Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intels X99-platform Review - Acht cores en ddr4-geheugen

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ok lekker laat, maar misschien is het zinvol voor de volgende review; Ik zat nog even naar de benchmarks te kijken;

Kan iemand van tweakers vertellen of MPE hardware acceleration aanstond tijdens de Premiere Pro render test? En is die test ergens beschreven?

Ik vind de scores van de 5960x maar zozo. Als MPE aanstond dan zit je ook de GPU te benchen en dat lijkt me in een CPU test niet handig :>

reviews: Het X99-platform met Haswell E

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 01-11-2014 12:48 ]

specs

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ja, hardware accelerator stond aan en daar hebben we bewust voor gekozen omdat de gpu een steeds grotere rol speelt bij dingen als Photoshop en Premiere. Alle vier de testsystemen zijn getest met dezelfde gpu, dus de gemeten verschillen zijn voor het overgrote deel afkomstig van de cpu.
De test staat nergens beschreven, maar komt er in het kort op neer dat we een oud filmpje van een minuut of drie lang exporteren en met de stopwatch de tijd bijhouden.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• maratropa
  • Niet online
thanks,

Ik vind dat niet logisch > Je test cpu's, en je wilt de verschillen tussen de cpu's laten zien. Met een gpu in het verhaal geeft die grafiek niet de onderlingen verschillen weer, maar de onderlinge verschillen in een systeem met alleen die gpu! Daarbij is in hoeverre de gpu invloed heeft ook nog eens heel afhankelijk van de gebruiker en wat hij doet, dus van de timeline en export instellingen. Terwijl de cpu eigenlijk altijd wat te doen heeft.
Alle vier de testsystemen zijn getest met dezelfde gpu, dus de gemeten verschillen zijn voor het overgrote deel afkomstig van de cpu.
Dat hoeft dus niet als de gpu een bottleneckje is, wat met een sterkere cpu sneller kan voorkomen. en wat is een "overgroot deel"? :P

Op z'n minst zou ik er volgende keer 2 980's of titan's in zetten, maar eigenlijk zegt het resultaat weinig over de cpu alleen, wat me toch het doel van de review lijkt? Wat je wilt in dit geval: hoe snel renderd puur alleen de desbetreffende cpu een bepaalde timeline?

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 03-11-2014 20:46 ]

specs

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Het is 990FX vs Z97 vs X79 vs X99, je hebt dus een verschil in moederbord, chipset, ddr3 vs ddr4, dual channel / quad channel-geheugen etc. De dingen die we gelijk kunnen houden hebben we gelijk gehouden, waaronder de videokaart.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• maratropa
  • Niet online
Dat is natuurlijk goed, maar ram, chipset etc is integraal verbonden met de cpu performance. Die videokaart heeft daar niets mee te maken.

Ok, stel ik ben een media proffesional. (Oh wacht dat ben ik ook ;) )

Stel ik ben in de markt voor een krachtig systeem en ik ben benchmarks aan het kijken. Ik overweeg een 5960X en heb een flink budget. Een gtx 980 of titan of misschien wel 2 is dan best te overwegen.

Als ik dan naar de premiere test kijk dan zie ik nauwelijks verschil tussen de 5960x en de 5930k. Terwijl ik weet dat in goed gethreade apps het verschil in pure cpu power groter moet zijn. Ik krijg nu geen goed beeld van de cpu omdat er mogelijk een niet zo interessante gpu vooral de snelste cpu's benadeeld.

Ik zou graag zien bij cpu reviews bij deze test:

- Test aub zonder MPE hardware acc., zodat je echt de cpu kracht van het platform kunt vergelijken.

- Mocht je ook met een gpu testen, neem dan de snelst verkrijgbare

- Het benchmark materiaal zelf kan ook meespelen. Jullie zouden het PPBM benchmark materiaal kunnen overwegen, en dan bijv. de BR H.264 test zonder MPE hardware acc. aan.

http://ppbm7.com/index.php/homepage/instructions

specs