[OSX 10.10] Kan SMS'jes niet doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Yeww,

Ik kan sinds de komst van OS X 10.10 mijn smsjes nog steeds niet doorsturen. Ik ben een aantal keer uitgelogd geweest (zowel via iMessage/FaceTime als iCloud) maar dat hielp niet. Mijn iPhone stuurt mijn smsjes wel goed door naar mijn iPad.

Wat kan ik het beste doen? Een clean install zit er niet in... zijn er nog andere mogelijkheden?

Het probleem als volgt:

1. Ik open mijn iPhone en schakel SMSjes doorsturen in, klik vervolgens mijn Mac aan
2. De berichten app opent automatisch via mijn Mac, een goed teken
3. Na 5 seconden sluit te berichten app, mijn iPhone wacht nog steeds op een wachtwoord.
4. Als ik de berichten app opnieuw open op mijn Mac, zegt 'ie dat de app de laatste keer niet goed is afgesloten. Vervolgens opent de app opnieuw, zónder toegangscode.

Iemand tips? Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Volgens mij kan je sowieso geen smsjes versturen via je mac

Denk dat e bedoeld dat je geen smsjes kan versturen via je iphone, dat had ik tenminste.

Ik kon alleen via imessage versturen, kreeg ook geen smsjes binnen (van iphone gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Met de nieuwe functie in Yosemite kan dit wel, zie: https://www.apple.com/osx/continuity/ (bij SMS, iets beneden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriCo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik had op de public beta's exact hetzelfde probleem, maar bij de update na de officiële release werkte het ineens. Messages app crashte niet meer na x-aantal seconden maar gaf de benodigde code weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
OSX opnieuw installeren deed wonderen; functie werkt perfect. Ben super tevreden. Opnieuw installeren duurde wel even, iets van 20 - 30 minuten, maar dat was het wachten waard. Mijn Mac draait weer als een zonnetje. :)