Alternatief scherm Apple Thunderbolt Display

Pagina: 1
Acties:

• standardNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03 20:57
Hallo beste Tweakers,

Ik raadpleeg hierbij het beeldscherm topic.

Ik zoek een beeldscherm die ongeveer dezelfde prestaties levert als een Apple 27" Thunderbolt Display.

Ik ga het beeldscherm gebruiken als 2e scherm voor mijn MacBook PRO 15" (2014 versie).
Het wordt gebruikt voor grafisch ontwerpen, met programma's zoals; InDesign, Photoshop en Illustrator ( de nieuwste versies).

Ik heb al een selectie gemaakt van beeldsschermen, mijn voorkeur gaat uit naar een in hoogte verstelbare monitor met de volgende specificaties:

Schermdiagonaal: 27"
Beeldschermresolutie: 2560x1440
Paneel: IPS of 'AH-IPS' (Wat is het verschil?)
Helderheid: > 350 cd/m2
Contrast: 1000:1
Aantal kleuren: 16,7 miljoen
Prijs: Rond de €500,-

PS. Geluid is niet van belang bij de monitor.

Hierbij het lijstje met de goedkope ACER, maar zonder de luxe om hem in hoogte te verstellen, de iiyama Prolite 27" en de Apple 27" Thinderbolt Display.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer K272HULbmiidp Zwart€ 329,-€ 329,-
1Apple Thunderbolt Display Aluminium, Wit, Zwart€ 850,06€ 850,06
1Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver€ 469,-€ 469,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.648,06

Ik sta open voor suggesties!

R7 5800x | GTX970 | 16GB RAM

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:11
Als je in een gekke bui bent: pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Deze monitor heeft thunderbolt aansluiting. Je kan dus ook andere thunderbolt devices aansluiten via de monitor. Audio en USB hub gaat ook over de enkele thunderbolt lijn.

Ik heb dus het volgende over 1 thunderbolt draadje:
- 3 USB devices
- Geluid aangesloten op externe speakers
- Ethernet-to-Thunderbolt (of een ander thunderbolt device)
- Monitor met veel pixels

Ik prik de kabel erin en geluid, beeld en USB devices (toetsenbord + muis) schakelen automatisch over. En dat voor maar 800 euro.

Wel monitor arm bij aanschaffen; De voet is laag en niet verstelbaar. Ik heb een ~60 euro monitor arm die ik aan mijn bureau kan klemmen, waardoor ik de monitor naar voren, achteren, boven en beneden kan bewegen.

Als je van Retina houdt: pricewatch: Dell Ultrasharp UP2414Q Zwart

4K Retina op externe monitor. Vereist wel macbook met thunderbolt 1.2 support voor 60Hz (o.a. 15" retina late 2013 of nieuwer). Je kan 2 van deze beesten aansluiten voor Retina op 2x 24" schermen. De hemel.

AH-IPS is, volgens Wikipedia, de laatste generatie aan IPS panelen, voor "Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption."

Wikipedia: IPS panel

[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 01-11-2014 15:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• standardNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03 20:57
Gamebuster schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:03:
Als je in een gekke bui bent: pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Deze monitor heeft thunderbolt aansluiting. Je kan dus ook andere thunderbolt devices aansluiten via de monitor. Audio en USB hub gaat ook over de enkele thunderbolt lijn.

Ik heb dus het volgende over 1 thunderbolt draadje:
- 3 USB devices
- Geluid aangesloten op externe speakers
- Ethernet-to-Thunderbolt (of een ander thunderbolt device)
- Monitor met veel pixels

Ik prik de kabel erin en geluid, beeld en USB devices (toetsenbord + muis) schakelen automatisch over. En dat voor maar 800 euro.

Wel monitor arm bij aanschaffen; De voet is laag en niet verstelbaar. Ik heb een ~60 euro monitor arm die ik aan mijn bureau kan klemmen, waardoor ik de monitor naar voren, achteren, boven en beneden kan bewegen.

Als je van Retina houdt: pricewatch: Dell Ultrasharp UP2414Q Zwart

4K Retina op externe monitor. Vereist wel macbook met thunderbolt 1.2 support voor 60Hz (o.a. 15" retina late 2013 of nieuwer). Je kan 2 van deze beesten aansluiten voor Retina op 2x 24" schermen. De hemel.

AH-IPS is, volgens Wikipedia, de laatste generatie aan IPS panelen, voor "Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption."

Wikipedia: IPS panel
De LG 34UM95-P is zeker een mooi beeldscherm, maar als ik kijk naar de prijs is het toch een aardige investering.
De iiyama Prolite van 27" is dan toch een stuk goedkoper en ook zeker qua kwaliteit niet slecht.
Zijn er nog andere beeldschermen die interessant zijn?

R7 5800x | GTX970 | 16GB RAM