Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwart scherm na Windows logo

Pagina: 1
Acties:

• kden1m
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo mensen van Tweakers,

Gisteren zat ik een potje CS:GO te spelen en opeens liep alles vast en kreeg ik een zwart scherm. Ik hoorde mijn vrienden op Teamspeak nog wel praten, maar ik kon niks meer doen. Ik drukte mijn PC uit en wou hem opnieuw opstarten. Helaas lukte dit niet helemaal en kreeg ik een zwart scherm te zien na het Windows logo. Als ik mijn pc gewoon aan liet, dan schakelde het scherm zich uit (standby modus). Ik krijg dus geen beeld meer na het opstarten.

Wat ik al heb geprobeerd:
-Videokaart drivers verwijderd via veilige modus
-Opnieuw de laatste drivers geïnstalleerd (ik kreeg precies hetzelfde probleem)
-PC opgestart met mijn TV aangesloten via de HDMI ingang, het beeld kwam verder dan het Windows logo. Ik zag Welkom staan met wel allemaal zwarte strepen in het scherm. Hierna kreeg ik direct weer zwart beeld. Kunnen deze zwarte strepen artifacts zijn? En betekend dit dat mijn videokaart misschien kapot is?

Ik gebruik dus Windows7
En dit zijn mijn specs:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/w2oz1x.png

Ik heb 3 a 4 weken geleden wel dit gedaan:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1605511 , kan dit een mogelijk reden zijn voor dit probleem?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:16
Heb je ook de ("custom-")monitor drivers verwijderd? lijkt nu alsof je een custom resolutie gebruikt die jouw monitor niet "goed" ondersteunt..

Probeer ook eens een andere videokaart uitgang te gebruiken met al dan niet een andere monitor.

• kden1m
Nee die custom dingen heb ik nog niet verwijderd. Ik doe dit direct als ik thuis ben! Ik gebruik overigens 1440x1080 alleen voor Counter Strike:Global Offensive. Voor Windows gebruik ik gewoon 1920x1080.

Ok zal dat ook maar even proberen vanavond! Thanks alvast

• kden1m
Ik kan helaas niks meer vinden dat die custom resolutie. 1440x1080 staat niet meer tussen dat rijtje. Nogmaals driver sweeper gebruikt en de drivers vanaf de CD geinstalleerd. Kreeg dit keer weer het Welkom scherm te zien, alleen deze keer met allemaal witte balken door het scherm. Daarna alles weer op zwart. Ook een andere monitor geprobeerd, precies hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door kden1m op 01-11-2014 19:37 ]

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 16:17
Ik had dit scherm ook de laatste tijd, herinstallatie van Windows 7 gedaan met Zonealarm als firewall. Hielp niets
Ik herinner me dat ik vandaag een programma blokkeerde dat om toestemming vroeg:
LOCALS~1\Temp\RarSFX0\setup.exe dat had ik geblokkeerd en vervolgens kreeg ik na opnieuw opstarten dat zwarte scherm weer.
Uiteindelijk heb ik Zonealarm araf geknikkerd, kwam toch erg slecht uit de comodo Leaktest en Online armor er op gezet. Mijn probleem is nu opgelost.
Overigens zit er in mijn systeem ook een AMD videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Mangofruit op 09-02-2015 17:47 ]