Gamers pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• ThomasAlf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2025
Dag mede tweakers,

Ik ben er niet zeker van of ik zomaar een forum als dit kan openen, maar ik heb er al enkele zien langskomen, dus ik probeer het maar :)
Zoals de titel al zegt, wil ik erg graag een gamers pc samenstellen. Ik wilde hier al veel eerder aan beginnen, maar had er nooit echt goed de tijd voor. Nu heb ik recentelijk een oude computer weten te bemachtigen met een stevige case (HP compaq dc 7600 convertible minitower). Ik heb hem helemaal gestript op de cd/dvd brander na. Ik had nog een interne HD liggen van WD 2T, dus die wil ik er ook voor gebruiken.
Nu vind ik het dus erg lastig om te beoordelen welke types van de resterende componenten ik zal moeten aanschaffen. Ik zal dus met de onderstaande vragen een zo goed mogelijk beeld geven van wat ik zoek en dan hoop ik dat jullie misschien wat suggesties zouden kunnen geven, alles is welkom! :)

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek dus de resterende componenten voor mijn gamers pc. Met name moederboord, processor en videokaart vind ik lastig. Ik wil er graag games als Skyrim mee kunnen spelen (op goede resolutie) en als het kan ook games die momenteel uitkomen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Laten we zeggen om en rond de 600. Ik houd het uiteraard graag goedkoop, maar begrijp dat dit al aan de lage kant zit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee absoluut niet, dit hoor ik graag van jullie :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
In principe gewoon thuis, om games mee te spelen. Overigens gebruik ik ook nog wel eens office programma's.

Bij voorbaat dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al gevonden aan hardware die je erin wilt zetten? Het lijkt me dat je tenminste iets van een voorkeur hebt voor wat hardware, of al wat hebt opgezocht.

Om je op weg te helpen zijn de BBGs altijd de moeite: reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt de voeding er ook uit? Vraag het maar even, veel mensen zien dat over het hoofd. Maar die moet er vrijwel zeker ook uit. Bij de aanschaf van de nieuwe voeding is het oppassen geblazen, compaq kasten willen nog wel eens afwijken.

• ThomasAlf
Ik heb nu een klein lijstje gemaakt met wat ik denk dat kan. Hier zit de videokaart nog niet bij, want heb daar voornamelijk moeite mee uit te zoeken welke ik nodig denk te hebben. Verder heb ik ook nog niet de juiste voeding, want ik weet niet precies hoeveel Watt ik denk te gaan gebruiken ermee (400-500?)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1MSI B85-G43 Gaming€ 74,-€ 74,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,35

Verder ben ik ook nog niet zeker over het moederboard en de case neem ik indien de andere case niet volstaat.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 13:45
Ik zou het moederbord vervangen door: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Als voeding is een pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze meer dan genoeg

Er is niets mis met je case, en als gpu is de http://tweakers.net/product/314164/sapphire-radeon-hd-7950/ interessant.

Mocht je bij een specifieke winkel bestellen waar de 7950 een stuk duurder is, vervang die dan voor een 280. Dat is dezelfde gpu met een andere naam.

• ThomasAlf
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,75

Als volgt is nu mijn lijst dan (mits je met de goede case de case in m'n eerste beschrijving bedoelde). De RadeonHD7950 komt er inderdaad goed vanaf, echter is die wel een jaar oud, maakt dat verder niets uit voor de nieuwere games die uitkomen?

• Reepje
  • Niet online
Mooi lijstje.
De 280x is nieuwer, is dezelfde kaart als de 79705.

[ Voor 45% gewijzigd door Reepje op 01-11-2014 14:34 ]

• ThomasAlf
Aha oké, super bedankt voor alle snelle reacties! Nog meer tips zijn sowieso welkom, ergens deze maand ga ik alles aanschaffen. Ik had nog wel een vraagje, want ik vroeg me af waarom mensen soms 2 videokaarten gebruiken ipv 1 en wanneer zoiets nodig is? En ik heb verder niet nog een apart koelsysteem nodig hiervoor?

• Reepje
  • Niet online
Niet veel mensen hebben 2 kaarten: je krijgt relatief veel herrie en veel stroomverbruik en dus meer warmte. Daartegenover staat een iets betere grafische prestatie.
Over het algemeen is het handiger om een snellere kaart te kopen als de oude niet meer voldoet ipv er een 2e bij te doen.

• ThomasAlf
dit is dus een voorbeeld van de nieuwe versie radeon?
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
ik zit namelijk te twijfelen om misschien een tweedehandsje te kopen..

• Reepje
  • Niet online
Ik heb niets tegen marktplaats, maar onze eigen "vraag en aanbod" geeft je misschien meer keuze, en als je van een mede tweaker koopt is alleen maar handig?

http://tweakers.net/categ...pFliTlKVtFK5kYWFkqxtbW1AA

• ThomasAlf
top dankje!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar desktopaankoopadvies.

• ThomasAlf
Hallo Tweakers,

Inmiddels heb ik de processor, moederbord en intern geheugen besteld, morgen de SSD en de voeding (dan kan ik 'm in elkaar zetten :) )
Uiteindelijk voor de Sapphire Radeon R9 290 gegaan. Nu zie ik bij de system requirements dat een voeding met minstens 750 Watt wordt aangeraden. Dit is naar mijn idee nogal veel, maar klopt het dus dat ik nu wel een zwaardere voeding moet nemen?

"- 750 Watt (or greater) power supply with one 150W 8-pin PCI Express power connector and one 75W 6-pin PCI Express power connector reccomended"

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Nee, GPU-bakkers geven te hoge wattages voor de voeding, om zich in te dekken tegen mensen die een C-merk voeding van 550W die 375W kopen en gaan zeuren dat hun PC ontploft is.

Dus als je een GOEDE voeding van ~550W koopt zit je goed.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• ThomasAlf
Ah okee zoiets dacht ik al, dus ik kan nog steeds blijven bij de bovenstaande voeding neem ik aan?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zekers

People as things, that’s where it starts.

• ThomasAlf
Top, wederom bedankt!
Pagina: 1