hebben, ook al is het verwijderd. En met een MacBook met 'maar' 256 GB opslag, en een Time Capsule met 2 TB capaciteit, moet er genoeg plek over zijn. :)
Time Machine blijft incremental backups maken tot er geen ruimte meer is. Daarna pas zal het de oudste backup verwijderen om een nieuw backup te kunnen maken. Met 2TB mag dat geen probleem zijn.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, je kan het niet instellen. Als je wil beperken moet je een partitie of virtuele schijf gebruiken met een maximale grootte.
Pagina: 1